Utazó

2012.02.09. 16:40

Folyamatosan elemzik a Malév-leállás hatásait

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. szakértői az érintett szakmai szervezetek és a Budapest Airport bevonásával folyamatosan gyűjtik és elemzik az információkat azzal kapcsolatban, hogy a Malév kiesése milyen hatással lesz a Magyarországra irányuló turizmusforgalomra; a nemzeti turisztikai marketingszervezet szerint hosszabb távon nem kell jelentős visszaesésre számítani.

MTI

Az MT Zrt. csütörtöki közleményében azt írta: a társaság szándékai szerint addig nem nyilatkozik érdemben a témában, amíg a megfelelő adatok és ezek elemzése nem áll rendelkezésére. Károsnak tartja a szervezet azokat a nyilatkozatokat, amelyekben - a Malév leállását követően szinte azonnal – komoly szakmai szervezetek és vezető szakemberek nyilvánítanak konkrét, számokat is tartalmazó véleményt a Malév leállásának turisztikai hatásairól.
   
Emlékeztetnek: a Magyar Turizmus Zrt. évek óta stratégiai partnerségben működött együtt a Malévvel és sajnálatát fejezi ki a nemzeti légitársaság leállásával kapcsolatban. A nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységének célja azonban továbbra is a magyarországi turizmus iránti kereslet erősítése a beutazó és belföldi turizmus ösztönzésével, amelynek során elsődleges szempont az üzleti célok elérése, a vendégéjszakák számának és a turisztikai költésnek a növelése - teszik hozzá.
   
Az MT Zrt. ennek megfelelően abban bízik, hogy a turisztikai szempontból fontos küldőpiacokról Magyarország változatlanul elérhető marad, köszönhetően a Malév leállását követően más légitársaságok által bejelentett kapacitásbővítéseknek, járatsűrítéseknek, illetve új járatok indításának. Így hosszabb távon nem kell jelentős visszaesésre számítani a Magyarországra irányuló turizmusforgalomban. A légitársaságok és a Budapest Airport között folyamatos az információcsere.
   
Cáfolta az MT Zrt. azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint 3 milliárd forinttal támogatták a Ryainair visszatérését Magyarországra.
   
Az MT Zrt. által újjászervezett – és 2011-ben mindössze 300 millió forintos keretből működtetett – Légi Marketing Alapnak is köszönhetően tavaly rövid időn belül több új – Magyarországra irányuló – légijárat nyitásáról született döntés. Ezek között a Malév korábbi járatai mellett szerepelnek a Qatar Airways, az American Airlines, a Jet2.com és az airBaltic járatai is.
   
A Légi Marketing Alap létrehozásának és működtetésének célja Magyarország mint turisztikai úticél jobb megközelíthetőségének a biztosítása. A Légi Marketing Alap felhasználásával a légi közlekedés szereplői, a hazai turisztikai szolgáltatók és az MT Zrt. közös marketingtevékenységet folytatnak a megcélzott küldőpiacokon, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtsága és fenntartható, folyamatos üzemeltetése érdekében.
   
A közleményben kijelentik, hogy a Légi Marketing Alap működtetésének konstrukciója nem teszi lehetővé közvetlen támogatás nyújtását légitársaságok számára a Magyar Turizmus Zrt. részéről. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!