mcsatorna

2016.10.14. 13:28

Versenyautók, mint hirdetési felületek (x)

Napjainkban, amikor globális szinten dollármilliókat költenek a cégek reklámra és hirdetésekre, és a fogyasztók egyre immunisabbakká válnak azokra, nem mindegy, hogy milyen felületeket, milyen marketing-elemeket és milyen módszereket alkalmazunk cégünk termékeinek megismertetésére. Az autóversenyeken például maguk a versenyautók is reklámhordozókká váltak.

Versenyautók, mint reklámeszközök

Az autóversenyek, motorversenyek, vagy a közülük legnagyobb verseny, a Forma-1 ma már elképzelhetetlen reklámok nélkül. Nem csupán a versenyautók jelennek meg hirdetési felületként a reklámozók számára, hanem a boxok falán vagy a versenyzők ruházatán ugyanilyen reklámokkal, feliratokkal, grafikákkal találkozhatunk. Közülük mégis kiemelkednek a versenyautók, hiszen egy autóversenyen ők kerülnek minden néző figyelmének a középpontjába, így a leghatékonyabb reklámhordozóknak tekinthetők.

Mind a versenyautókon, mind a versenyzők ruházatán elsősorban azoknak a cégeknek a logói jelennek meg, amelyek a versenyt, vagy közvetlenül a versenyzőket támogatták anyagilag. A versenyzők támogatása azonban nem csak ezért éri meg a cégeknek, hiszen a támogatók nevei sok esetben felsorolásra kerülnek a versenyről szóló újságcikkekben, interjúkban, az internetes weboldalakon, így az adott támogatás sokszorosan kifizetődő lehet. A versenyzők és a versenyhez szükséges felszerelések, kellékek szállítása buszokkal, kamionokkal történik, melyek oldalai szintén kiváló lehetőséget teremtenek a reklámok, hirdetések elhelyezésére, és mivel a nagyon autóversenyek élvezik a rajongók kitüntetett figyelmét, így ezekre a felületekre sokkal fogékonyabb az a célcsoport, akinek az adott cég szánja hirdetését.

Mivel minden nagyobb autó- és motorverseny rendelkezik internetes weboldallal, a támogatók, szponzorok nevei ott is feltüntetésre kerülnek, nem egyszer villódzó bannerek, oldalsáv-reklámok formájában. A nagyobb versenyeket médiaközvetítések juttatják el azokhoz az emberekhez, akik személyesen nem tudnak részt venni a versenyeken, a kiemelt helyeken lévő reklámok a televízión keresztül is sok emberhez eljutnak.

Az online és televíziós média mellett a piacon számos szaklap is foglalkozik a témával, melyek heti vagy havi megjelenésekkel érik el a rajongókat. E lapok közelebbről is bemutatják a versenyek világát, bepillantást nyerhetünk a kulisszák mögé és kiemelten foglalkoznak a versenyzők életével, velük készített interjúkon keresztül.

Mint a fenti leírásból kitűnik, az autóversenyek kitűnő hirdetési lehetőségnek tűnnek azoknak a cégeknek, akik átfogóbb, komplexebb megjelenési formákban gondolkoznak, és elsősorban azoknak, akik az autóversenyeket kedvelőket, mint célcsoportot kívánják elérni. A versenyautókra kihelyezett autófóliák, reklámok digitális nyomdában készülnek, és a más felületeken megjelenő hirdetések közül is sok. Ha nem szeretnénk mi magunk utánajárni ezeknek a hirdetési formáknak és lehetőségeknek, akkor érdemes a kifejezetten autóverseny-hirdetésekkel foglalkozó ügynökségek valamelyikét megbízni a hirdetések gyakorlati elhelyezésével.

Ezek is érdekelhetik