2020.09.06. 07:00
Két személy és 160 liter csomag szállítására képes az Eli Zero
Európát is meg akarja hódítani villanymotoros mopedautójával az Eli, amelynek még 2017-ben mutatták be az Eli Zero prototípusát. Ebből lett a sorozatgyártású villanymotoros mopedautó.
Az Eli Electric Vehicles nevű cég 2017-ben mutatta be a Zerót
Fotó: eli.world/eli-zero
Az Egyesült Államokban nagyrészt még ismeretlenek a mopedautók, ezen akar változtatni az Eli Electric Vehicles nevű cég, amely 2017-ben mutatta be a Zero nevű autójának prototípusát, és mostanra végeztek a fejlesztéssel, a gyártás előkészítésével. Két személy és 160 liter csomag szállítására képes az Eli Zero, amelynek végsebessége a helyi (állami) szabályozástól függően 40–56 km/h, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor 5,4 lóerős. Kétféle akkumulátorkapacitás közül lehet választani, az 5,8 kWh 80, a 8 kWh 110 km hatótávolságot tesz lehetővé, cserébe 240 V-os konnektorról 2,5–3,5 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet, míg 120 voltos hálózatról ennek duplája szükséges. Az indulóár 11 990 dollár, a siker pedig nem garantálható, hiszen ennyi pénzért a kínai Kandi akár teljes értékű villanyautót is ad.
Európában az Eli Zero a könnyű négykerekű segédmotoros kerékpárok kategóriájába tartozik. A könnyű quadok, amelyeket néha mikroautóknak is neveznek, a segédmotoros járművekhez hasonlítanak, és több országban vezetői engedély nélkül is vezethetők, de egyes európai országokban jogosítványhoz kötik használatukat. Például az 1988. január 1-je előtt született személyeknek nincs szükségük vezetői engedélyre, hogy Franciaországban vezethessenek „engedély nélküli” autót. Általában motorkerékpárra vagy autóra jogosító érvényes vezetői engedélyekkel rendelkező személyek a könnyű négykerekű motorkerékpárokkal részt vehetnek a forgalomban.