Lóerő

2010.11.19. 08:06

Shrek-mobil Hondából (képgalériával)

Nemcsak vadító neonzöld színével, hanem szinte fülsértő kipufogóhangjával is nagy feltűnést kelt Balogh Zoltán Honda Civic Coupéja.

Benedek Bálint

A 21 éves Balogh Zoltán még két éve egy budapesti autókereskedésben pillantotta meg a már akkor neonzöldben virító 1997-es Honda Civic Coupét. Az előző tulajdonosa nagyon elbánt a kocsival: vízátfolyáson megcsúszva beton oszlopnak ütközött vele. Zoltánt ez sem érdekelte, az összes spórolt pénzét, közel 600 ezer forintot adott a törött gépért.

- Mint minden friss jogosítványos fiatal, én is Trabantot, aztán Ladát hajtottam, később jött a suzukis kor, melyet ez a neonzöld Honda váltott le - mondta Balogh Zoltán. - Az autó feketeként kezdte pályafutását , majd bordóra váltott, de nekem ez a speciálisan rikító zöld tetszik a legjobban.

 


Zoltán szerint másfajta színnel senki sem figyelne fel rá, s tényleg be kell vallani, igaza van, hisz leginkább a mesehős Shrekre hasonlít. Ez az érzés pedig tovább fokozódik, ha a 21 éves fiatalember elfordítja a kulcsot és felhördül az állat . Ugyanis olyan fülsértően erős hangok törnek elő belőle, mintha a kipufogót keresztbe elfűrészték volna.

- Ennyire nem vészes a helyzet, de a szomszédok miatt is halkabbra kell cserélnem - folytatta Zoltán. - Mivel napi használatban taposom a kocsit, rengeteg javítanivaló maradt rajta - mondta.

 


A kisebb javításoktól eltekintve két évvel ezelőtt Zoltán kicserélt rajta mindent: teljesen új bivalyerős 1,6 literes, 125 lóerős motor került bele, mely - lemérve - 230 kilométeres végsebességre képes.

- A belső dizájn még nem túl szép, de már gyűjtök, hogy tavasszal tökéletes fekete bőr borítást kaphasson. Fokozatosan alakul a verda, a sportüléseket is át kell húzni, hiszen bár a legutóbbi kanizsai tuningtalálkozón második díjat nyert, jövőre már a dobogó csúcsára állnék - tette hozzá.

 


A tulajdonos még a fogyasztással is elégedett, ugyanis a Sherk-járgány nyolc litert csak akkor eszik , ha jobban odalépnek neki.

- Nincs nap, hogy ne bámulnák meg - mosolygott Zoltán, aki az ötödik generációs Honda Civic kétajtós változatát vezeti. - Még azok is megnézik, akik jól ismernek, ám nagyon örülnek, hogy az autóval a szürke aszfaltot, de a hétköznapokat is feldobom.

KATEGÓRIÁT TEREMTETT

A legelső Honda Civic kétajtós karosszériájával, keresztben beépített takarékos motorjával, s elsőkerékhajtásával 38 évvel ezelőtt a Volkswagen Golfot is megelőzve teremtette meg a kompakt kategóriát. A Honda gyár azóta is folyamatosan fejleszti a Civic-et, s jó néhány generációt követően már elkészítette legújabb modelljét, melyet 2011-ben Párizsban mutat be a japán márka.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!