Sport

2010.02.11. 09:51

Az autóversenyzéshez semmi közük nem volt, de a Budapest-Bamakon 2. helyet szereztek

Érdekes történet az övék, hiszen egyikük sem megszállott autóversenyző, sem nem gyakorlott sivatagi menő , mégis, egy zalai gyökerű csapat azzal hívta fel magára a figyelmet: a versenykategóriában a második helyen végzett a közelmúltban véget ért Budapest-Bamako ralin.

zaol.hu

Ötödik alkalommal rajtolt el idén a kezdetben fapados Dakarnak is titulált rali. Az ötlet is onnan jött, hogy a világon méltán népszerű Dakar mellett legyen egy őrültebb változat is, melyen akár a leglehetetlenebbnek tűnő járművel (Trabantot, Barkast, sőt még Velorexet is lehetett látni az elmúlt évek startjainál) is neki lehessen vágni a több ezer kilométeres távnak. Természetesen a spéci autók, motorok sem hiányoztak és az idei viadalon egy zalai társaság, a We solve it... névre hallgató alakulat az original kategóriában (szériaautók) a második helyen végzett.

 

 

De honnan jött az az ötlet egyáltalán az induláshoz? A csapat szószólója, Oláh Gábor avatott be a részletekbe, aki a társaság másik két tagja, Sümegi László és Bartha Róbert nevében is nyilatkozott.

- Abszolút magánkezdeményzés volt részünkről az indulás ötlete - említette kezdésként. - Mind a hárman becsvölgyei származásúak vagyunk, a középsikolai éveket is együtt töltöttük, aztán szétszóródtunk... Néhány éve újítottuk fel a kapcsolatot, évente egyszer összejöttünk egy-egy hosszabb hét végére, mígnem két éve, egy varsói kiránduláson vetődött fel: mi lenne, ha mi is elindulnánk a Budapest-Bamakón. Annak ellenére, hogy az autóversenyzéshez sem korábban, sem azóta nem volt közünk...

Gyakorlásként azért részt vettek a felkészítő, hazai challenge-futamokon, s a versenynek már úgy vágtak neki, hogy két autóval indult el a We solve it (Megoldjuk) csapat. A másik társaság autója menet közben meghibásodott, így maradtak versenyben a zalaiak . A közösen vásárolt, nyolcéves Nissan D22 Pick-up bírta a megpróbáltatásokat, s Oláh Gábor elárulta: szinte hihetetlen, de az összesen (oda-vissza) megtett 12 ezer kilométeres út során defektet nem kaptak, csupán egy lengéscsillapítócsere jelentette a legnagyobb műszaki problémát...

Gyakorlásként azért részt vettek a felkészítő, hazai challenge-futamokon, s a versenynek már úgy vágtak neki, hogy két autóval indult el a We solve it (Megoldjuk) csapat. A másik társaság autója menet közben meghibásodott, így maradtak versenyben a zalaiak . A közösen vásárolt, nyolcéves Nissan D22 Pick-up bírta a megpróbáltatásokat, s Oláh Gábor elárulta: szinte hihetetlen, de az összesen (oda-vissza) megtett 12 ezer kilométeres út során defektet nem kaptak, csupán egy lengéscsillapítócsere jelentette a legnagyobb műszaki problémát...

 

 

- Az autó felkészítésében Bartha Robi járt az élen, a futóművet meg kellett erősíteni és persze a kerekeknek is speciális kivitelezésűeknek kell lenniük, főleg a sivatagi köves szakaszok miatt - folytatta Oláh Gábor, akivel (bár jelenleg az Alföldön él) természetesen Zalaegerszegen találkoztunk, s a randevúra a ralin vezetett autóval érkezett. - A kaland vezetett bennünket, hiszen ezért is döntöttük el, hogy nevezünk. Miért ne jussunk el olyan helyekre is, ahová egyszerű turistaként esetleg nem tehetnénk be a lábunkat. Mondom ezt annak ellenére, hogy a verseny mégsem úgy sikerült, mint azt előre a szervezők és az indulók is tervezték. Terrorveszélyre hivatkozva ugyanis az európai szakaszt követően a mezőny gyakorlatilag Marokkóban tett meg egy körversenyt, s nem juthatott el Mauritániába, illetve Mali fővárosába, Bamakóba. Én azt mondom, mégis nagy élményt jelentett számunkra, hiszen körbeautóztunk egy afrikai érdekes országot, s nem mellékesen: nagy meglepetésünkre a második helyen végeztünk.Azt persze elárulta Oláh Gábor: ha legközelebb vágnának neki az útnak sok mindent másként csinálnának, ám az első alkalommal nekik is át kellett esniük a tapasztalatszerzésen. Az élmények számukra így is megfizethetetlenek. A kérdés pedig az: elindulnak legközelebb is?

- Erről még nem döntöttünk, de nincs kizárva - mondta sokat sejtetően Oláh Gábor. - Sokan talán csodálkoznak és félnek elvállalni egy ilyen kalandot, de a mi példánk is bizonyítja: kivitelezhető a dolog. Nem biztos, hogy esténként ágyban alszol, sőt, előre azt sem tudhatod, hogy este lesz-e szállásod és vacsorád. Ám így is bárki belevághat, mert annyira mégsem megterhető, mint elsőre látszik. S ha az egyik nap nem tudsz pihenni, azt a következőn bepótolhatod.Beszélgetőpartnerünk azt még elárulta: természetesen kaptak ők is anyagi segítséget szponzoroktól a viadalon való részvételhez, ám a költségeket jórészt így is maguk fedezték. S hogy pontosan mennyit? Noha nem számszerűsítette, annyit elárult Oláh Gábor: bár nem olcsó, de azért megfizethető ez a kaland, amelyet megélni három hétig tartott - elfelejteni viszont vélhetően sosem lehet.

- Az autó felkészítésében Bartha Robi járt az élen, a futóművet meg kellett erősíteni és persze a kerekeknek is speciális kivitelezésűeknek kell lenniük, főleg a sivatagi köves szakaszok miatt - folytatta Oláh Gábor, akivel (bár jelenleg az Alföldön él) természetesen Zalaegerszegen találkoztunk, s a randevúra a ralin vezetett autóval érkezett. - A kaland vezetett bennünket, hiszen ezért is döntöttük el, hogy nevezünk. Miért ne jussunk el olyan helyekre is, ahová egyszerű turistaként esetleg nem tehetnénk be a lábunkat. Mondom ezt annak ellenére, hogy a verseny mégsem úgy sikerült, mint azt előre a szervezők és az indulók is tervezték. Terrorveszélyre hivatkozva ugyanis az európai szakaszt követően a mezőny gyakorlatilag Marokkóban tett meg egy körversenyt, s nem juthatott el Mauritániába, illetve Mali fővárosába, Bamakóba. Én azt mondom, mégis nagy élményt jelentett számunkra, hiszen körbeautóztunk egy afrikai érdekes országot, s nem mellékesen: nagy meglepetésünkre a második helyen végeztünk.Azt persze elárulta Oláh Gábor: ha legközelebb vágnának neki az útnak sok mindent másként csinálnának, ám az első alkalommal nekik is át kellett esniük a tapasztalatszerzésen. Az élmények számukra így is megfizethetetlenek. A kérdés pedig az: elindulnak legközelebb is?

- Erről még nem döntöttünk, de nincs kizárva - mondta sokat sejtetően Oláh Gábor. - Sokan talán csodálkoznak és félnek elvállalni egy ilyen kalandot, de a mi példánk is bizonyítja: kivitelezhető a dolog. Nem biztos, hogy esténként ágyban alszol, sőt, előre azt sem tudhatod, hogy este lesz-e szállásod és vacsorád. Ám így is bárki belevághat, mert annyira mégsem megterhető, mint elsőre látszik. S ha az egyik nap nem tudsz pihenni, azt a következőn bepótolhatod.Beszélgetőpartnerünk azt még elárulta: természetesen kaptak ők is anyagi segítséget szponzoroktól a viadalon való részvételhez, ám a költségeket jórészt így is maguk fedezték. S hogy pontosan mennyit? Noha nem számszerűsítette, annyit elárult Oláh Gábor: bár nem olcsó, de azért megfizethető ez a kaland, amelyet megélni három hétig tartott - elfelejteni viszont vélhetően sosem lehet.

- Az autó felkészítésében Bartha Robi járt az élen, a futóművet meg kellett erősíteni és persze a kerekeknek is speciális kivitelezésűeknek kell lenniük, főleg a sivatagi köves szakaszok miatt - folytatta Oláh Gábor, akivel (bár jelenleg az Alföldön él) természetesen Zalaegerszegen találkoztunk, s a randevúra a ralin vezetett autóval érkezett. - A kaland vezetett bennünket, hiszen ezért is döntöttük el, hogy nevezünk. Miért ne jussunk el olyan helyekre is, ahová egyszerű turistaként esetleg nem tehetnénk be a lábunkat. Mondom ezt annak ellenére, hogy a verseny mégsem úgy sikerült, mint azt előre a szervezők és az indulók is tervezték. Terrorveszélyre hivatkozva ugyanis az európai szakaszt követően a mezőny gyakorlatilag Marokkóban tett meg egy körversenyt, s nem juthatott el Mauritániába, illetve Mali fővárosába, Bamakóba. Én azt mondom, mégis nagy élményt jelentett számunkra, hiszen körbeautóztunk egy afrikai érdekes országot, s nem mellékesen: nagy meglepetésünkre a második helyen végeztünk.Azt persze elárulta Oláh Gábor: ha legközelebb vágnának neki az útnak sok mindent másként csinálnának, ám az első alkalommal nekik is át kellett esniük a tapasztalatszerzésen. Az élmények számukra így is megfizethetetlenek. A kérdés pedig az: elindulnak legközelebb is?

- Erről még nem döntöttünk, de nincs kizárva - mondta sokat sejtetően Oláh Gábor. - Sokan talán csodálkoznak és félnek elvállalni egy ilyen kalandot, de a mi példánk is bizonyítja: kivitelezhető a dolog. Nem biztos, hogy esténként ágyban alszol, sőt, előre azt sem tudhatod, hogy este lesz-e szállásod és vacsorád. Ám így is bárki belevághat, mert annyira mégsem megterhető, mint elsőre látszik. S ha az egyik nap nem tudsz pihenni, azt a következőn bepótolhatod.Beszélgetőpartnerünk azt még elárulta: természetesen kaptak ők is anyagi segítséget szponzoroktól a viadalon való részvételhez, ám a költségeket jórészt így is maguk fedezték. S hogy pontosan mennyit? Noha nem számszerűsítette, annyit elárult Oláh Gábor: bár nem olcsó, de azért megfizethető ez a kaland, amelyet megélni három hétig tartott - elfelejteni viszont vélhetően sosem lehet.

- Erről még nem döntöttünk, de nincs kizárva - mondta sokat sejtetően Oláh Gábor. - Sokan talán csodálkoznak és félnek elvállalni egy ilyen kalandot, de a mi példánk is bizonyítja: kivitelezhető a dolog. Nem biztos, hogy esténként ágyban alszol, sőt, előre azt sem tudhatod, hogy este lesz-e szállásod és vacsorád. Ám így is bárki belevághat, mert annyira mégsem megterhető, mint elsőre látszik. S ha az egyik nap nem tudsz pihenni, azt a következőn bepótolhatod.Beszélgetőpartnerünk azt még elárulta: természetesen kaptak ők is anyagi segítséget szponzoroktól a viadalon való részvételhez, ám a költségeket jórészt így is maguk fedezték. S hogy pontosan mennyit? Noha nem számszerűsítette, annyit elárult Oláh Gábor: bár nem olcsó, de azért megfizethető ez a kaland, amelyet megélni három hétig tartott - elfelejteni viszont vélhetően sosem lehet.

- Erről még nem döntöttünk, de nincs kizárva - mondta sokat sejtetően Oláh Gábor. - Sokan talán csodálkoznak és félnek elvállalni egy ilyen kalandot, de a mi példánk is bizonyítja: kivitelezhető a dolog. Nem biztos, hogy esténként ágyban alszol, sőt, előre azt sem tudhatod, hogy este lesz-e szállásod és vacsorád. Ám így is bárki belevághat, mert annyira mégsem megterhető, mint elsőre látszik. S ha az egyik nap nem tudsz pihenni, azt a következőn bepótolhatod.Beszélgetőpartnerünk azt még elárulta: természetesen kaptak ők is anyagi segítséget szponzoroktól a viadalon való részvételhez, ám a költségeket jórészt így is maguk fedezték. S hogy pontosan mennyit? Noha nem számszerűsítette, annyit elárult Oláh Gábor: bár nem olcsó, de azért megfizethető ez a kaland, amelyet megélni három hétig tartott - elfelejteni viszont vélhetően sosem lehet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!