Olvasó

2013.02.25. 14:32

Olvasói levél: őket is megtévesztették

"Azt hitte, hogy hitelhez jut" című írásunkra reagálva Szalay Csaba is megosztotta történetét lapunkkal. Az alábbiakban az ő levelét közöljük.

Szalay Csaba

Lakásfelújításhoz sürgősen pénzre volt szükségünk, ezért (mindketten nyugdíjasok lévén) örömmel kerestük meg 2010. nyárutóján a név nélkül hirdető cég soproni irodáját. A hirdetésben akkor még bolha-betűkkel sem utaltak fogyasztói csoportra, s a tárgyalásaink során sem volt szó erről. Már az elején közöltük, hogy sürgősen szükségünk van a pénzre, mert ősszel szeretnénk befejezni a félbemaradt felújítást. A cég képviselője hamarosan értesített, hogy kedvező híre van: mehetünk a szerződést aláírni, és vigyük a 8 ezer forintos regisztrációs díjat és 70 valahány ezer forint első részletet.

A megjelölt napon sok sürgés-forgás és hókusz-pókusz közepette elvette a pénzünket és átadta az apró betűs, több oldalas "szerződést", majd közölte, hogy az igényelt összeg átadására körülbelül két héten belül kerül sor közjegyző jelenlétében. Aztán néma csend. Telefonhívásunkat nem fogadta vagy visszahívást ígért, de nem hívott, végül szigorúbb fellépésünkre közölte: bontsuk fel a szerződést!

A rafináltan fogalmazott szerződési feltételek között szerepelt, hogy 30 napon belül elállhatunk a szerződéstől és a 8 ezer forint regisztrációs díjon felül - ha közben nem volt sorsolás - a befizetett összeget visszafizetik. Arról semmiféle tájékoztatás nem volt, hogy mikor lesz sorsolás. Határidőn belül visszakértük a nem kis összeget, de a szerződés fenti kitételére hivatkozva ezt elutasították.

Nem nyugodtunk bele, azt hittük, ma már nem lehet szélhámoskodni. Kiderült, hogy a PSzÁF nem ilyen ügyekkel foglalkozik, a fogyasztóvédelmi hatóságnál együttérzően kezelték ugyan panaszunkat, de csak annyit tudtak megállapítani, hogy a zalaegerszegi irodában szóltak a fogyasztói csoportról. A Békéltető Testülethez fordultunk, de a tárgyalásra nem jött el a cég képviselője, a testület pedig legfeljebb kérhette írásban a céget az összeg visszafizetésére, ami azóta sem történt meg! Kihez fordulhatunk, kihez fordulhat a sok megtévesztett, becsapott ember?

Aki hitelt, kölcsönt kér, valószínűleg rá van szorulva, ha lenne pénze, nem kérne! A százezer forintos nyugdíjhoz képest, felújítás közepén hetvenezer forint nagy pénz. Esetünkben még különös, hogy "véletlenül" (?) a 8 ezer forintos bizonylatra írták, hogy első törlesztés, így csak ezt kaphatnánk vissza, és a hetvenezreshez, hogy regisztrációs díj, ami nem jár vissza. Ilyen panaszok esetén mindig elhangzik, hogy körültekintőnek kell lenni, az apró betűs szöveget is el kell olvasni. Magánszerződésben sem lehetnek olyan pongyolaságok, mint az ilyen csoport szerződésében! Amikor szükségünk van a pénzre, a sok megnyugtató mondattal elaltatják a gyanút. Az átlagember azt hiszi, hogy Magyarországon olyan komoly az ellenőrzés, hogy hiba nem lehet.

Igaz, hogy 2012-től 2014-ig tilos fogyasztói csoportot szervezni, de a meglévők tovább garázdálkodhatnak! A PSzÁF miért nem ellenőrzi az ilyen csoportokat, hiszen ezek is pénzügyi tevékenységet folytatnak!? Ezt miért engedik?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!