Lóerő

2012.06.22. 09:54

Kétszáz lóerős öszvér Polo (fotókkal)

Zalaegerszeg - Az autóversenyzés könnyen fertőző betegség, különösen, ha a roncsderbi ágazatot nézzük. Viszonylag olcsón összeépíthető a járgány, az élmény meg néha szó szerint lélegzetelállító.

Arany Gábor

Kailali Alex először a pálya széléről figyelte a robogó négykerekű mutánsokat, aztán...

– A szerelőknek kiírt kategóriában tavaly indultam pár futamon és megszereztem az első helyeket – meséli a kezdetet a 27 éves fiatalember. Az első futamhoz azonban kellett Beke István segítsége is. Az egerszegi férfi két évvel ezelőtt a barátjával dobott össze egy szöcskét, túlmotorizált homokfutót, ami hamar megmutatta képességeit. Állandó és dobogós helyeket megszerző szereplője lett a roncsderbi futamokon saját építésû kategóriában. Mivel Beke István autószerelő, Alex meg őhozzá hordta a kocsiját, hamar egymásra találtak. A fiatalember vállalta a kiszolgáló személyzet szerepét, s furgonjával versenyről versenyre húzta a trélert, rajta a szöcskét. A sikeres futamok után nem lehetett vitás: saját autó kell Alexnek.

– A karosszéria Volkswagen Polo I-es, és roncsként érkezett – kezdi az alapoknál Beke István, aki elmondhatja: a nevét viselő csapat már mind az öt roncsderbis kategóriában indít autót. – A futómű egyedi gyártású. A bevált 34 mm átmérőjű gázcsőből épült a független lengőkaros rendszer, a geometriát a tapasztalatok határozzák meg – teszi hozzá.

A tengelycsonk, fék hátul Renault-ról, elöl Audiról érkezett. Mint ahogy a motor is négykarikás, V6-os, 2,8 literes, kétszáz lovas. Autóbusz légszűrőn érkezik a levegő, a kipufogó saját fejlesztés, a hűtő dízel Polóé volt és a hátsó ülés helyén áll, mert ott védettebb. A benzint szivattyúsított Trabant tartályból kapja, tartalma egy versenyre elegendő. Az első abroncsokat külön gumiperem védi a dodzsem-gladiátorok támadásaitól. Különösen az osztrák versenyzők kíméletlenek.

– A váltó eredeti Audié és kerékmérete is azonos, ezért a 200 km/órát biztosan elérné, mert alig 5-600 kiló az egész szerkezet – árul el még egy adatot a testre szabott, saját készítéűû üvegszál ülésben helyet foglaló pilóta.

Az első műveleteknek január 6-án láttak neki, május 1-jén már barátságos versenyen mutatkozott be Kustánszegen, ott, ahol e hét végén rendezik a következő roncsderbi fordulót.

Az eddigi futamokon sikerült dobogós helyeket elérni a széria közép kategóriában, de a kustánszegi sportegyesület 911-es rajtszámú pilótája, Kailali Alex már a bajnoki címről álmodozik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!