Kultúra

2011.04.08. 16:32

Nem színészgyár

Nagy álmom, hogy színész legyek, Eperjes Károly a példaképem. Nemcsak a játéka, hanem erkölcsi tartása, életvitele is követendő számomra - nagyon tudatosan építi magát Horváth Márk, a nagykanizsai Piarista Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon 11.-es tanulója.

Horváth-Balogh Attila

A fiatalember főképp ezért vesz részt az egyházi fenntartású oktatási intézmény tavaly szeptemberben indult dráma tagozatának munkájában.

- Két társammal együtt úgy gondoltuk, színjátszói fejlődésünk szempontjából jól tudjuk hasznosítani az itt tanultakat - magyarázta. - Nagyon szeretünk együtt dolgozni a mentorunkkal és tanárunkkal, Mihály Péter színésszel. Gyümölcsöző a közös munka, főleg hogy Péternek nagyon határozott elképzelése van arról, mit is akar velünk elérni...

Diáktársa, Bogdán Veronika nem színésznek, hanem újságírónak készül. Úgy véli, amit eddig elsajátítottak, már az is segítségére van a tanulmányi munkában: jobban felel az órákon és kevésbé lámpalázas.

- A Kereszty Ágnes, az intézmény pedagógusa ötletéből fogant drámatagozat nem valami színészgyár - cáfolta gondolatainkat rögvest Mihály Péter, a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház művésze, aki a színészmesterség című tantárgyat oktatja. - Ezzel együtt, mivel a gyerekeknek erre igényük van, én annak az elvárásnak is megpróbálok megfelelni, hogy felkészítsem őket a színházi pályára. De nem ez a fő szempont, nem akkor érezzük majd sikeresnek magunkat, ha ebből a csapatból lesz pár színházi ember, még ha erős is a gyanúm erre nézvést, hiszen a 10 fős csapatban számos tálentum van. Hangsúlyosan a közéleti szereplésre igyekszünk felkészíteni a fiatalokat, arra, hogy a lehető legjobban hozzák magukat, amikor közösség előtt kell megszólalniuk.


Mihály Péter azt is jelezte: a gimnáziumi tagozat 4 éve alatt a fiatalok egyrészt a színházról, drámaismeretről, illetve arról kapnak ismereteket, hogy mitől válik a színpadi munka igazi színi előadássá, továbbá szolfézsra járnak, jeleneteket sajátítanak el, verseket, prózai szövegeket tanulnak meg előadni. (Ott jártunkkor éppen a koncentrációt és a kifejezőkészséget erősítő helyzetgyakorlatokat vettek.) Másrészt a képzés célja egyfajta helyes önismeret kialakítása is, mely révén a gyerekek  remélhetően  tisztá(b)ban lesznek önmagukkal, képességeikkel. Így ha valaki nem akar színházban dolgozni, akkor is kap egy jó adag magabiztosságot, ami akár egy állásinterjún is jól jöhet.

Természetesen, minden tanév vizsgával zárul, ami nem is annyira az iskola, hanem inkább a fiatalok számára fontos, hiszen folyamatos kontrollt ad. Lassan-lassan elkezdenek erre készülni a kanizsai drámatagozatosok, s újabban Karinthy Ferenc Gellérthegyi álmok című kétszereplős darabját tanulmányozzák.


Szép beszéd
Vereb Zsolt igazgató elmondta: a drámatagozatos képzés  eredménye, hogy a gyerekek  helyesebb kiejtéssel tudják majd megformálni gondolataikat. Ennek érdekében az intézmény saját logopédus szakembere is foglalkozik velük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!