Sport

2008.05.28. 02:28

Finisben a military előkészületek

Nagykanizsa (bb) - Egy hónappal a Csónakázó-tó partján rendezendő military nemzetközi verseny, valamint felnőtt és junior ob előtt osztrák és német szakértők vezetésével folynak az előkészületek.

Benedek Bálint

Külföldi segítséget tavaly is igénybe vett a dél-zalai viadal ötletgazdája, a Kanizsa Lovasklub, de akkor olasz szakember dirigálta a munkát. Most váltottak, Ausztriából, valamint Németországból érkezett a kétfős csapat, hogy a nemzetközi színtéren szerzett tapasztalataikat latba vetve segítsenek a viadal színvonalas megszervezésében. A kanizsaiak igényessége persze nem véletlen, hiszen nem tettek le a két évvel ezelőtt felvetődött ötlet megvalósításáról: 2009-ben a junior lovastusa Európa-bajnokságot rendeznének a Csónakázó-tónál.- Hogy benyújthassuk az igényünket a versenyre, kaucióra volt szükség, s e célra az önkormányzat 10 milliós keretet különített el - így Dobri Lajos, a Kanizsai Lovasklub alelnöke. - Az összeget sikeres pályázat esetén kapjuk meg, ez nagy gesztus és segítség. Magyarországról csak Kanizsa száll harcba a német, angol és holland helyszínekkel, de a döntésre egy hónapot még biztosan várni kell.

A dél-zalaiak az idei, június 20-22. közt lezajló military-verseny külföldi indulóiban is bíznak: az osztrák és német lovasok messzire vihetik a város jó hírét. A szervezésben segítő osztrák építő, Karl Paar és a német tervező, Carlheinz Boess pedig már több nemzetközi versenyen is letette névjegyét.

- A nyomvonalak több ponton keresztezték egymást, ezt most megszüntetjük, ezzel pedig jóval izgalmasabb lesz a viadal - részletezte tevékenységüket Carlheinz Boess. - A lovak számára az ideális talajt vékony, pár centiméteres homok fedi, ami egyenletes, így pedig biztonságos is. A zalai agyag nem homogén, olykor kemény, de az adott felületből a legjobbat kell kihozni, alakítani és javítani pedig bármikor lehet.

A véleményét osztotta Karl Paar is, aki lát esélyt a lovak számára kényelmes pálya kialakítására.- A legfontosabb, hogy az ide érkező versenyzők igényeinek megfeleljünk - mondta Karl Paar. - A pálya 4400 méter hosszú, melyből a tóparti két kilométert kell rendbe tennünk. Az látszik, hogy a helyi szervezők sokat dolgoztak már vele, de homokkal még felül lehet szórni. Eddig egy akadályt oda-vissza is ugrottak a lovasok, most minden akadályt csak egyszer használnak majd, így jóval gyorsabb és élvezetesebb versenyt láthatnak a nézők.

Ezek is érdekelhetik