2018.04.03. 14:00
Pizza vagy langalló? – Bemutatták a helyi értékeket Gyenesdiáson
Zöldségek, sajtok, lekvárok, mézek, csokoládék, borok – megannyi finomság várta az érdeklődőket azon a bemutató napon, melyet a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület szervezett, hogy megismertesse a helyi termelőkkel a szállásadókat és vendéglátósokat.
Fotó: Keszey Ágnes
A helyi értékeket bemutató nap célja az volt, hogy a vendégfogadók minél több olyan alapanyagot használjanak, olyan élelmiszereket kínáljanak a hozzájuk érkezőknek, melyeket helyben vagy a környéken termeltek vagy készítettek a kistermelők. A bemutató napon nem csak ízlelni lehetett finomságaikat, előadások is várták az érdeklődőket.
A helybéli Visontai Béla arról beszélt, hogy mennyire vannak jelen a biotermékek közétkeztetésben, Miklós Beatrix gasztronómus arról szólt, hogy a csúcsgasztronómiában is helye van a helyi termékeknek, a magyar alapanyagoknak, s a séfek keresik is ezeket.
Ízlés és minőség az érték címmel Somogyi Zoltán, a HELYIÉRTékek bemutató nap ötletgazdája, a GYTE felügyelőbizottságának elnöke kiemelte, hogy a multiknál egyre erősödik a prémium kínálat a saját márkás szortimentben is, ugyanakkor a kézműves és szezonális termékek iránt is egyre nagyobb a kereslet, ám ezt erősítendő, a termelőknek és a turisztikai szolgáltatóknak ismerniük kell egymást. A helyi termékek használata előrelátó tervezést igényel.
Mennyiségi és minőségi korlátok
- Fontos a kommunikáció, hogy tudjuk, mi az a mennyiségi és minőségi korlát, amit a termelő nyújtani tud és ne hajszoljuk bele olyanba, ami elfogadhatatlan számára. Az is lényeges, hogy termelő tudja biztosítani azt a minőséget, amire a szállásadó partnernek szüksége van- mondta Somogyi Zoltán, aki arra is ráirányította figyelmet, hogy a világszerte ismert ételekhez hasonlókkal a magyar konyha is büszkélkedhet.
- Nem biztos, hogy jó, ha a trendeket hajszoljuk. Lehet, hogy azt kell előhoznunk, amit nagyszüleinktől kaptunk és azt kell megmutatnunk, hogy ebben a földben tudunk termelni olyan termékenyeket, melyek minőségben megállják a helyüket mindenhol. Az elmúlt évek sikerétele a hamburger és a pizza.
Gyermekkorunk étele a vagdaltas zsemle, a lángos, langalló, kenyérlángos. Ugyanazt ettük, mint a trendi nemzetközi fogyasztók, csak a marketingünk volt gyengécske – mondta a szakember, utalva a rendezvény alapgondolatára, hogy helyben minél többen kínáljanak helyiek által előállított termékeket.
Helyi értékek bemutatója Gyenesdiáson