Egy egész városrész maradt víz nélkül

2022.11.23. 14:00

Az elmúlt évek legnagyobb csőtörése volt Kanizsán

Több ezer család maradt víz nélkül a keleti városrészben kedd délután. Mint kiderült: a Hevesi utcai ivóvíz főnyomóvezetéke hibásodott meg, amit cserélni kellett. A munkát azonban nehezítette a korai sötétedés, illetve a zuhogó eső. A Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt. szakemberei késő éjszakáig dolgoztak a hiba elhárításán, így szerda délelőtt helyreállt a vízszolgáltatás.

Pásztor András

Az esetnek persze egyéb vetületei is vannak, a lakók közül sokan a tájékoztatás hiányát rótták fel a társaságnak. A Vízmű közösségi oldalán se szeri, se száma azoknak a bejegyzéseknek, melyek arról tanúskodnak, hogy a cég nem értesítette a lakosságot a csőtörés tényéről, a vízhiány várható időtartamáról, illetve, hogy hol és mikor lehet vízhez jutni a kihelyezett lajtoskocsikból. Íme, néhány a több száz bejegyzésből. "Ezt nem lehetett volna korábban közölni, hogy felkészüljünk rá?" "Amúgy egy lajtos kocsi bőven elég ugye? Nagyjából tudjátok hány háztartást érint a vízhiány?"

- Kollégáimat délután értesítették a csőtörés tényéről, ám a hibás vezetékszakasz javítása nehézségekbe ütközött, miután a kiásott munkaárkot szinte azonnal feltöltötte a szakadó esővíz, ráadásul a korai sötétedés miatt rossz látási viszonyok mellett kellett dolgozni - árulta el Cziráki László vezérigazgató, aki hozzátette: karbantartó egységeik egész éjszaka a hiba elhárításán dolgoztak, hogy szerda délelőttre ismét legyen víz a városrészben.

Szerda reggelre a törött csövet kicserélték a Vízmű szakemberei
Fotós: Szakony Attila / Zalai Hírlap

A vezérigazgató hangsúlyozta: a lakossági tájékoztatás a Vízmű honlapján és az általa üzemeltett facebook oldalon azonnal megtörtént. A nagyobb szervezeteket telefonon értesítették. A vízhiányról előre nem lehetett tájékoztatást adni, hiszen csőtörés történt, nem pedig előre tervezett karbantartás.

- Az elmúlt időszak legnagyobb mértékű csőtörését kellett elhárítani, köszönöm a munkatársaim hősies helytállását - mondta zárásként Cziráki László vezérigazgató.

A lakossági felháborodást érzékelve Balogh László polgármester sem hagyta szó nélkül a történteket.

- Csupán szerda reggel 7 óra 7 perckor tájékoztatott Cziráki László, a Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt. vezérigazgatója a keleti városrész jelentős részét érintő, kedd délután óta tartó, óriási problémát okozó vízszolgáltatási hiányról. A problémán felül sajnálattal tapasztaltam, hogy a lakosság kellő tájékoztatása is elmaradt a Vízmű részéről - mondta Balogh László polgármester, aki hozzátette: reméli, hogy az ügy felelőse, Cziráki László vezérigazgató átgondolja a Vízmű szakmai működését, hogy a jövőben elkerülhető legyen az ilyen példátlan hosszúságú, számos kanizsai családot súlyosan érintő probléma.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában