Belföld

2006.07.31. 02:29

Pihent-e eleget a buszsofőr?

Letenye (va) - A megyei közlekedési felügyelet néhány munkatársa nem aludt vasárnapra virradó éjszaka. Nagy titokban szervezték meg az akciót, melynek keretében a város melletti határátkelőn áthaladó buszokat vizsgálták.

Mórocz Zsolt

A titoktartás nem volt véletlen az akció sikere múlhatott azon, hogy idő előtt el ne terjedjen a vizsgálódás híre. Mert az tudott, hogy az utakon közlekednek szabálytalankodó buszsofőrök.

A korábbi évek ellenőrzési tapasztalatai alapján azt is biztosra vették a szakértők, hogy akadnak az előírásoknak különféle szempontokból meg nem felelő járművek is.

A letenyei átkelőn szombat este tíz órától posztoltak a felügyelet munkatársai, s az őket segítő rendőrök. A személyautók sávjaiban folyamatosan, hosszú tömött sorokban tartottak befelé a tengerpartról hazatérők (az uniós országból származók simán jutottak át, csupán a külsőket - ottjártunk során elsősorban románokat és ukránokat - vetettek alá tüzetesebb vizsgálatnak), a buszoknak fenntartott szélsőben azonban jóval lanyhább volt az érdeklődés.

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

A korábbi évek ellenőrzési tapasztalatai alapján azt is biztosra vették a szakértők, hogy akadnak az előírásoknak különféle szempontokból meg nem felelő járművek is.

A letenyei átkelőn szombat este tíz órától posztoltak a felügyelet munkatársai, s az őket segítő rendőrök. A személyautók sávjaiban folyamatosan, hosszú tömött sorokban tartottak befelé a tengerpartról hazatérők (az uniós országból származók simán jutottak át, csupán a külsőket - ottjártunk során elsősorban románokat és ukránokat - vetettek alá tüzetesebb vizsgálatnak), a buszoknak fenntartott szélsőben azonban jóval lanyhább volt az érdeklődés.

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

A korábbi évek ellenőrzési tapasztalatai alapján azt is biztosra vették a szakértők, hogy akadnak az előírásoknak különféle szempontokból meg nem felelő járművek is.

A letenyei átkelőn szombat este tíz órától posztoltak a felügyelet munkatársai, s az őket segítő rendőrök. A személyautók sávjaiban folyamatosan, hosszú tömött sorokban tartottak befelé a tengerpartról hazatérők (az uniós országból származók simán jutottak át, csupán a külsőket - ottjártunk során elsősorban románokat és ukránokat - vetettek alá tüzetesebb vizsgálatnak), a buszoknak fenntartott szélsőben azonban jóval lanyhább volt az érdeklődés.

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

A letenyei átkelőn szombat este tíz órától posztoltak a felügyelet munkatársai, s az őket segítő rendőrök. A személyautók sávjaiban folyamatosan, hosszú tömött sorokban tartottak befelé a tengerpartról hazatérők (az uniós országból származók simán jutottak át, csupán a külsőket - ottjártunk során elsősorban románokat és ukránokat - vetettek alá tüzetesebb vizsgálatnak), a buszoknak fenntartott szélsőben azonban jóval lanyhább volt az érdeklődés.

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

A letenyei átkelőn szombat este tíz órától posztoltak a felügyelet munkatársai, s az őket segítő rendőrök. A személyautók sávjaiban folyamatosan, hosszú tömött sorokban tartottak befelé a tengerpartról hazatérők (az uniós országból származók simán jutottak át, csupán a külsőket - ottjártunk során elsősorban románokat és ukránokat - vetettek alá tüzetesebb vizsgálatnak), a buszoknak fenntartott szélsőben azonban jóval lanyhább volt az érdeklődés.

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

- Takarékossági okokból sok utazási iroda, vagy egyéb fuvarozó-cég csinálta azt Magyarországon is a korábbi években, hogy a turnusváltásra itthonról egy sofőrrel küldött le buszt - mesélte a közlekedési felügyelet illetékese. - A jármű vezetője csak megy és jön, ám egyszerű fejszámolással rá lehet jönni ha már a fővárosból indul útnak, szinte nincs a tengerpartnak olyan közeli része, ahonnan ez a pihenőidőre vonatkozó előírások betartásával teljesíthető. Ezen túl még tavaly is akadtak műszaki gondok is bőven, s kíváncsiak vagyunk, az intézkedéseink nyomán javult-e valamit a helyzet.

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

Az éjszakai műszak első felében (inkább szerencsére, mint sajnos) nem akadt bírságolnivaló. Igaz, magyar jármű egyetlen egy sem volt a belépők között (lehet, hogy valahogy mégis kiszivárgott az a titok?), cseh, ukrán és szlovák buszok tartottak haza.

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

- A nemzetiség nem jellemző dolog ebből a szempontból, e szabályok megszegése internacionális jelenség - mondta a csoport egyik tagja, akivel aktualitás híján a múltat idézgettük. - Az évek alatt sok extrém esetünk volt akadt orosz sofőr, aki a találkozásunk előtti 24 órából 22 és felet a volánnál töltött, s szerintem az mentette meg az elalvástól, hogy mi megállítottuk. De volt hazafele tartó magyar busz is, melynek sofőrjénél kényszerpihenőt rendeltünk el. Ilyenkor az a rend, hogy elveszünk olyan okmányokat, amik nélkül nem közlekedhet, s ezeket a pihenőidő végén, a kanizsai rendőrkapitányságon adják csak vissza. Elmondásból tudom, hogy a papírokat csak a sofőr várta ki, a buszt két villámgyorsan felbérelt kanizsai sofőr vitte haza - a késedelem miatt felbőszült utasok ezt kikövetelték.

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

A szabályos kettő helyett egy sofőrrel próbálkoztak, s így kellett aztán a végén hármat fizetniük...

Ezek is érdekelhetik