Lóerő

2010.07.16. 10:24

Száguldás aszfaltszaggatóval (képgalériával)

A nyári közlekedés talán legpraktikusabb járműve a robogó. Ezzel a megállapítással a kerékpárosok vitatkoznának, de be kell látni, lámpától lámpáig a leggyorsabban az apró motorral lehet eljutni. S, ha kicsit nem figyelünk oda, be is jártuk a városunkat.

Benedek Bálint

A robogózás fellegvára máig Olaszország, de a világ minden pontján népszerűek a kismotorok, melyek nem csak divatosak, egyszerű kezelhetőségük miatt minden korosztály használja. A színskála kifogyhatatlan, a neonzöldtől a rikító narancssárgán át a feketéig számos festéssel találkozhatunk. Még mindig népszerű a „Talmácsi-festés”, miután 2007-ben Talmácsi Gábor megnyerte a gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriáját, az Aprilia több robogóját a világbajnoki színre fújta.

A kanizsai Kercsmár Gyulát viszont nem érdekli a divat, inkább robogókat „bütyköl”. A fiatalember idejét korábban a gördeszkázás töltötte ki, ám amióta szoros barátságot kötött a robogókkal, újabb extrém ötlete támadt. A kreatív fiatal robogóját teljesen átalakítja, s a felpiszkált teljesítményű járgányból valóságos aszfaltszaggatót fabrikál.


– Első ránézésre ez teljesen egyszerű Yamaha Jog Aprio robogónak tűnik – mutatta be a szemből inkább palackorrú delfinhez hasonlító motorját Gyula. – Az Aprióból viszont hamarosan valódi aprító lesz, hisz´ szinte minden ponton megerősítem, hogy jól bírja a különleges megterheléseket.

Kercsmár Gyula nem fog kesztyűs kézzel bánni a robogóval. Az egykerekezésen kívül számos hajmeresztő mutatványra készül, melyeket az interneten talált, ám hozzátette: egyáltalán nem szeretné ripityára törni a csontjait, így a teljes sikerhez még sok gyakorlásra lesz szüksége.

– A motor rossz állapotban és ronda szürke színben került hozzám, azóta újjászületett – folytatta az extrém sportokért rajongó fiatal. – Sportkipufogó, minőségi abroncsok kerültek rá, s a jelenlegi 6-ról 21 lóerősre szeretném feltekerni teljesítményét. A határozottabb megjelenés, a könnyebbség kedvéért az ártatlan delfin „arcot” tartós üvegszálas kasztnira cserélem – magyarázta.

Mire befejeztük a beszélgetést, a távolban megláttuk a következő „áldozatot”. Csak amikor közelebb ért, akkor vettük észre, hogy a szintén kanizsai Lódi Miklós nem viccelt, 1982-es Romet Pony nyergében érkezett. A lengyel ipar terméke az 1980-as évek jellegzetes ifjúsági motorja volt, mely akkoriban két színben, zöldben és pirosban virított a szürke aszfalton.

– Gyermekkorom óta álmodozom a kiskerekű Rometről, s amikor megláttam, azonnal belezúgtam – mosolygott a 36 éves Lódi Miklós. – Nagyon kopott és ócska volt, de kipofoztam, a motorját kicseréltem egy névtelen kínai négyüteműre. Kizárólag a praktikussága fogott meg, keveset fogyaszt, de csak a városban hajtom, rendszerint jól megnéznek miatta – mondta.

Lódi Miklós imádja a robogókat, s mint mondja, a modern, Kymco Agility is jó társ a forgalomban, hisz´ még soha nem hagyta cserben. Annak mindenképpen jó választás a robogó, aki a városban, könnyedén, kevés fogyasztással viszonylag gyorsan közlekedne. A robogózás életforma, és aki rákap, soha nem tudja, sőt, nem is szeretné abbahagyni. Lódi Miklós pedig fanatikus, hisz´ előfordult, hogy a négy fős baráti társaságával Csáktornyáig motoroztak. A határőröknek is elkerekedett a szemük a robogó konvoj láttán, ám a különlegesen tartós túra alatt is kiderült, a robogó még extrém körülmények között is megállja a helyét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!