Borosta

2012.07.12. 05:49

Tökélyre fejlesztette a stílust Mókus, a ''vad motoros''

Nagykanizsa – Egy keréken száguld, driftel, felfut a guruló motorra állított létrán – hátborzongató produkciókkal képeszti el közönségét a kaposvári stunt-motoros, Herczeg Balázs, „Mókus”, akinek tört el már csontja élete nagy szerelme miatt.

Horváth-Balogh Attila

Nyilván mindenki érti, hogy itt a kaszkadőr műsorára gondoltunk és nem a feleségére, aki két gyönyörű gyermekkel, 2 és fél hónapos kislányával, illetve 2 és fél éves fiával együtt várja haza minden bemutató után párját, a somogyi – ahogy önmagát aposztrofálja – trógermotorost. Herczeg Balázs – aki a Mókus becenevet onnét kapta, hogy gyerekkorában rendszeres kedvtelése volt a fára mászás – legutóbb a kiskanizsai hagyományok napján mutatta be hajmeresztő attrakcióit.

– Tizennégy éves korom óta motorozok, de ezt az irányzatot, a stunt ridinget csak 12 éve művelem – bocsátotta előre Balázs. – Azt megelőzően 2 évig krosszoztam, amit anyagi okok miatt abbahagytam, 8 év szünet következett, és a stunttal vettem fel újra a leejtett fonalat. Baráti körben kezdtem el ezzel foglalkozni, és amikor egy társunk nagyon komolyan megsérült a bemutató alkalmával, mindenki megijedt és kiszállt a „buliból” – csak én maradtam egyedül. Folytattam, s évről évre fejlesztettem a show-t, mígnem 2004-ben a Honda Hungary-től kaptam egy professzionális, 600 köbcentis Honda CBR 600 RR motorkerékpárt.

Azt is elmondta: műsora számos, maga által kitalált vagy más show-kból átvett veszélyes elemet tartalmaz, melyeket csak kitartó gyakorlással lehet biztonsággal kivitelezni.

– A tehetségen és a rutinon kívül azonban még megfelelő technikai háttérre és komoly fizikai erőnlétre is szükség van a produkcióhoz – hangsúlyozta a férfi. – A „sima” gyakorlás mellett is nagyon sokat kell edzeni, hiszen megesik, hogy egy nap 2-3 bemutatót is tartok, ami a mostani 33-35 Celsius- fokban sem maradhat el. Szezonban csak motoros edzésekre jut idő, máskor viszont konditeremben erősítek.

Balázs hozzátette: van, amikor hiába a rutin, sérülések mindig történnek. Eddigi pályafutása során a legemlékezetesebb egy lassan gyógyuló szilánkos kéz- és vállcsonttörés volt.

– Új gyakorlatok tanulásakor elkerülhetetlenek a sérülések – mondta. – Cserébe megpróbálom azzal kompenzálni a családom, hogy igyekszem minél több időt velük tölteni. A balesetek ellenére sem vetődött fel bennem, hogy abbahagyjam, úgyis eljön magától is az a kor, amikor már nem csinálhatom tovább. A legjobb esetben egyébként maximum 40 éves korig lehet bírni pszichésen és fizikálisan a stunt riding-et. Az után egy motoros iskolát működtetnék majd, ahol egykerekezésre oktatnám a tanulókat. Közülük szeretném kiválasztani a legtehetségesebbet, akinek átadhatom a tudásom.

Végül ejtsünk néhány szót Balázs motorjairól is. A műsorban a Hondán kívül kettő, 1978-ban készült Simsonnal és egy ´68-as T5-ös Pannóniával lép fel. Valamennyit speciális beállításokkal és alkatrészekkel tették alkalmassá az attrakciók bemutatására – ezért utóbbiakat hagyományos gépekkel, otthon senki ne próbálja meg utánozni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!