Reklám

2012.11.28. 09:25

Miért küldött pótszámlákat az E.ON?

Megkérdeztük Egyházi Nikolettát, az E.ON szóvivőjét, hogy miért volt erre szükség. Mint megtudtuk, szabályszerűen járt el és a novemberben kézbesített pótszámla mellé tájékoztató levelet is küldött erről az E.ON Ügyfélszolgálati Kft. minden érintett ügyfelének, melyben részletes tájékoztatást adott a pótlólagos díjfizetés okairól. Kiss Attila az E.ON Ügyfélszolgálati Kft. ügyvezetője a következőkkel indokolta a kényszerű lépést:
- Társaságunk a piaci változások, a módosuló tarifák figyelembe vételével folyamatosan karbantartja, fejleszti számlázási rendszerét. Ebben a folyamatban a számlázási rendszert érintő módosítás miatt 2012. február óta a számlákon feltüntetett egyik tétel – a pénzeszközök részszámlákban elszámolt nettó értéke – tévesen, a szabályozott mértéknél kisebb összeggel került kimutatásra az elszámoló számlákon. A felmerült probléma rendbetételére állítottuk ki a pótszámlát, amit a már említett magyarázó levél kíséretében küldtünk ki az érintett fogyasztók számára, és a médián keresztül is tájékoztatjuk a fogyasztókat.
Arra kérdésre, hogy mekkora összegekről van szó, azt a választ kaptuk, hogy  ez a néhány száz forinttól az ezres nagyságrendig terjed, átlagosan 1000-1200 forint közé tehető.
Az E.ON szakemberei hangsúlyozták,  hogy ezúton is elnézést kérnek az okozott kellemetlenségekért, és felhívják az érintett fogyasztók figyelmét arra, hogy az eset kapcsán december 5-ig meghosszabbították a díj kiegyenlítési határidőt. Azok, akiknek megoldatlan terhet jelent a befizetés, kamatmentes részletfizetési lehetőséget kérhetnek.
Az „egyéb pénzeszközök” olyan törvényben előírt díjak összege, amelyeket a szolgáltató továbbítani köteles az átviteli rendszerirányító felé. Az átviteli rendszerirányító – amely a villamos energia rendszert irányítja – hazánkban jelenleg a Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt.

Ezek is érdekelhetik