Lóerő

2012.04.19. 16:12

Eddig negyedmillióba került a veterán autó csinosítgatása

Nagykanizsa - Ha a lépcsőshátú, első generációs Opel Corsa TR most beszélni tudna, akkor hálás lenne Andrusecz András munkájáért. A fiatal ugyanis a közel harmincéves autót megmentette a csúnya barna szörnyetegtől, a rozsdától és felújította.

Benedek Bálint

- Jó is lenne, ha az autó beszélni tudna, hiszen akkor elmondhatná az egész életét - mosolygott Andrusecz András. - Igyekeztem kinyomozni a történetét. A papírokból kiderült, hogy az 1990-es évek elején Svédországból érkezett az országba, ezután egyik ismerősünkhöz került, majd a párom családjánál kötött ki.

Andrásnál viszont már eléggé leharcolt állapotban „landolt”, ám a férfit az ajándékba kapott kétajtós, sportos megjelenésű autó lenyűgözte. Szinte azonnal nekilátott, hogy külsőleg és műszakilag is újra régi fényében pompázhasson.


- Az akkori állapotában az autótemetőbe lehetett volna eltolni, hiszen a legnagyobb jóindulattal nézve is borzasztóan nézett ki - folytatta a mezőgazdasági gépszerelő szakmájú fiatal. - Azért, hogy az 1983-as gyártmányú Corsámon alkatrészről alkatrészre kicseréljek mindent, donorautót kellett vennem.

Elsőszériás, de négyajtós verziót tudott beszerezni, s bár sokkal jobb állapotban volt, mint a sajátja mégsem váltott.

András elmondta: első látásra beleszeretett a törtfehér színű kétajtós verdába, s holmi donorautóért eszébe sem jutott megválni tőle. Pedig még a műszerfalat is egy az egyben ki kellett hajítania, hisz a gyártó valamilyen oknál fogva ronda, a minimal stílushoz nem passzoló zöldet választott. A fiatal büszke arra, hogy mindent egyedül, saját kezűleg végzett el, így az Opel Corsa kezdi visszanyerni eredeti szépségét.


- Negyedmillió forintba került eddig a csinosítgatás, de még nem végeztem - mesélt tovább Andrusecz András. - Ugyan apránként haladok, de műszakilag már teljesen megbízható, szerencsére még soha nem hagyott cserben. A 75 lóerős motor fogyasztását sokan hitetlenkedve fogadják, de vegyes használatban csak öt litert „eszik”. Természetesen ilyen idős autó állandó gondoskodást igényel, és meg is kapja.

A tulajdonosának többek között az érzelmi kötődés miatt esze ágában sincsen lecserélni a Corsát egy jóval modernebb technikára, és nem osztja azt a fajta nézetet sem, miszerint: ami elromlott azt ki kell dobni.

- Rajongok a retró dolgokért, régebben veterán motorbicikliket újítottam fel, de kinéztem az újabb „áldozatot”, ami szintén Opel méghozzá egy csodálatos Kadett „C” kupé - folytatta András. - Egyelőre még nem találtam rá a megfelelőre, de nem adom fel, biztos valahol vár rám egy helyrepofozható példány.


KORSZERŰ KISKATEGÓRIÁS
Az Opel Corsa „A” a német autógyár Corsa sorozatának első tagja. Az Opel első kiskategóriás autója, melyet korszerű motorokkal és felépítéssel, viszonylag későn, a Volkswagen Polo és a Ford Fiesta bemutatkozás után, csak 1982-re tudott piacra dobni. Az európai piac nagy részén Opel Corsa néven, míg Angliában Vauxhall Nova néven kínálták. Kétajtós szedán (1982-1987) valamint háromajtós ferdehátú változatokkal árulták, aztán már 1985-től a négy- és ötajtós verzió is kigördült a gyárból. Az Opelnek ez volt az első olyan modellje, amit első és hátsó ütközési zónákkal láttak el.



Lóerő

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!