Lóerő

2017.09.07. 12:35

Nyári szünet után teljes gázzal

Ahogy azt korábban már megírtuk, a Dunántúli Szlalomkupa közel kéthavi nyári szünete után újra felpörögtek az események, és kezdetét vette a hajsza a pontokért.

Mulicz László

Augusztus 13-án, Ácson a Grammk Kft. iparterületén, egy új helyszínen az Arrabona Rally Club szervezésében rendezték meg a bajnokság ötödik futamát, amelyre 73 nevező jelentkezett.

A technikás, több helyen szűk pálya sokakat megtréfált, az első körökben rengeteg volt a pályatévesztés, bójahiba. Voltak, akik műszaki hibával voltak kénytelenek feladni a versenyt, de a mezőny nagy része sikerrel teljesítette három körön át a kihívásokat.

Fotó: Hérics Judit

A megmérettetést Ungvári Péter nyerte BMW-vel, akit Szollár Norbert Suzukival és Kloó László Formula 1000-es gépével követett az abszolút dobogón.

Kategóriák dobogósai:

1. Pathy László, Trabant, 800 ccm, A1 kategória

2. Lennert József, Suzuki Swift, 998 ccm, A1 kategória

3. Ürmös Tamás, Trabant 601, A1 kategória

1. Szollár Norbert, Suzuki Swift, 1298 ccm, A2 kategória

2. Leitner Tamás, Suzuki Swift, 1298 ccm, A2 kategória

3. Veingartner Szabolcs, Suzuki Swift, 1298 ccm, A2 kategória

1. Jantó Attila, FIAT Punto, 1800 ccm HGT, A3 kategória

2. Vaczula Péter, SR Sport Egyesület, Suzuki Swift, 1598 ccm, A3 kategória

3. Parragi Gergő, Suzuki Swift, 1298 ccm, A3 kategória

1. Bóka Dávid, Lada 2105, 1600 ccm, H1 kategória

2. Osváth Balázs, Lada 1600 ccm, H1 kategória

3. Osváth Bence, Suzuki Swift RWD, 1600 ccm H1 kategória

1. Ungvári Péter, BMW E30, 4000 ccm, H2 kategória

2. Tóth Tamás, BMW 320i coupe, 2000 ccm, H2 kategória

3. Décsei Krisztián, BMW E36 320i, H2 kategória

1. Ifj. Jantó Attila, FIAT Punto, 1800 ccm HGT, junior kategória

2. Krebsz Patrik, SEAT Ibiza, 1900 ccm, junior kategória

3. Farkas Bálint, Lada 1500 ccm, junior kategória

1. Gazdag Judit, Toyota Starlet, 1500 ccm, női kategória

2. Jantó Dorina, FIAT Punto, 1800 ccm, HGT, női kategória

3. Osváth Zsófia, Suzuki Swift, 1598 ccm, RWD, női kategória

1. Molnár Attila, Suzuki Swift, GS, 993 ccm, N1 kategória

2. Mulicz László, SR Sport Egyesület, Suzuki Swift, 998 ccm, N1 kategória

1. Németh Imre, Suzuki Swift, 1298 ccm, N2 kategória

2. Szakonyi Gábor, Suzuki Swift, 1298 ccm, N2 kategória

3. Ihász-Kovács Tamás, Suzuki Swift, 1298 ccm, N2 kategória

1. Dombi Péter, VW Golf TDI 4motion, 1896 ccm, N3 kategória

2. Horváth Tamás, Mazda MX-5, 1598 ccm, N3 kategória

3. Ábrahám Szilárd, Citroen Xsara VTS, 1998 ccm, N3 kategória

1. Kloó László, Formula 1000 ccm, P kategória

2. Balogh Tihamér, Suzuki Ninja ZX 12R, 1200 ccm, P kategória

3. Ifj. Kloó László, Audi 80 quattro, 1800 ccm P kategória

A hatodik bajnoki futamot augusztus 19-én a Pécs Pláza parkolójában a Ke-Ke Racing Team szervezésében rendezték, ahol 61 nevező öt körön át koptatta a térkövezést. A helyszín már ismert volt a Veszprém megyei versenyzők részéről is, mert az idén a harmadik versenyt szervezték az ottaniak. A futamok szépen pörögtek a technikás pályán, csak akkor kellett megállni kicsit hosszabban, amikor a helyi menők egy-egy padkán vagy fán lezúzták vasaikat.

A bajnokságban induló versenyzők kitettek magukért, mert amelyik kategóriában elindultak, ott elhozták a dobogós helyezések nagy részét. A dobogóra abszolútban elsőként Balogh Tihamér léphetett, majd Kovács Tamás és Szollár Norbert vehette át a bajnoki serleget.

Kategóriák dobogósai:

1. Lennert József, Suzuki Swift, 993 ccm, A1 kategória

1. Szollár Norbert, Suzuki Swift, 1298 ccm, A2 kategória

2. Váradi Zoltán, Renault Clio, 1391 ccm, A2 kategória

3. Biros Adrián, Honda Civic, 1493 ccm, A2 kategória

1. Vaczula Péter, SR Sport Egyesület, Suzuki Swift, 1600 ccm, A3 kategória

2. Mile József, Honda CRX, 1590 ccm, A3 kategória

3. Szigeti Ferenc, VW Golf, 1900 ccm, A3 kategória

1. Osváth Máté, gokart, 6 éves, G kategória,

1. Bóka Dávid, Lada, 1600 ccm, H1 kategória

2. Osváth Balázs, Lada 2107, 1598 ccm, H1 kategória

3. Bóka Norbert, Lada, 1600 ccm, H1 kategória

 

1. Varga Tamás, BMW E30, 2800 ccm, H2 kategória

2. Kelemen Csaba, BMW 318i, H2 kategória

3. Nagy János, BMW, 2000 ccm, H2 kategória

1. Tóth Gergő Soma, BMW E36, junior kategória

2. Németh Dániel Péter, Trabant, 1100 ccm, junior kategória

3. Szaklajda Alexa, Mini One, 1595 ccm, junior kategória

1. Juhász Judit Lilla, BMW E36, 1600 ccm, női kategória

2. Milicsné Mile Viktória, Honda CRX, 1590 ccm, női kategória

3. Kovasics Petra, BMW E36, 1991 ccm, női kategória

1. Molnár Attila, Suzuki Swift, 992 ccm, N1 kategória

2. Mulicz László, SR Sport Egyesület, Suzuki Swift, 992 ccm, N1 kategória

3. Szabó Béla, Trabant Maxi, 601 ccm, N1 kategória

1. Szakonyi Gábor, Suzuki Swift, 1298 ccm, N2 kategória

2. Jobbágy Attila, Skoda Fabia, 1400 ccm, N2 kategória

3. Török Károly, Lada 2104, 1498 ccm, N2 kategória

1. Dombi Péter, VW Golf, 1900 ccm, N3 kategória

2. Ábrahám Szilárd, Citroen Xsara, 1998 ccm, N3 kategória

3. Horváth Tamás, Mazda MX5, 1598 ccm, N3 kategória

1. Balogh Tihamér, Suzuki Ninja, 1200 ccm, P kategória

2. Kovács Tamás, Speed car GT, 1250 ccm, P kategória

3. Todero Zoltán, Wartburg Szöcske, 1000 ccm P kategória

A hetedik DSZK bajnoki futamot a Bakony Rally Autósport Egyesület rendezte, de nem a megszokott helyszínen Bakonyszentlászlón, hanem a kisbéri fatelepen. A helyszín ismerős lehetett tavalyról, hiszen akkor már rendeztek itt egy futamot, amelyet sokan az év versenyének tituláltak már akkor is.

A verseny pikantériáját az egyedi nyomvonal adta, amely akár Ken Block látványos videóiban is helytállna. A pálya különlegességét nemcsak a technikás bójákkal kialakított vonalvezetés adja, hanem az épületek között vagy akár az épületekben való fordulók, vagy a rengeteg farakással közrefogott kis utcákon való nyomvonal, ahol nincs helye hibázásnak, csak száguldásnak.

Az időjárás kegyes volt, annak ellenére, hogy mit jeleztek erre a napra a meteorológusok. Reggel hamar megtelt a hatalmas szervizpark, nem is csoda, hiszen 111 versenyző adta le nevezését a versenyirodán, ahol megkapták a nem épp egyszerű pályarajzot. A „szuper” pályán három mért kört kellett teljesíteni, amiből a helyi szabályok szerint a két legjobb idő összege adta a végeredményt. Így nem csak egy jó körre kellett koncentrálni, mert az nem volt elég a győzelemhez. A pilóták sokszor századmásodpercekre küzdöttek egymástól, így mindenki az utolsó körökig feszült volt, hogy milyen helyezést ért vajon el.

Mint mindig, most sem maradhattak el a közönségkedvenc élményosztók, akiket nem zavartak az épületekben való szűk fordulók vagy farakások, kihasználták a pálya minden zugát, és keresztben autóztak, ahol csak elfértek a gépek.

A verseny abszolút dobogójára Takács Pétert szólították először, majd Meszes Andrást és Ungvári Pétert.

Kategóriánkénti dobogós eredmények:

S/1, 0-1600 ccm-ig, hajtástól független széria:

I.             Szakonyi Gábor, Suzuki 1,3 16V

II.            Németh Imre, Suzuki 1,3 8V

III.          Mulicz László, Suzuki 1,0, SR Sport Egyesület

S/2, 1601 ccm felett, hajtástól független széria:

I.             Dombi Péter, VW Golf

II.            Ábrahám Szilárd, Citroen

III.          Schwéger Norbert, VW

T/1, 0-900 ccm-ig, első- és összkerék-hajtás, épített:

I.             Pathy László, Trabant

II.            Szautner Endre, Trabant

III.          Nagy György, Trabant

T/2, 901-1300 ccm-ig, első- és összkerékhajtás, épített:

I.             Takács Péter, Suzuki

II.            Szollár Norbert, Suzuki

III.          Kovács Vilmos, Suzuki

T/3, 1301-1600 ccm-ig, első- és összkerékhajtás, épített:

I.             Meszes András, Toyota

II.            Vaczula Péter, Suzuki, SR Sport Egyesület

III.          Molnár Zoltán, Opel

T/4, 1601-ccm felett, első- és összkerékhajtás, épített:

I.             Ifj. Jantó Attila, FIAT

II.            Jantó Attila, FIAT

III.          Papp Krisztián, Ford

H/1, 0-1600 ccm-ig, hátsókerék-hajtás:

I.             Osváth Balázs, Lada

II.            Bóka Dávid, Lada

III.          Bóka Norbert, Lada

H/2, 1601 ccm felett, hátsókerék-hajtás:

I.             Ungvári Péter, BMW

II.            Nagy Richárd, BMW

III.          Olasz Károly, BMW

P Proto (buggy, szöcske, típus, ccm és hajtástól független):

I.             Schwéger Milán, Trabant

II.            Ginovszky Lajos, Skoda Buggy

III.          Leszkoczki Ferenc, Traburg

Női versenyző:

I.             Németh Klaudia, Suzuki

II.            Jantó Dorina, FIAT

III.          Osváth Zsófia, BMW

A Bakony Szlalom négy fordulóból álló házi bajnoksága is szoros küzdelmeket hoz, így az utolsó futamig nyílt a bajnokságuk.

Az SR Sport Egyesület által rendezett Dunántúli Szlalomkupa következő fordulója szeptember 24-én Ácson, a Grammk Kft. iparterületén kerül megrendezésre, majd a Bakony Rally Autósport Egyesület október 22-én Bakonyszentlászlón rendezi az idényzáró futamot, ahol a saját házibajnokságuk díjkiosztója is lesz egyben.

A DSZK díjkiosztójára ünnepélyes keretek között a hagyományoknak megfelelően a veszprémi Hangvillában kerül sor novemberben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!