Belföld

2009.12.30. 13:49

Kígyózó sorok a benzinkutaknál: sokkoló mértékben drágulnak az üzemanyagok

Szerdától 6, illetve 4 forinttal emelte a MOL a benzin és a gázolaj árát, világpiaci drágulásra hivatkozva. Azonban még nincs vége az üzemanyag drágulásának. Januártól az adóemelés lendít még jelentősebben a mai árakon.

Zalai Hírlap

A közelgő szilveszter éjszaka mindig jó időszak volt a taxisok számára, de amikor ezt megemlítettük, az idei várakozásról csak annyit mondtak, nem ártana egy kicsivel több fuvar, de látszott, nemigen bíznak benne.

A közelgő szilveszter éjszaka mindig jó időszak volt a taxisok számára, de amikor ezt megemlítettük, az idei várakozásról csak annyit mondtak, nem ártana egy kicsivel több fuvar, de látszott, nemigen bíznak benne.

 

Az üzemanyagár sokkoló mértékű drágulásának híre gyorsan elterjedt, hatására egész nap élénk volt a forgalom az üzemanyagtöltő állomásokon. Délutánra sorban állások is kialakultak a kutaknál, amire már rég volt példa.

- Nem értem, a MOL miért csökkentette két hete az árakat, ha most meg körülbelül hasonló mértékben megemeli. Hagyni kellett volna két hete, és most sem emelni, akkor nem lenne olyan közel egymáshoz az áremelés és az adóemelés. Az embereknek mégis más szájíze lenne - kommentálta a helyzetet Molnár Sándor, az egerszegi Molnár Tank vezetője, majd megerősítette, a hírek hallatára náluk is megnövekedett tegnaptól üzemanyagért betérő autósok száma, hisz mint az üzletember megjegyezte, a folyamatban levő drágulás egy tele tank benzinnél egy ezres többletet jelent majd a hét elején érvényben levő árakhoz képest.

A kútnál nem volt ritka látvány tegnap a csomagtartóból előkerülő marmonkanna.

- Nézze, amúgy is félig van a kocsimban az üzemanyagtartály, otthon is kell a napokban a benzin. Van egy kis erdőnk, és a fűrészbe kell az üzemanyag, csak ezért töltöm meg a kannát - mondta a kustánszegi Kustán Gábor. - Nem autózom túl sokat, csak rövidebb utakra járok, legföljebb még kevesebbet ülök kocsiba - kommentálta az áremelést Kondor Gyula.

- Nézze, amúgy is félig van a kocsimban az üzemanyagtartály, otthon is kell a napokban a benzin. Van egy kis erdőnk, és a fűrészbe kell az üzemanyag, csak ezért töltöm meg a kannát - mondta a kustánszegi Kustán Gábor. - Nem autózom túl sokat, csak rövidebb utakra járok, legföljebb még kevesebbet ülök kocsiba - kommentálta az áremelést Kondor Gyula.

Herke Zoltánné, a kanizsai Scantrans Kanizsa Kft. társtulajdonosa szerint a kormány az üzemanyag jövedékének emelésével sok kis- és középvállalkozót tesz tönkre.

- Már régóta nem a profitért dolgozunk. A kiadásaink levonása után annyi marad, hogy a járműveket és az eszközöket - az uniós előírásoknak megfelelően - szinten tudjuk tartani, illetve, hogy munkát és megélhetést biztosítsunk azoknak, akik nálunk dolgoznak - mondta Herke Zoltánné. - A verseny amúgy is nehéz, sok cég ugyanis alámegy az áraknak - sokszor még az önköltség alá is -, így a mostani áremelést nem tudjuk beépíteni a fuvardíjakba, noha a költségeink 42 százalékát az üzemanyag ára teszi ki. Havonta 35-40 ezer liter üzemanyagot tankolunk, egyelőre Magyarországon.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Herke Zoltánné, a kanizsai Scantrans Kanizsa Kft. társtulajdonosa szerint a kormány az üzemanyag jövedékének emelésével sok kis- és középvállalkozót tesz tönkre.

- Már régóta nem a profitért dolgozunk. A kiadásaink levonása után annyi marad, hogy a járműveket és az eszközöket - az uniós előírásoknak megfelelően - szinten tudjuk tartani, illetve, hogy munkát és megélhetést biztosítsunk azoknak, akik nálunk dolgoznak - mondta Herke Zoltánné. - A verseny amúgy is nehéz, sok cég ugyanis alámegy az áraknak - sokszor még az önköltség alá is -, így a mostani áremelést nem tudjuk beépíteni a fuvardíjakba, noha a költségeink 42 százalékát az üzemanyag ára teszi ki. Havonta 35-40 ezer liter üzemanyagot tankolunk, egyelőre Magyarországon.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Herke Zoltánné, a kanizsai Scantrans Kanizsa Kft. társtulajdonosa szerint a kormány az üzemanyag jövedékének emelésével sok kis- és középvállalkozót tesz tönkre.

- Már régóta nem a profitért dolgozunk. A kiadásaink levonása után annyi marad, hogy a járműveket és az eszközöket - az uniós előírásoknak megfelelően - szinten tudjuk tartani, illetve, hogy munkát és megélhetést biztosítsunk azoknak, akik nálunk dolgoznak - mondta Herke Zoltánné. - A verseny amúgy is nehéz, sok cég ugyanis alámegy az áraknak - sokszor még az önköltség alá is -, így a mostani áremelést nem tudjuk beépíteni a fuvardíjakba, noha a költségeink 42 százalékát az üzemanyag ára teszi ki. Havonta 35-40 ezer liter üzemanyagot tankolunk, egyelőre Magyarországon.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

- Már régóta nem a profitért dolgozunk. A kiadásaink levonása után annyi marad, hogy a járműveket és az eszközöket - az uniós előírásoknak megfelelően - szinten tudjuk tartani, illetve, hogy munkát és megélhetést biztosítsunk azoknak, akik nálunk dolgoznak - mondta Herke Zoltánné. - A verseny amúgy is nehéz, sok cég ugyanis alámegy az áraknak - sokszor még az önköltség alá is -, így a mostani áremelést nem tudjuk beépíteni a fuvardíjakba, noha a költségeink 42 százalékát az üzemanyag ára teszi ki. Havonta 35-40 ezer liter üzemanyagot tankolunk, egyelőre Magyarországon.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

- Már régóta nem a profitért dolgozunk. A kiadásaink levonása után annyi marad, hogy a járműveket és az eszközöket - az uniós előírásoknak megfelelően - szinten tudjuk tartani, illetve, hogy munkát és megélhetést biztosítsunk azoknak, akik nálunk dolgoznak - mondta Herke Zoltánné. - A verseny amúgy is nehéz, sok cég ugyanis alámegy az áraknak - sokszor még az önköltség alá is -, így a mostani áremelést nem tudjuk beépíteni a fuvardíjakba, noha a költségeink 42 százalékát az üzemanyag ára teszi ki. Havonta 35-40 ezer liter üzemanyagot tankolunk, egyelőre Magyarországon.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Mint a tulajdonostól megtudtuk: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjaként eddig kedvezményesen tankolhattak az egyik cég országos hálózatú töltőállomásain, ám a mostani áremeléssel - a kedvezmény ellenére is - drágább lesz az üzemanyag, mint a környező országokban.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

- A jövőben elgondolkodunk azon, hogy külföldön tankoljunk, ugyanis Európa szinte összes országában olcsóbb az üzemanyag. Spanyolországban például 0,8 euróba kerül egy liter gázolaj, ami körülbelül 232 forintnak felel meg - folytatta Herke Zoltánné.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Nehéz helyzetbe kerülhet a köztisztasági feladatokat és a hulladékszállítást végző Saubermacher-Pannonia Kft.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

- Nálunk a költségek 16-22 százalékát teszi ki az üzemanyag ára - jelezte Horváth Balázs ügyvezető. - Évente egyszer emelhetünk díjat, ki vagyunk szolgáltatva az év közben történő áremelésnek. Ezen pluszköltségeket nem tudjuk realizálni, magunknak kell kitermelni a különbözetet.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Az ügyvezető elárulta: gondolkodtak már azon, hogy saját töltőállomásokat hozzanak létre, ám mivel az üzemanyag jövedéki termék, sokkal több macerát okozna, mint amekkora előnyt jelentene, hogy saját kútjaikon tankolva nem változna hetente az üzemanyag ára.

Szerzők: Benedek Bálint, Hajdú Péter, Pásztor András

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!