Gazdaság

2010.08.17. 06:01

Közel fele digitális

A televíziós előfizetések körében már csak hajszállal vezet az országban a hagyományos, analóg technika. Egyre terjed a digitális előfizetések száma.

Sinkovics Eta

Június végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek már 49,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 49,1 százalék, és az egy évvel korábbi 42,2 százalékkal szemben, azaz tv-s piac folyamatosan tér át a korszerűbb technikára.

A digitális előfizetéseken belül júniusban 454 ezerről 466 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 768 ezerről 792 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig megállíthatatlanul fogy. Igaz, még mindig ők vannak többen. Tavaly júniusban az előfizetők 57,6 százaléka tévézett analóg kábelen, idén június végén már csak 50,2 százalék volt az arányuk.

A tizennégy legnagyobb hazai műsorszolgáltató között, valamennyi típusú szolgáltatást figyelembe véve júniusban a UPC volt a piacvezető, 30,5 százlékos piaci részesedéssel, a második a Magyar Telekom 24,5 százalékkal, a harmadik pedig a Digi Kft., amelynek piaci részesedése június végén 23,5 százalékos volt.


A 14 legnagyobb
A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő a következő: Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., Digi Kft.,   PR Telekom Zrt., Zelka Zrt., Tarr Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiComZrt., HD Platform Kft., és Hello HD Kft. A média hatóságnak tőlük megkül-  dött gyorsjelentésből többek között kiderül, hogy e cégek birtokolják az országban az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!