Gazdaság

2010.12.28. 19:08

Túl vannak a mélyponton a Femat Hungária Kft.-nél

A folyamatos működésű cégeken kívül a két ünnep között a legtöbb helyen áll a munka. Kivétel azért akad, a Femat Hungária Kft.-ben a szállítási határidők alakítják az idei év végét.

Hajdu Péter

A csesztregi gépgyártó cégnél sem mindenki dolgozik, a forgácsoló- és lakatosműhelyek például keddi  ottjártunkkor csendesek voltak. Viszont a festő- és szerelőműhelyben ment a munka, a nagyméretű szerelőcsarnokban mindenhol szakemberek szorgoskodtak a különféle berendezések összeállításán.

– A német megrendelőink úgy szabták meg a szállítási határidőket, hogy mire ők visszamennek dolgozni az ünnepek után, január elején, addigra kinn kell lenni a tőlünk megrendelt berendezések teljes szériájának. Ez az Audi-megrendelésre vonatkozik. A német autógyár neckersoni gyárának teleszkópos függesztékeket gyártottunk, s a teljes szériából még 19 garnitúra hiányzik. Ennek a tételnek készre szerelve január 4-re kinn kell lenni az autógyárban – mondja Takács László ügyvezető.


Az említett, úgynevezett függesztékek több tonnás, elektronikával és pneumatikával kombinált bonyolult szerkezetek, amelyek a készülő személygépkocsikat szállítják majd végig az autógyári szerelősoron. Az autógyári szállítórendszerek készítésében tapasztalatot szerzett Femat Hungáriának beszállítóként további két autómárka gyáraiba sikerült tavaly ősszel megrendelésekkel bejutni, s létkérdés, hogy a válság évei után ezeket a munkákat határidőre teljesítsék, s újakat szerezzenek. Mint a cég vezetője elmondta, az Audi számára gyártott termék kifutóban van, de már a szerelőcsarnokban készen áll egy sárgára festett újabb autógyári függeszték is. Utóbbit a Volkswagen volksburgi gyárában várják.

– A Volkswagen-gyár számára 120 darabos megrendelést kaptunk. A szériának ez az első darabja, amelynek az új év elejére ugyancsak kinn kell lennie a megrendelőnél. Ezenkívül január közepén indítjuk a harmadik autógyári szállításunkat, a Mercedes sinderfingeni gyárába egy 44 garnitúrás szállítórendszert – sorolta az év végi hajrát eredményező és a jövő év elejét megalapozó megrendeléseiket Takács László.

Mint elmondta, a társaság számára az idei első félév nagyon gyenge volt. A Fematnál a válság évét nem annyira 2009- ben látják, hanem az idei esztendőben. A lecsökkent autógyári igények helyébe az elmúlt években bányaipari gépek gyártásába szálltak be. Aztán idén ősztől kapták meg az említett újabb autógyári megrendeléseket, amelyek között már megvalósult egy 250 ezer eurós bevételű BMW-megrendelés. Mindezek enyhítették az idei visszaesést, de ezzel együtt is mintegy 30 százalékos árbevétel-csökkenés jellemzi az idei évet a Fematnál.

S noha az ősztől újraéledő autógyári igények már nem tudták megfordítani az idei visszaesést, 2011-et viszont megalapozzák. Takács László szerint ilyen biztosan még nem indult újabb gazdasági évük. Ugyanis a most induló két autógyári projekt azt jelenti, hogy az első félév termelését már bebiztosították.

– Nálunk 2010 volt a recesszió mélypontja, és reméljük, túléltük – mondta az ügyvezető, majd hozzátette, a jövő évi árbevételi tervük szerint 2011-ben 1,6-1,8 milliárd forintot szeretnének elérni. 


HIÁNYSZAKMÁK
Idén mintegy 20 fővel csökkent a Femat létszáma. A cégtől távozók között jelentős volt azoknak az aránya, akik még éltek az előnyugdíjazás lehetőségével. Ismét hiányszakmának számít a hegesztő, szerkezetlakatos, cnc-megmunkáló. 



A Femat Kft.-ről szóló korábbi cikkeink - kattintson az alábbi címekre:


Az Év Zalai Vállalkozói: 18 cég elismerése

Minden a kisemberen csattan? A megszakadt kormány–IMF tárgyalás hatása

Falujárás Csesztregen, az ipari kisközpontban

Minőségi díjat kapott két zalai vállakozás

Jól jön a rehabos dolgozó: többszörösére emelkedett a rehabilitációs hozzájárulás

Gépipari dekonjunktúra

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!