Belföld

2010.03.09. 03:29

Sokkoló: 112 ezres gázszámlát kapott a kisnyugdíjas

Nem hitt a szemének Balogh Imréné, amikor kézbe vette a 112 ezer forintos gázszámlát, melyet az E.ON Zrt. küldött ki neki. A 79 éves asszony azóta is gyakran elsírja magát, ha ránéz a csekkre, ennyi pénzt ugyanis nem tud kifizetni havi 59 ezer forintos nyugdíjából.

zaol.hu

Balogh Imréné, Mariska néni 112 ezres számlája nem egyedi, többen is az átlagos gázfogyasztás dupláját vagy tripláját találják  látják a csekken, s egyre többen keresik fel lapunkat, hogy elmondják, felháborítónak tartják az E.ON magatartását azokkal szemben, akik másik gázszolgáltatóval kívánnak szerződni.

 - Tavaly év végén kötöttem szerződést egy új szolgáltatóval, mivel 20 forinttal olcsóbban adják a gázt, nekem pedig minden fillér megtakarítás sokat jelent - hangsúlyozta a zalaszentbalázsi kisnyugdíjas. - Korábban 20 ezer forintos átalánydíjat fizettem, éppen ezért arra gondoltam, hogy az utolsó E.ON-os számlám is körülbelül ekkora összeget tartalmaz majd.

- Erre ideküldtek egy 112 ezer forintos csekket! Ha két hónapig egy falatot sem ennék, akkor sem tudnám kifizetni ezt a hatalmas összeget - pityeredett el az amúgy nagy családi házban élő asszony.

- Erre ideküldtek egy 112 ezer forintos csekket! Ha két hónapig egy falatot sem ennék, akkor sem tudnám kifizetni ezt a hatalmas összeget - pityeredett el az amúgy nagy családi házban élő asszony.

Mint azt megtudtuk: Mariska néni unokaöccse, a szintén zalaszentbalázsi Szekeres László hasonló cipőben jár, ő is gázszolgáltatót akart váltani, ám ahhoz, hogy elengedjék , először egy 15 ezer forintos csekket kellene kiegyenlítenie.

- Nem vagyok hajlandó olyan gázért fizetni, amit nem használtam el - replikázott a férfi, aki nemrég tudta meg, hogy a szolgáltató - a belső üzletszabályzatra hivatkozva - jogosult előlegszámlát kiküldeni.

Balázs István is meglepődött, amikor kézhez kapta februári gázszámláját. A 79 éves nyugdíjasnak potom 96 ezer forintot számlázott ki az E.ON.

- Egyelőre nem fizettem be a csekket, hiszen 80 ezer forint a havi nyugdíjam - mesélte Pista bácsi. - Éppen azért akartam szolgáltatót váltani, mert a másik cég olcsóbban adná a gázt. Kiszámoltam, hogy ezzel évente egyhavi gázszámlát tudnék megspórolni.

Pista bácsi nemrég levelet írt az E.ON-nak, amelyben azt kérte, hogy csak a valós gázfogyasztást számlázza ki neki a cég. Választ még nem kapott.

- Egyre többször találkozunk ezzel a problémával, az E.ON vélhetően így próbálja magához láncolni az ügyfeleket - vélekedett Horváthné Nemesi Gyöngyi, az egyik új szolgáltató, a gas.hu üzletkötője. - Elsősorban azok a kisnyugdíjasok szeretnének átszerződni, akiknek számít, hogy pár forinttal olcsóbban juthatnak gázhoz. Közülük sokaknak a havi gázszámla befizetése is nagy gondot jelent, hát még, ha egyszerre két-három havit kérnek tőlük. Nem egy olyan ügyféllel volt már dolgom, akivel azért nem tudtunk szerződést kötni, mert nem tudta kifizetni az E.ON által kiküldött több tízezer forintos csekket.

- Egyre többször találkozunk ezzel a problémával, az E.ON vélhetően így próbálja magához láncolni az ügyfeleket - vélekedett Horváthné Nemesi Gyöngyi, az egyik új szolgáltató, a gas.hu üzletkötője. - Elsősorban azok a kisnyugdíjasok szeretnének átszerződni, akiknek számít, hogy pár forinttal olcsóbban juthatnak gázhoz. Közülük sokaknak a havi gázszámla befizetése is nagy gondot jelent, hát még, ha egyszerre két-három havit kérnek tőlük. Nem egy olyan ügyféllel volt már dolgom, akivel azért nem tudtunk szerződést kötni, mert nem tudta kifizetni az E.ON által kiküldött több tízezer forintos csekket.

 

Az ügyfelek egyéb dolgokra is panaszkodnak. A nagykanizsai Horváthné Tóth Valéria ugyan befizette végszámláját, ám ettől függetlenül nem volt egyszerű a szolgáltatóváltás.

- Mikor megkötöttem a szerződést az új gázszolgáltatóval, azt mondták, hogy semmi dolgom nem lesz - mesélte az asszony. - Ehhez képest napokig nem tudtam bejelenteni az utolsó havi óraállásomat az E.ON-nak, pedig telefonon és interneten is többször próbálkoztam. Végül bementem az ügyfélszolgálatra, ahol kiderült, hogy kizárólag személyesen lehet bejelenteni az adatokat, ám ezt velem az E.ON és az új szolgáltató is elfelejtette közölni.

A zalaegerszegi Pörge Krisztina is a gázszolgáltató-váltás menete miatt emelt szót; mint mondta, nem kapott megfelelő tájékoztatást, így fordulhatott elő, hogy tudtán kívül sztornózták az új szolgáltatóval kötött szerződését.

- Már december elsejével szerettem volna váltani, el is számoltam az E.ON-nal. Akkor azt mondták az ügyfélszolgálaton, kapok még egy csekket, ezt fizessem be, s a két szolgáltató minden egyebet elintéz egymás között. A csekk megérkezett, befizettem, ám a következő hónapban újabb csekk jött az E.ON-tól. Mikor ennek okára rákérdeztem, azt a választ kaptam, hogy továbbra is aktív fogyasztó vagyok, az átlépés tehát nem sikerült - mondta el lapunknak. Azt pedig már a múlt héten tudta meg, hogy mivel az úgynevezett előlegszámlát némi késéssel fizette be, tartozónak minősült, s így a másik szolgáltatóval már megkötött szerződését érvénytelenítették.

- Már december elsejével szerettem volna váltani, el is számoltam az E.ON-nal. Akkor azt mondták az ügyfélszolgálaton, kapok még egy csekket, ezt fizessem be, s a két szolgáltató minden egyebet elintéz egymás között. A csekk megérkezett, befizettem, ám a következő hónapban újabb csekk jött az E.ON-tól. Mikor ennek okára rákérdeztem, azt a választ kaptam, hogy továbbra is aktív fogyasztó vagyok, az átlépés tehát nem sikerült - mondta el lapunknak. Azt pedig már a múlt héten tudta meg, hogy mivel az úgynevezett előlegszámlát némi késéssel fizette be, tartozónak minősült, s így a másik szolgáltatóval már megkötött szerződését érvénytelenítették.

Az olvasóink által felvetett észrevételekkel Varga Ivetthez, az E.ON Hungária Zrt. kommunikációs illetékeséhez fordultunk, aki tájékoztatást adott a váltás menetéről és ez utóbbi konkrét esetről.

- A szolgáltatóváltást adminisztratív és pénzügyi előírások szabályozzák, melyeket, mint mindenkinek, nekünk is be kell tartanunk. Az egyetemes szolgáltatási szerződés a bejelentést követő második hónap első napjára, írásban mondható fel, e felmondás és kilépés feltétele az egyetemes szolgáltatóval szemben fennálló tartozás rendezése - jelezte elöljáróban. Hozzátette: az egyetemes szolgáltató (az E.ON) a kilépés időpontjáig a becsült gázfogyasztás alapján jogosult előlegszámlát kiállítani, az úgynevezett fogyasztási jelleggörbe alapján. A téli hónapokban ez nyilván jóval magasabb, hiszen az ügyfelek zöme ilyenkor használja el éves gázfogyasztásának döntő részét.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Az olvasóink által felvetett észrevételekkel Varga Ivetthez, az E.ON Hungária Zrt. kommunikációs illetékeséhez fordultunk, aki tájékoztatást adott a váltás menetéről és ez utóbbi konkrét esetről.

- A szolgáltatóváltást adminisztratív és pénzügyi előírások szabályozzák, melyeket, mint mindenkinek, nekünk is be kell tartanunk. Az egyetemes szolgáltatási szerződés a bejelentést követő második hónap első napjára, írásban mondható fel, e felmondás és kilépés feltétele az egyetemes szolgáltatóval szemben fennálló tartozás rendezése - jelezte elöljáróban. Hozzátette: az egyetemes szolgáltató (az E.ON) a kilépés időpontjáig a becsült gázfogyasztás alapján jogosult előlegszámlát kiállítani, az úgynevezett fogyasztási jelleggörbe alapján. A téli hónapokban ez nyilván jóval magasabb, hiszen az ügyfelek zöme ilyenkor használja el éves gázfogyasztásának döntő részét.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Az olvasóink által felvetett észrevételekkel Varga Ivetthez, az E.ON Hungária Zrt. kommunikációs illetékeséhez fordultunk, aki tájékoztatást adott a váltás menetéről és ez utóbbi konkrét esetről.

- A szolgáltatóváltást adminisztratív és pénzügyi előírások szabályozzák, melyeket, mint mindenkinek, nekünk is be kell tartanunk. Az egyetemes szolgáltatási szerződés a bejelentést követő második hónap első napjára, írásban mondható fel, e felmondás és kilépés feltétele az egyetemes szolgáltatóval szemben fennálló tartozás rendezése - jelezte elöljáróban. Hozzátette: az egyetemes szolgáltató (az E.ON) a kilépés időpontjáig a becsült gázfogyasztás alapján jogosult előlegszámlát kiállítani, az úgynevezett fogyasztási jelleggörbe alapján. A téli hónapokban ez nyilván jóval magasabb, hiszen az ügyfelek zöme ilyenkor használja el éves gázfogyasztásának döntő részét.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

- A szolgáltatóváltást adminisztratív és pénzügyi előírások szabályozzák, melyeket, mint mindenkinek, nekünk is be kell tartanunk. Az egyetemes szolgáltatási szerződés a bejelentést követő második hónap első napjára, írásban mondható fel, e felmondás és kilépés feltétele az egyetemes szolgáltatóval szemben fennálló tartozás rendezése - jelezte elöljáróban. Hozzátette: az egyetemes szolgáltató (az E.ON) a kilépés időpontjáig a becsült gázfogyasztás alapján jogosult előlegszámlát kiállítani, az úgynevezett fogyasztási jelleggörbe alapján. A téli hónapokban ez nyilván jóval magasabb, hiszen az ügyfelek zöme ilyenkor használja el éves gázfogyasztásának döntő részét.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

- A szolgáltatóváltást adminisztratív és pénzügyi előírások szabályozzák, melyeket, mint mindenkinek, nekünk is be kell tartanunk. Az egyetemes szolgáltatási szerződés a bejelentést követő második hónap első napjára, írásban mondható fel, e felmondás és kilépés feltétele az egyetemes szolgáltatóval szemben fennálló tartozás rendezése - jelezte elöljáróban. Hozzátette: az egyetemes szolgáltató (az E.ON) a kilépés időpontjáig a becsült gázfogyasztás alapján jogosult előlegszámlát kiállítani, az úgynevezett fogyasztási jelleggörbe alapján. A téli hónapokban ez nyilván jóval magasabb, hiszen az ügyfelek zöme ilyenkor használja el éves gázfogyasztásának döntő részét.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

- Ha az ügyfélnek nincs tartozása, a szolgáltatóváltás megvalósul. A piacra lépés napjának dátumával elszámolás készül a tényleges mérőállás alapján, melyet az ügyfélnek kell közölnie. Ha túlfizetése keletkezett, akkor azt az elszámoláskor majd visszakapja. A váltás adminisztrációja egyébként az ügyfél számára ingyenes, eljárási díj vagy ügyintézési költség nem terheli őt - fogalmazott Varga Ivett, jelezve, hogy a váltani szándékozók mellett egyre gyakrabban találkoznak az E.ON-hoz visszatérő ügyfelek megkereséseivel. Az egerszegi panaszról végül elmondta: az ügyféltől 2009. október 12-én érkezett jelzés a szolgáltatóváltás szándékáról, tehát a kilépés dátuma december 1-je lett volna. Ez azonban nem volt lehetséges, mivel az ügyfél a november 16-ai esedékességű részszámláját késéssel egyenlítette ki. Amennyiben kilépési szándékát fenntartja, ezt újra jeleznie kell, s a bejelentést követő második hónap első napjával lehetséges a szolgáltatóváltás.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Varga Ivettől azt is megkérdeztük, hogy az elmúlt időszakban hány ügyfél mondta fel szerződését az E.ON-nál, ám mint kiderült: ez bizalmas, belső információnak minősül, így választ nem kaptunk rá.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Végül arról érdeklődtünk, a megyei panaszkezelő fórumokon milyen gyakran jelennek meg hasonló észrevételek. László Marianna, a TESZ Fogyasztói Kapcsolati Irodájának vezetője elmondta: január óta egyre többen panaszkodnak arra, hogy irreális összegről kaptak végelszámoló számlát a gázszolgáltatótól, s bár ők segítenek a panaszbeadvány megfogalmazásában, az ügyfél helyett (civil szervezet lévén) nem járhatnak el. Hozzátette: az ilyen eseteket a megyei békéltető testülethez irányították.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Dr. Jagasics József, ez utóbbi grémium vezetője jelezte: a törvény szerint csak akkor tárgyalhatják az egyes panaszokat, ha a fogyasztó írásban benyújtja kérelmét a békéltető testülethez. Egy ilyen konkrét ügyük volt az utóbbi időben, azt a vitás kérdést a testület ajánlásának megfelelően az E.ON rendezte is a fogyasztóval. Arról viszont nincs tudomása - tette hozzá -, hogy az E.ON azért küldött volna számlát az ügyfélnek, hogy megnehezítse a szolgáltatóváltást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!