Felháborító: Ez lenne a XXI. század?!

<b>Gosztola</b> - A XXI. században, a mobilok és a net világában egyre kevesebben használnak vezetékes telefont. Ám úgy látszik, azok, akik ragaszkodnak hozzá sem mindig azt kapják, amit elvárnak. Gosztolán például jelentősen romlott a telefonos szolgáltatás, mióta a Magyar Telekom GSM alapú technológiát vezetett be.

Gyuricza Ferenc

A Magyar Telekom az elmúlt év végén előfizetői szerződésmódosítással technológiát váltott több zalai településen. Az átállás főleg a határ menti régió aprófalvait érintette, köztük Gosztolát. A 49 állandó bejelentett lakossal bíró település levelet kapott, amelyben a szolgáltató egyszerűen közli, hogy  a Magyar Telekom hatósági előírás alapján köteles a technológiai váltásra, mely a falubeliek szerint nem sikerült valami jól…

- A régi vezetékes telefonnal semmi probléma nem volt, az új rendszerrel viszont állandóan  - mondja Fliszár Szilárd. - Recseg, ropog, alig hallani valamit,  az internet is akadozik, közben pedig fizetjük a -  nem is olcsó  - előfizetői díjat.

A Gosztola Gyöngye Wellness Hotel szálloda vezetője, Balogh Bernadett arról beszél, hogy a váltás miatt jelentős üzleti hátrányba kerültek, hiszen az új rendszer miatt új telefonszámokat is kaptak, s kiadványaikon a régi elérhetőség szerepelt. A korábbi szám tárcsázása esetén a szolgáltató ugyan bemondja az új számot, de csak magyarul, ám a szállodátt évente több külföldi vendég is felkeresi.

Balogh Bernadett egyéb problémákat is említ. A többfunkciós gépek nem működnek, az internet-szolgáltatás akadozik  ugyebár ez is telefonvonalon keresztül bonyolódik, s nem üzemel a kártyaleolvasó, a vendég ezt a fizetési módozatot nem tudja igénybe venni.

-  A lakosságot annak kitenni, hogy szükség esetén ne tudjon orvost vagy mentőt hívni, óriási meggondolatlanság - fogalmazott Balogh Ferenc, a település polgármestere. - Ezt az állapotot elfogadni nem tudjuk, de úgy tűnik, problémánk nem talál értő fülekre. Hiába éltünk panasszal, semmi sem történt, egy alkalommal még olyan választ is kaptunk, hogy ez van, törődjünk bele. Az is probléma, hogy a domborzati viszonyok miatt a mobiltelefonok sem működnek jól errefelé.

A község önkormányzati vezetőjének elmondása szerint az is előfordult, hogy a hibabejelentést követően öt nappal érkeztek ki a faluba a szerelők. Az üzemzavar elhárítása után távoztak, ám két napra rá újra elnémultak a telefonok.


Hasonló észrevételek érkeznek Zalaszombatfáról, Bödeházáról, és Lendvadedesről is. A panaszok szinte azonosak, búg, zajos, áthallásos a vonal, késleltetett a hang, illetve folyamatosan foglaltat jelez. A szolgáltató arra is ígéretet tett, hogy minden előfizető ingyenesen kap új készüléket, ám ez sem teljesült maradéktalanul. Lendvajakabfa polgármestere, Kaszás György Ferenc pedig arról számolt be, hogy az átállás óta a faxot csak nehézkesen tudják használni, folyamatosan akadozik.

Az érintett falvak ezért közösen levélben fordultak az illetékes minisztériumhoz, ám választ mindeddig nem kaptak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!