Kultúra

2010.02.16. 11:24

Vígjáték, kabarét idéző poénokkal - a főszereplő visszajár Zalába

Egy előadás akkor jó, ha a színész teljesen el tud merülni a szerepében, hiszen ezáltal tud hatni a partnerére és a közönségre is - mondta a Jászai-díjas Bakai László.

Gyuricza Ferenc

 

A Botrány az operában a legismertebb vígjátékok közé tartozik, hiszen eddig 16 nyelvre fordították le, és 25 országban mutatták be. A darab a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház repertoárján is szerepelt a 2006/2007-es évadban.

A miskolci társulat bemutatójának egyik érdekessége, hogy a jelmezeket éppen a zalaegerszegi színháztól kölcsönözték.

Ken Ludwig vígjátéka a klasszikus szituáción, a karakterek felcserélésén alapul, ez esetben azonban nem a véletlen folytán keverednek össze a szereplők, hanem saját maguk döntenek erről. A vidéki kisváros színházába érkező világhírű tenor, Tito Merelli ugyanis fáradtsága és magánéleti válsága miatt túl sok altatót vesz be, s ettől a társulat igazgatója (Szirtes Gábor), illetve titkára (Vida Péter) halottnak hiszi. A helyzet megmentése érdekében egy őrült ötlettel állnak elő, az énekesi karrierre vágyó titkár, Max öltözik be Otellónak, s áll ki a színpadra. Az alaphelyzetet bonyolítja, hogy Tito Merellivel számos rajongója találkozni kíván, van ki tiszteletből, más reménytelen szerelmével kívánja ostromolni, de olyan is akad, aki protekcióra vágyik. Az említettek mindegyike ismeri Maxot, így ő a találkozásokat igyekszik elkerülni, ám közben aléltságából Merelli is magához tér, így a szereplők elkerülhetetlenül sodródnak a sorscsapásszerűen egyre inkább rájuk leselkedő botrányos végkifejlet irányába.

Ken Ludwig vígjátéka a klasszikus szituáción, a karakterek felcserélésén alapul, ez esetben azonban nem a véletlen folytán keverednek össze a szereplők, hanem saját maguk döntenek erről. A vidéki kisváros színházába érkező világhírű tenor, Tito Merelli ugyanis fáradtsága és magánéleti válsága miatt túl sok altatót vesz be, s ettől a társulat igazgatója (Szirtes Gábor), illetve titkára (Vida Péter) halottnak hiszi. A helyzet megmentése érdekében egy őrült ötlettel állnak elő, az énekesi karrierre vágyó titkár, Max öltözik be Otellónak, s áll ki a színpadra. Az alaphelyzetet bonyolítja, hogy Tito Merellivel számos rajongója találkozni kíván, van ki tiszteletből, más reménytelen szerelmével kívánja ostromolni, de olyan is akad, aki protekcióra vágyik. Az említettek mindegyike ismeri Maxot, így ő a találkozásokat igyekszik elkerülni, ám közben aléltságából Merelli is magához tér, így a szereplők elkerülhetetlenül sodródnak a sorscsapásszerűen egyre inkább rájuk leselkedő botrányos végkifejlet irányába.

- Amikor először találkoztam a darabbal, nem nyerte meg a tetszésemet, így nem is fogadtam el a felkérést - mondta Bakai László. - Miután azonban Szirtes Gábor rendező kitartóan üldözött, s kérésemre néhány javítást is eszközölt, elvállaltam. Magát az ötletet nagyon jónak tartottam, ám véleményem szerint a történetet nem túl jól bontotta ki a szerző. A Botrány az operában eleinte egy lenge kis darab volt, ami azért vált mégis sikeressé, mert realitásszerűen, s nem csak a kabarét idéző poénokra alapozva kezdtük el játszani.

Bakai László hozzátette, Tito Merelli szerepe végül szívéhez nőtt, ma már teljesen bele tudja magát élni. A jelenleg egyedül a Miskolci Nemzeti Színházban játszó, s Barta Lajos Szerelem című színművének bemutatójára készülő színész szerint, amúgy minden egyes darabnak ez a titka, egy előadás akkor lesz jó, ha a színész teljesen el tud merülni a szerepében, hiszen ezáltal tud hatást gyakorolni a partnerére és a közönségre is.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

- Amikor először találkoztam a darabbal, nem nyerte meg a tetszésemet, így nem is fogadtam el a felkérést - mondta Bakai László. - Miután azonban Szirtes Gábor rendező kitartóan üldözött, s kérésemre néhány javítást is eszközölt, elvállaltam. Magát az ötletet nagyon jónak tartottam, ám véleményem szerint a történetet nem túl jól bontotta ki a szerző. A Botrány az operában eleinte egy lenge kis darab volt, ami azért vált mégis sikeressé, mert realitásszerűen, s nem csak a kabarét idéző poénokra alapozva kezdtük el játszani.

Bakai László hozzátette, Tito Merelli szerepe végül szívéhez nőtt, ma már teljesen bele tudja magát élni. A jelenleg egyedül a Miskolci Nemzeti Színházban játszó, s Barta Lajos Szerelem című színművének bemutatójára készülő színész szerint, amúgy minden egyes darabnak ez a titka, egy előadás akkor lesz jó, ha a színész teljesen el tud merülni a szerepében, hiszen ezáltal tud hatást gyakorolni a partnerére és a közönségre is.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

- Amikor először találkoztam a darabbal, nem nyerte meg a tetszésemet, így nem is fogadtam el a felkérést - mondta Bakai László. - Miután azonban Szirtes Gábor rendező kitartóan üldözött, s kérésemre néhány javítást is eszközölt, elvállaltam. Magát az ötletet nagyon jónak tartottam, ám véleményem szerint a történetet nem túl jól bontotta ki a szerző. A Botrány az operában eleinte egy lenge kis darab volt, ami azért vált mégis sikeressé, mert realitásszerűen, s nem csak a kabarét idéző poénokra alapozva kezdtük el játszani.

Bakai László hozzátette, Tito Merelli szerepe végül szívéhez nőtt, ma már teljesen bele tudja magát élni. A jelenleg egyedül a Miskolci Nemzeti Színházban játszó, s Barta Lajos Szerelem című színművének bemutatójára készülő színész szerint, amúgy minden egyes darabnak ez a titka, egy előadás akkor lesz jó, ha a színész teljesen el tud merülni a szerepében, hiszen ezáltal tud hatást gyakorolni a partnerére és a közönségre is.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Bakai László hozzátette, Tito Merelli szerepe végül szívéhez nőtt, ma már teljesen bele tudja magát élni. A jelenleg egyedül a Miskolci Nemzeti Színházban játszó, s Barta Lajos Szerelem című színművének bemutatójára készülő színész szerint, amúgy minden egyes darabnak ez a titka, egy előadás akkor lesz jó, ha a színész teljesen el tud merülni a szerepében, hiszen ezáltal tud hatást gyakorolni a partnerére és a közönségre is.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Bakai László hozzátette, Tito Merelli szerepe végül szívéhez nőtt, ma már teljesen bele tudja magát élni. A jelenleg egyedül a Miskolci Nemzeti Színházban játszó, s Barta Lajos Szerelem című színművének bemutatójára készülő színész szerint, amúgy minden egyes darabnak ez a titka, egy előadás akkor lesz jó, ha a színész teljesen el tud merülni a szerepében, hiszen ezáltal tud hatást gyakorolni a partnerére és a közönségre is.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

- Ha sikerül, akkor úgy érzem, mintha a magam kedvére játszanék - folytatta. - Nyilván ez a közönség reakciói nélkül nem lehetséges, Lendván e tekintetben nagyon jók voltak a visszajelzések.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Bakai László három évet töltött el Zalaegerszegen, ahova egy-egy szerep erejéig többször is visszatért a Hevesi Sándor Színház társulatához. A zalai várost annak ellenére is második hazájának tekti, hogy az utóbbi tíz évben talán ha kétszer megfordult ott, hiszen nagyon szép magánéleti események kötik a településhez. Ezért bízik abban, hogy lesz olyan szerep, amelynek megformálására felkérik, hiszen ahogy a korábbi igazgatókat, úgy a most kinevezet Besenczi Árpádot is jól ismeri, többször játszottak együtt televíziós kabaréműsorokban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!