Elkezdődött valami, aminek talán látszata is lesz

2020.07.22. 07:00

Több körforgalom kialakítását tervezik Nagykanizsán, a körvárta-rendszert azonban nem javasolják mindenhová

Két ominózus kereszteződés balesetveszélyességének csökkentése is napirenden volt a dél-zalai város legutóbbi közgyűlésén.

Horváth-Balogh Attila

A Hevesi–Rózsa utca kereszteződésén is nehéz átjutni, amikor a napi csúcsidőszakokban nagy – ennél sokkal nagyobb – a forgalom

Forrás: Zalai Hírlap

Fotó: Szakony Attila

A testület dr. Károlyi Attila (Éljen VárosuNk!) javaslatára tárgyalták a Petőfi utca és a 7-es elkerülő csomópontjában megépítendő körforgalom ügyét. A közlekedési csomópont egyike a város azon kereszteződéseinek, ahol minden évben több közlekedési baleset történik a nagy forgalom miatt, illetve azért, mert a kereszteződések nehezen átláthatók. Amint a közgyűlésre készült előterjesztésből kiderül: a csomópont kezelője a Magyar Közút Nonprofit Zrt., s a társaság előtt is régóta ismert a probléma, a fejlesztési tervekben évek óta szerepel az átépítés. 2011-ben készült egy tanulmányterv, amely a helyszínre körforgalom építését javasolja. Az ehhez kapcsolódó engedélyezési tervdokumentáció 2014-ben állt össze, de a körforgalom anyagi forrás híján máig nem készült el.

A Hevesi–Rózsa utca kereszteződésén is nehéz átjutni, amikor a napi csúcsidőszakokban nagy – ennél sokkal nagyobb – a forgalom Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap

A januári soros ülésen került a közgyűlés elé az úgynevezett „körvárta-rendszer”, melynek lényegét előregyártott vasbeton elemek adják, ezekből alakítják ki a szakemberek a körforgalmat, pontosabban annak középszigetét. Akkor a közgyűlés arról határozott, hogy meg kell vizsgálni a körvárta-rendszer alkalmazásának lehetőségét a 7-es számú főút–Petőfi utca, 7-es főút–Hevesi utca és a Hevesi utca–Rózsa utca kereszteződésekben. Dr. Károlyi Attila most azt javasolta, hogy az önkormányzat készíttesse el a 7-es főút és a Petőfi utca kereszteződésének a körvárta-rendszer alkalmazásával körforgalommá való átépítésének engedélyezési tervét. Az ehhez kapcsolódó költségekre pedig a veszélyhelyzettel kapcsolatos feladatok ellátására elkülönített előirányzatból biztosítson 4 millió forintot.

A testületi ülésre meghívták Büki Zoltánt, a Magyar Közút megyei forgalomtechnikai és -kezelői osztályának vezetőjét, aki elmondta: az említett kereszteződésben nem javasolja az előregyártott betonelemek alkalmazását, mert ahhoz túl nagy a forgalom. A másik problémás kérdéskör a közvilágításé, a szakember szerint nagy veszélyt hordoz magában betonelemeket betenni a kereszteződés közepére megfelelő megvilágítás nélkül.

Ráadásul – mint azt a szakember hozzátette – információi szerint reális esély van rá, hogy egy készülő kormányprogram biztosítja a szükséges pénzügyi hátteret egy klasszikus körforgalom megépítéséhez.

Bizzer András alpolgármester (Fidesz–KDNP) azt javasolta, hogy a közgyűlés a döntéssel várja meg mindenképpen a szakember által említett kormányprogramot. Végül a testület a határozati javaslatot azzal a módosítással fogadta el, hogy az önkormányzat a 7-es főút és a Petőfi utca kereszteződése helyett a szintén kritikus Hevesi és Rózsa utca kereszteződésére készítteti el az engedélyezési tervet úgy, hogy a körvárta-rendszer alkalmazásával alakítsák körforgalommá.

Információink szerint felvetődött az is, hogy a Hevesi–Dózsa utca kereszteződésében szintén az említett körvárta-rendszerrel alakítanak ki körforgalmat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában