Online is értéket közvetítettek…

2020.06.25. 17:30

Hangzó könyvtárat is létrehoznának a zeneiskola hallgatóinak Nagykanizsán

A hivatástudatuk, vagyis a művészetoktatás iránti elkötelezettség segítette át a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzeten a Farkas Ferenc Zene- és Aranymetszés AMI közösségét.

Benedek Bálint

A korábbi években számos koncertet, oktatást tartottak, melyekkel a művészeti képzést népszerűsítették Fotók: Szakony Attila

– Az idei tanév történéseire visszagondolva mindannyiunk számára nyilvánvalóvá vált, hogy egy különös, rendhagyó tanévet zárunk – fogalmazott Baráth Adrien, az intézmény igazgatója. – Egy olyan időszakot, amelyre évek múlva is emlékezik majd tanár, diák, szülő. A veszélyhelyzet legelejétől kezdve – különösen az egyéni zeneoktatás terén – a tanárok egyből áttértek az oline órákra. Kicsit féltettem azokat a kollégákat, akikről tudtam, hogy nem igazán rajonganak a számítógépért, az online kommunikációs platformokért. Azonban a tapasztalatok átadásával, összefogással és tanácsokkal valamennyien megoldották az átállást. Hasznos volt, hogy a csoportos oktatásnál a néptánc és a balett órák megtartásánál a kreativitás jobban előtérbe került. A tananyag súlypontja áttolódott az elméleti anyagok, a szakmai videók bemutatására, megismertetésére. Az órák megváltoztatták a diákhoz, szülőkhöz való kapcsolatot. Tanárként beleláttunk a személyes lakóterükbe, ráláttunk a szobájukra, hol tanulnak, gyakorolnak. A szülőkkel ugyancsak megváltozott a kapcsolatunk. Nagy szükség volt arra, hogy támogassák munkánkat, nélkülük nem boldogultunk volna.

A korábbi években számos koncertet, oktatást tartottak, melyekkel a művészeti képzést népszerűsítették Fotók: Szakony Attila

Az igazgatónő szerint a jövőben sok mindent kamatoztathatnak a szerzett tudásanyagukból: ilyen például a kották feljátszása hangzó anyagként. Egyre nagyobb divat a kiadóknál, hogy a papírkottákhoz hangzó CD mellékletet is adnak. Ezt pedig azért szeretik a vásárlók, mert a zeneművet ritmikailag és hangilag is bemutatja a hangzó anyag. A kollégák sok előadási darabot, zenei gyakorlatot játszottak fel a diákoknak, amiből később szeretnének egy úgynevezett hangzó könyvtárat létrehozni az iskolánkban tanuló diákok részére. Ugyancsak pozitív hozadékként említette a karanténidőszakban megrendezett online versenyeiket, mely a gyerekek kreativitására épített. Szeretnék elérni, hogy ezt az improvizációs oktatási módszert minél több kolléga beépítse a jövőben a saját tanóráiba.

Baráth Adrien a zeneiskola igazgatója szerint az online oktatásnak számos pozitív hozadéka volt

– A legnagyobb veszély, amivel országosan minden művészeti iskola küzd, a beiratkozás, hiszen az új növendékek megkeresése elmaradt – tette hozzá Baráth Adrien. – Az érdeklődő gyerekek számára több interaktív rendezvényt tartottunk, melyeken keresztül megismerhették a hangszereket. A vírus most ezt meghiúsította, bár az interneten keresztül próbálkoztunk, de a személyes élmények varázsát semmi nem pótolja. Ettől függetlenül a következő tanévre nagy reményekkel gondolunk. Bízunk abban, hogy rendesen elkezdődhet az új tanév. Sok programunk elmaradt, amit bepótolnánk, sőt akár új köntösbe öltöztetnénk. Ilyen lenne például az őszi balett nap, illetve a néptáncosok közreműködésével tartanánk egy népi hagyományokat felelevenítő családi programot karácsony körül. Az alapítványi koncertünket szokásosan novemberben rendezzük meg. S ebben az időszakban tervezzük a tavasszal elmaradt Abraca-Bachra programunkat az országos Bach Mindenkinek Fesztivál keretében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában