Gazdaság

2010.01.11. 06:24

Zalai szemmel: Valóban vége van a válságnak Nyugaton?

Tavaly év végétől érkeznek hírek az amerikai, nyugat-európai gazdaság élénküléséről, a válság megszűnéséről. Zalai exportőröket kérdeztünk, érzik-e ezt a külpiac élénkülésén?

Hajdu Péter

- Szeretném azt hinni, hogy hamarosan érzékelhető lesz az élénkülés - fogalmazott diplomatikusan Nagy Zoltán, az egerszegi 3B Hungária Kft. ügyvezetője. - Tavaly két hónap, november és december kivételével folyamatosan volt munkánk, aztán december közepétől ismét kapunk megrendeléseket. Jelenleg 12 hétre van rendelésállományunk, amelyben már jelen van az építőanyag ipar - említette a cégük egyik profiljának megjelenését az ügyvezető.

Az egerszegi gépgyártó ugyanis elsősorban bányaipari kőfeldolgozók, építőipari és építőanyag ipari szállító-, anyagmozgató rendszerek készítésére szakosodott, de néhány éve kapcsolatba kerültek az energiaiparral is. A szerelőben éppen egy hollandiai megrendelésre készített berendezést készítettek elő szállításra, egy biomassza erőmű anyagmozgató rendszerét. Nagy Zoltán elmondta, a tavalyi évet 12 százalékos bevételcsökkenéssel zárták, s idén még legfeljebb a szinten tartást tervezik.

Kámán János, az elsősorban az építőipar számára mobildarukat exportáló Pylon 94 Kft. vezetője azt közölte, számukra nem érezhető még a nyugati gazdaság válságból történő elmozdulása.

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

- Szeretném azt hinni, hogy hamarosan érzékelhető lesz az élénkülés - fogalmazott diplomatikusan Nagy Zoltán, az egerszegi 3B Hungária Kft. ügyvezetője. - Tavaly két hónap, november és december kivételével folyamatosan volt munkánk, aztán december közepétől ismét kapunk megrendeléseket. Jelenleg 12 hétre van rendelésállományunk, amelyben már jelen van az építőanyag ipar - említette a cégük egyik profiljának megjelenését az ügyvezető.

Az egerszegi gépgyártó ugyanis elsősorban bányaipari kőfeldolgozók, építőipari és építőanyag ipari szállító-, anyagmozgató rendszerek készítésére szakosodott, de néhány éve kapcsolatba kerültek az energiaiparral is. A szerelőben éppen egy hollandiai megrendelésre készített berendezést készítettek elő szállításra, egy biomassza erőmű anyagmozgató rendszerét. Nagy Zoltán elmondta, a tavalyi évet 12 százalékos bevételcsökkenéssel zárták, s idén még legfeljebb a szinten tartást tervezik.

Kámán János, az elsősorban az építőipar számára mobildarukat exportáló Pylon 94 Kft. vezetője azt közölte, számukra nem érezhető még a nyugati gazdaság válságból történő elmozdulása.

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Az egerszegi gépgyártó ugyanis elsősorban bányaipari kőfeldolgozók, építőipari és építőanyag ipari szállító-, anyagmozgató rendszerek készítésére szakosodott, de néhány éve kapcsolatba kerültek az energiaiparral is. A szerelőben éppen egy hollandiai megrendelésre készített berendezést készítettek elő szállításra, egy biomassza erőmű anyagmozgató rendszerét. Nagy Zoltán elmondta, a tavalyi évet 12 százalékos bevételcsökkenéssel zárták, s idén még legfeljebb a szinten tartást tervezik.

Kámán János, az elsősorban az építőipar számára mobildarukat exportáló Pylon 94 Kft. vezetője azt közölte, számukra nem érezhető még a nyugati gazdaság válságból történő elmozdulása.

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Az egerszegi gépgyártó ugyanis elsősorban bányaipari kőfeldolgozók, építőipari és építőanyag ipari szállító-, anyagmozgató rendszerek készítésére szakosodott, de néhány éve kapcsolatba kerültek az energiaiparral is. A szerelőben éppen egy hollandiai megrendelésre készített berendezést készítettek elő szállításra, egy biomassza erőmű anyagmozgató rendszerét. Nagy Zoltán elmondta, a tavalyi évet 12 százalékos bevételcsökkenéssel zárták, s idén még legfeljebb a szinten tartást tervezik.

Kámán János, az elsősorban az építőipar számára mobildarukat exportáló Pylon 94 Kft. vezetője azt közölte, számukra nem érezhető még a nyugati gazdaság válságból történő elmozdulása.

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Kámán János, az elsősorban az építőipar számára mobildarukat exportáló Pylon 94 Kft. vezetője azt közölte, számukra nem érezhető még a nyugati gazdaság válságból történő elmozdulása.

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Kámán János, az elsősorban az építőipar számára mobildarukat exportáló Pylon 94 Kft. vezetője azt közölte, számukra nem érezhető még a nyugati gazdaság válságból történő elmozdulása.

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

- Kapcsolatban állunk több darugyártóval, és azt látjuk, hogy a partnereink 2010-re kevesebbet terveznek, mint a tavalyi teljesítményük, tehát fordulatot nem várnak. Ha az építőipar piacán nincs elmozdulás, az azt valószínűsíti, hogy a beruházási piac sem mozdult meg. A pozitív hírek egyelőre részben elemzések, várakozások, illetve tőzsdei spekulációk hatására keletkeznek véleményem szerint - említette Kámán János.

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

A cégvezető az idei terveik kapcsán elmondta, a tavalyihoz hasonló szintet a tavalyinál több partnerrel, és többféle termék gyártásával igyekeznek tartani. Az exportpiac tendenciájaként említette, hogy komplett termékeket rövidebb idő alatt kell elkészíteni, és a tavalyinál jóval kisebb árat lehet elérni.

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

A bútorgyártó Kanizsa Trend a teljes értékesítésének 60-65 százalékát exportpiacokon realizálja - tudtuk meg Miklós Zsolt ügyvezetőtől.

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

- Különösen fontos számunkra a nyugat-európai, közép-európai térség. Úgy látjuk, hogy elindult a fogyasztási cikkek piacán, különösen Németországban és Ausztriában a kereslet élénkülése. Azonban ez a bútorra, mint fogyasztási cikkre általánosan még nem érvényes. A bútor ugyanis a családok számára egy halasztható beruházást jelent. Azt szoktuk mondani, a bútor először kerül bele a recesszióba, és az utolsók között jön ki belőle - mondta Miklós Zsolt.

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Hozzátette, az elmúlt másfél évben sikerült új piaci szegmenseket találniuk - kárpitozott padok, étkező garnitúrák - amelyek révén növelni tudták a nyugat-európai értékesítésüket. Az elmúlt években 4,5-5 milliárd forint közötti exportértékesítést idén növelni tervezi a cég, részben a konjunktúrában, és az új termékekben bízva.A válságból történő kilábalás fontos dikárotaként említi Kámán János az amerikai munkaerőpiaci folyamatok alakulását. Mint elmondta, Európa a tengerentúlról várhatja a fellendülést, amit viszont az USA munka-erőpiaci helyzet javulása jelezhet. Amíg az nem igazolódott adatokkal, addig csak várakozásról lehet beszélni. Idén gyorsabban és olcsóbban kell dolgozniuk

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!