Zalaegerszeg

2009.07.17. 02:28

Kéktúrán a mindszentysek

Zalaegerszeg (kgy) - Kihasználta a vakációt a Mindszenty-iskola természetjáró köre: június végén hátizsákostól, bakancsostól nekivágtak a fiatalok a dél-dunántúli kéktúra útvonalának.

Kiss Gyöngyvér

A csapat három éve járja a Rockenbauer Pál dél-dunántúli kéktúra útvonalát, amely a Kőszeg feletti Írott-kőtől 561 kilométeren kanyarogva éri el Szekszárdot. Idén kerítették sorra az Egerszegtől legtávolabbi harmadot.

- Szlovéniában 20 kilométeres túrával melegítettünk be a táborra, de a kéktúra 115 kilométere nagyobb megmérettetéssel várt ránk - mesélte Barna Máté, a tábor szervezője.

Az első napokat a Pécs környéki látványosságok megtekintésével töltötték a túrázók.

- A tábor első szállása egy pécsi gimnáziumban volt - mesélte Németh Kitti. - Naponta 15-20 km-t gyalogoltunk, így nem hiányzott, hogy még sátrat is cipeljünk. Annak is megvolt a szépsége, hogy a szállásaink mindig iskolákban voltak. Pécs után olyan kis falvakban teríthettük le hálózsákunkat, mint Bátaapáti és Szálka. Az utóbbinál még a zuhanyzó is ismeretlen fogalomnak számított, így locsolókannával fürödtünk.

- Négy éjszakát töltöttünk Pécsen, míg bejártuk a környéket - mondta Kanta Henrietta. - Nagy élményt nyújtott ezek közül a gyönyörű Ferde-vízesés. A negyedik napon pedig nem maradhatott el a Villányi-hegység borfajtáinak kóstolgatása sem.A tanár úr egyik ismerősénél, Kecskés József borásznál vendégeskedtünk, aki előadást tartott a vidékről, a jellegzetes szőlőfajtákról és borokról.

A Villányi-hegységben tett kirándulás alkalmával többek között meglátogatták a közel 200 éves múltra visszatekintő harkányi gyógy- és strandfürdőt is. Innen Siklósra vezetett az útjuk, ahol a várat tekintették meg. Végül pedig Szekszárdot vették célba, ahová eljutva sikerült teljesíteniük a kék jelzés által kitűzött távot. Az út megtétele, mint elmondták, nem kevés küzdelemmel járt, a kihívások azonban nem riasztották vissza a csapatot.

- Sokszor én mentem elöl - mesélte a rutinos túrázó, Sebestyén Dávid, aki már negyven útvonalat végigjárt a természetbarát körrel. - Volt részünk izgalmakban is, találkoztunk pár hetes vaddisznókkal - szerencsére az anyjuk már nem volt velük -, máskor őzek és nyulak rohantak el mellettünk.

A fiatalok tudják, a bakancsos túrák nem divatosak kortársaik körében, de ők az ilyen élmények miatt a nehéz hátizsákot, a sárdagasztást is bármikor szívesen vállalják.Az élmények miatt bármikor szívesen bakancsot húznak