2020.08.04. 07:00
Újabb három IC+ kocsi állt forgalomba a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon
Augusztus 2-től újabb három IC+ közlekedik a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon – tájékoztatott hétfőn a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
Az új kocsik Szolnokon készülnek
Fotó: MÁV-Start
Mint írták, a húsz nemzetközi vonalra gyártott új IC+ kocsival együtt így már harmincnégy új járművel találkozhatnak a vasúttársaság utasai. A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.
Mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után kapja meg a hatósági engedélyt és állhat forgalomba. Most az új széria 12., 13. és 14. kocsija együtt teljesítette a próbáit, így együtt is indultak útnak. Az első belföldi IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekednek – áll a vasúttársaság közleményében.
A Balatonnál is lehet utazni az új kocsikon a nyáron, ezek az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon (Sátoraljaújhely/Záhony–Balatonszentgyörgy) és a Kék Hullám gyorsvonatokon is közlekednek. A déli parton a többcélú teres 2. osztályú kocsikon, az északi parton termes 2. osztályú kocsikon utazhatunk. Augusztus közepétől pedig Zalaegerszeg és Szombathely után a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő InterCityken is találkozhatnak az utasok az addigra elkészülő újabb kocsikkal.
Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Az új kocsik kormányzati és vállalati források felhasználásával a MÁV-Start Szolnoki Járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.
A MÁV tájékoztatása szerint az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi
vasúti szolgáltatásba.