Sportvilág

2011.07.17. 07:44

Földön, vízen, levegőben: 8. Technikai triatlon

A földön és a vízen kiváló időjárási körülmények várták szombaton a 8. Technikai triatlon mezőnyét. A versenyzők dolgát legjobban a repülés nehezítette meg, hisz a kiskanizsai repülőtér körzetében változó erősségű széllökések közepette kellett a feladatokat teljesíteni.

Benedek Bálint

A háromtusára két fős csapatok jelentkezését várta a viadal ötletgazdája, Ferinc Vince többszörös magyar bajnok pilóta. A  szabályok értelmében a duó egyik tagjának rutinos pilótának kell lennie, míg mellette egy alkalmi "civil" navigátor kaphat lehetőséget a bizonyításra.

A technikai triatlonra 16 csapat nevezett, akik reggel a kiskanizsai repülőtéren a navigációs feladatok elvégzésével kezdték a programot. Az ultrakönnyű repülő flottában a hagyományos sárkányok mellett három különleges propelleres autogiro is helyet kapott, sőt egy merevszárnyú repülő is indult. Az eligazítást követően a résztvevők térképet kaptak, melynek segítségével egy megadott útvonalon, minél rövidebb idő alatt fentről nyolc fényképet kellett néhány miliméteres pontossággal beazonosítaniuk.

- Az állandóan változó légköri körülmények miatt még talán soha nem volt ennyire nehéz dolgunk - vélekedett a leszállást követően Cserti Tibor a Nagykanizsai Sportrepülő Egyesület elnöke. - Dolmányos László tapasztalt, s jó pilóta, így ha olykor megbillent alattunk gép azonnal korrigált. Eközben igyekeztem a legtöbb képet felismerni.

Hasonló megpróbáltatásokról számolt be a kanizsai Tóth László pilóta, akinek dr. Kecskeméti Tamás a Magyar Repülő Szövetség elnöke segített a navigálásban.
- A felfelé kavargó melegebb légtömegek vagyis a termikek a széllel együtt őrült táncot lejtettek a gépek körül - tette hozzá Tóth László. - Még ettől függetlenül is úgy gondolom a technikai háromtusa jó móka.

Vele értett egyet a dél-zalai vállalkozó, Istiván Tamás is, hiszen immár harmadik alkalommal vesz részt az erőpróbán, ahol szerinte akár egy nap leforgása alatt barátságok születhetnek.
- Kiváló példa erre, hogy a versenybíróság engedélyével Kurucz Attila pilótával emelkedtem a magasba - mondta Istiván Tamás. - Az ő tudásában maximálisan megbízom, mely ebben az esetben nem egy utolsó szempont.

A versenyzők nem pihenhettek túl sokat, hiszen a földön az autós kalandtúra várta őket, melynek befutója a Csónakázó-tóhoz vezetett.

Aztán a vízen a csapatok tagjai felváltva szelték a hullámokat. Voltak olyanok, akik bátrabban húzták a gázkart, ám mások inkább biztosra mentek, s óvatosabban köröztek a kijelölt pályán.

S a "megpróbáltatások" ezzel nem értek véget, ugyanis lapzártánk után a naplementéig ismét a kiskanizsai repülőtéren a földközeli - ügyességi - repüléssel fejeződött be az egésznapos küzdelem.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!