Applikációt fejlesztettek

2019.02.02. 11:30

PENdroid: Nagykanizsán versenyeztek a programozók

Egy laikus felhasználó el sem tudja képzelni, mennyi munka van egy-egy játékszoftver kifejlesztésében.

Horváth-Balogh Attila

A nagykanizsai Cserháti SZKI egyik csapatának tagjai (balról): Birkás Zoltán, Tánczos János, valamint Igali Bence és Vass Bence

Fotó: Gergely Szilárd

Ezt dr. Jaskó Szilárd, a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszának tanszékvezető tanára, egyetemi docens, a PENdroid középiskolás programozói verseny főszervezője mondta pénteken annak kapcsán, hogy az ország számos pontjáról érkezett középiskolás csapatok mérték össze programozói tudásukat a felsőoktatási intézményben megrendezett vetélkedőn. – Ötödik éve rendezzük már meg ezt az országos kitekintésű alkalmazásfejlesztő versenyt, mely lehetőséget nyújt a tanulóknak arra, hogy professzionális szinten próbálhassák ki magukat a középiskolákban nagyon ritkán megtalálható Java/Android programozásban – bocsátotta előre dr. Jaskó Szilárd.

– A versenyünkre összesen 37 csapat nevezett az ország több pontjáról, és két online elődöntő után a 10 legjobbat hívtuk meg a kampuszra, a döntőbe – folytatta dr. Jaskó Szilárd. – Itt 8 óra áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy elkészítsenek a Java/Android programozási nyelvvel egy működőképes és lehetőleg ötletes játékapplikációt. Ezen kívül a döntőre kérünk egy saját, már kész programot is, és a kettőt együtt értékeljük.

Dr. Jaskó Szilárd hozzátette, hogy a kreatív megoldások nagy súllyal esnek latba a feladatok megoldása során, mint ahogy az is, hogy a program az adott hardverkörnyezetben hogyan fut. A szervező azt is jelezte, hogy a laikus felhasználók nem is gondolják, mennyi munka van abban, amíg egy játékszoftver kikerül a piacra. Nem beszélve arról, ha a fejlesztéshez szabott idő áll rendelkezésre.

A nagykanizsai Cserháti SZKI egyik csapatának tagjai (balról): Birkás Zoltán, Tánczos János, valamint Igali Bence és Vass Bence Fotó: Gergely Szilárd

– Kicsivel több, mint 8 óra alatt megalkotni egy szoftvert úgy, hogy az látványos és működőképes legyen, nyugodtan mondhatom, csúcsteljesítmény, még akkor is, ha esetünkben csapatmunkáról van szó – szögezte le.

A döntőn kettő–négy tagú csapatok versengtek, érkeztek résztvevők többek közt Zalaegerszegről, Budapestről, Bátaszékről és helyből is: a Nagykanizsai Szakképzési Centrum Cserháti Sándor Szakképző Iskolájából két csapat is indult.

– Másodszor veszünk részt a versenyen, amit tavaly megnyertünk – tudtuk meg az egyik csapat alkalmi szóvivőjétől, Birkás Zoltántól.

– Hogy fel lehet-e készülni? Igen, de jobban számít a rutin – többünknek a számítástechnika a hobbija. A csapatunk négytagú: ketten vagyunk programozók, a másik két tag pedig hangmérnök, illetve grafikai modellező. Utóbbiak az arculatért és a hangeffektekért felelősek, mi pedig a működési elvekre, a rendszerekre figyelünk. A játékunk lényege pedig ez: a főszereplő egy etikus hackert játszik, akinek az a feladata, hogy logikai játékok megoldásával, több pálya leküzdésével feltörje egy maffia­cég szerverét. Reméljük, tetszeni fog a zsűrinek…

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában