2011.11.29. 17:53
Önálló termék lehet a magyar termál- és gyógyfürdő
Zalakaros ad otthont a Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlésének, melynek keddi ülésén a fürdők hazai turizmusban betöltött szerepéről, valamint a jövőre induló közös arculat- és brandépítésről is szó esett.
A közel kétszáz résztvevőt elsőként Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere köszöntötte, majd dr. Burján Richárd, a Gránit Gyógyfürdő Zrt. elnök-vezérigazgatója adott átfogó képet a helyi fürdő fejlődéséről. Ezt követően a plenáris ülés keretében a fürdővilág aktualitásai mellett, a 2012 évi tervekről is szó esett. Mint azt Vancsura Miklós, a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke hangsúlyozta: az elmúlt időszakban jelentős, mintegy 80 milliárd forintos fürdőfejlesztés zajlott országszerte, amely jelentősen növelte a hazai létesítmények ázsióját.
- A jövő évtől márkaépítésbe kezdünk; szeretnénk elérni, hogy a magyar fürdő, mint önálló termék jelenjen meg a nemzetközi piacon - fogalmazott az ügyvezető elnök. Hozzátette azt is, hogy kimutatásaik szerint a gazdasági válság miatt összességében nem csökkent a látogatók száma. Azon fürdőkben, ahol a támogatások felhasználásakor ügyeltek a fenntarthatóságra, növekedett a vendégforgalom. Az elnök jelezte: arra most kevés esélyt lát, hogy a jövőben újabb fürdők építését támogassa az állam. Jelenleg már csak kisebb összegek állnak rendelkezésre, amelyeket attrakciók javítására lehet és érdemes felhasználni.
Turizmus