Hírek

2012.11.21. 18:17

Hogyan lehet a kicsiből nagy(obb)?

Nagykanizsa, Zalaegerszeg - Az országban egyedülálló módon Zalában két helyszínen tartottak előadásokat a Fiatal Vállalkozók Hete alkalmából. A cél az volt, hogy minél szélesebb körhöz eljussanak a vállalkozás indításához, működtetéséhez szükséges ismeretek korra tekintet nélkül.

Varga Lívia

- A program összeállítása során arra törekedtünk, hogy mindenki számára szolgáltassunk hasznos információt. Egyrészt azoknak a fiataloknak próbáltunk segíteni, akik még azzal sincsenek tisztában, milyen vállalkozást szeretnének, vagy már tudják, csak a megvalósításhoz nincs ötletük, de természetesen nem feledkeztünk el a már működő vállalkozásokról sem  - bocsátja előre Neszveda Gábor, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) Zala megyei elnöke, hozzátéve: megyei szervezetük célja egyébként is az, hogy minél több fiatal tudjon vállalkozást indítani, s pályázni ötletei megvalósítására.

Nagykanizsán a városi könyvtárban tartott rendezvényen Bilicz Csaba, a Széchenyi Programiroda vállalkozásfejlesztésért felelős munkatársa egy várhatóan jövő év elején kiírandó pályázatot ismertetett. Mint elmondta, a program célcsoportja a 18 és 35 év közötti korosztály, a támogatandó cél pedig a vállalkozóvá válás. A projekt két részből áll, először a vállalkozói alapkészségeket és ismereteket kell elsajátítani, úgymint pénzügyi tervezés és üzletiterv-készítés, s ezután jön a saját, önálló vállalkozás elindítása.

Neszvada Gábor: Minden belefér, ami hasznos és ingyenes. Fotó: archív

Ezt követően Nádasi Tamás, az Aquaprofit Zrt. elnöke osztotta meg hallgatóságával saját példáját, amiből azt is leszűrhette bárki: hogyan lehet egy jó ötlet és hosszú évek kemény munkája révén kisvállalkozóból nagyvállalkozó. Kiderült: Nádasi Tamás mindent elolvasott a vízről, tanulmányozta a hazai és nemzetközi trendeket, amelyek azt mutatták, hogy az akkori nagyon alacsony szintről fel fog futni az ásványvízfogyasztás Magyarországon és a világban is. Beszélt az ázsiai, kínai piac sajátosságairól, és a társadalmi felelősségvállalás fontosságára is felhívta a figyelmet.

Zalaegerszegen, a BGF Gazdálkodási Karán a FIVOSZ az MKT helyi ifjúsági szervezetével közösen szervezte a rendezvényt, itt Kulcsár Gábor, a 4Klub Kft. üzletvezetője tartott előadást. Ezen a helyszínen jellemzően a vendéglátás témakörében ment a diskurzus, az iparág és a vállalkozások lehetőségeiről, az előttük álló kihívásokról beszélgettek a megjelentek.

A FIVOSZ megyei szervezeténél azonban nem áll meg az élet, jelenleg ugyanis egy on-line marketing képzés elindításán munkálkodnak.

- A tematika széles körű, és minden belefér, ami megkönnyíti a vállalkozások dolgát, azaz hasznos és ingyenes  - hangsúlyozza Neszveda Gábor. - Például megismertetjük a résztvevőkkel a konkurencia-figyelő programokat, amelyek segítségével ingyen és gyorsan tájékozódhatnak a piac legfrissebb híreiről, és tendenciákról, internetes szokásokról informáló programokat is bemutatunk. A képzés még idén év végén vagy a jövő év legelején indul.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!