Sport

2014.10.04. 18:35

Tájfuntól földindulásig

Ha a vasárnapra jövendölt tájfun esetleg nem is érkezik meg a Forma–1-es Japán Nagydíj helyszínére Szuzukába, egyfajta földindulás már megindult a sportágban ezen a versenyhétvégén.

Varga Andor

Miután az elmúlt hetekben a száguldó cirkusz környékén már mindenki a Ferrari és a kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso bejelentésére várt a váltásról, a szokásos szezon végi pilótakeringő máshonnan indult el. A címvédő Red Bull csapat és annak négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel hozta nyilvánosságra, hogy véget vetnek együttműködésüknek. A hír derült égből csapott le (pláne az a része, hogy a német kiválóság helyére a Toro Rossótól az orosz Daniel Kvyat érkezik), ám az biztos, hogy a többi fejlemény most már csőstül követi majd. Hiszen – bár Vettel erről egyelőre nem beszélt – nagyon valószínű, hogy a német következő állomáshelye Maranello lesz, ahonnan így már nyilván könnyebb szívvel engedik el Alonsót. Kérdés még, hogy hova, bár a lehetőségek nem túl szélesek. Szóba jöhetne a Mercedes, ám az istálló nagy öregje, Niki Lauda tegnap is megerősítette, a Rosberg–Hamilton pilótapáros marad. A spanyol pedig – lévén, hogy esetében kizárólag ütőképes, a vb-címért hajtó gárda képzelhető el „munkahelyként” – így a McLarenen kívül máshová nagyon nem ülhet be. Lehet, hogy az év egyik nagy vesztese a korábbi világbajnok Jenson Button lesz?

A kérdésekre legkésőbb decemberig választ kell kapnunk. Ami igazán érdekes, hogy ezek az „ügyek” szinte sokkal inkább foglalkoztatnak ma mindenkit az F1 háza táján, mint az, hogy ki nyeri meg a világbajnokságot. A Mercedes két versenyzője fantasztikusan izgalmas csatát vív, ám messze nem ez a harc áll az érdeklődés középpontjában. Az istálló fölénye a többiekkel szemben óriási, egymás között azonban szombat este majdnem tökéletes döntetlenre álltak: Hamilton vezetett 3 ponttal, de Japánban Rosberg magabiztosan elhozta a pole pozíciót. A jelennél azonban – úgy tűnik – sokkal izgalmasabb a jövő, talán igazuk van azoknak, akik úgy vélik: a Mercedes azzal, hogy évtizedeket hagyott ki a sportágban önálló csapatként, elvesztette a beágyazottságát a szurkolói köztudatban. És ha már a jövő: nagyon izgalmas az is, hogy a szabályalkotók a télen mit kezdenek majd a box és a pilóták közti rádiózás problémájával. Ha esetleg betiltanák a „csevegést”, az is felérne egy földindulással.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!