Lóerő

2011.02.10. 15:46

Duplára nő az Audi gyára

Tavaly októberben az elmúlt tizennyolc év legnagyobb autógyári beruházását jelentette be Győrben az Audi. Az autógyár melletti, beruházásra kijelölt terület természetvédelmi oltalom alatt állt, de minap az Európai Bizottság feloldotta az építési tilalmat.

Hajdu Péter


A kereskedelmi és iparkamarák gazdasági évnyitóján Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója adott tájékoztatást gazdasági szakemberek előtt a tervezett nagyberuházás fontosabb részeiről.

A több mint száz éve létező autómárka nemcsak a piacait, hanem gyártókapacitásait tekintve is nemzetközi vállalat. A bajorországi, ingolstadti központ mellett egy németországi gyártó telephelyük működik, azonkívül Magyarországon, Kínában, Olaszországban, Szlovákiában és a kommunikációs igazgató szerint egy-két év múlva Spanyolországban is készülnek majd Audi járművek.

A társaság 1993-ban alapított győri leányvállalata elsősorban az autómotorok gyártásáról ismert, de működik járműszereldéjük, motorfejlesztő központjuk, szerszámgyáruk a Rába-parti városban.

 Lőre Péter az elmúlt 18 év győri történetét többek között a legfontosabb gazdasági mutatóik összefoglalásával jellemezte, elmondva, hogy cégük ez idő alatt az ország második legnagyobb vállalatává nőtte ki magát.

Nyolc éve a MOL után övék a második legnagyobb árbevétel, 2008-ban több mint 5 milliárd euró, azaz több mint ezer milliárd forint forgalmat értek el. A válság 2009-ben visszaesést okozott az autógyártásban, de mint közölte, tavaly már ismét jelentős bővülést értek el.

- Nem csinálunk belőle titkot, azért van az Audi Magyarországon, mert profitot tud termelni. A Volkswagen konszernen belül szeretnénk a leggazdaságosabb gyártóvá válni, és jó úton vagyunk efelé - jegyezte meg az igazgató.

A motorgyártásban 2008 volt az Audi csúcséve, akkor az 1,9 millió Győrben összeállított szerkezettel a világ legnagyobb motorgyártójának minősültek. A 2009-es válságévhez képest tavaly ismét megindult a fejlődés, több mint 1,6 millió autómotor került le a gyártó sorokról, Lőre Péter szerint ezzel az eredménnyel valószínűleg a világ 3 legnagyobb motorgyára között maradnak. Mint hozzátette, a Volkswagen konszern más márkáihoz is, köztük a Porschéhoz és legújabban az angol luxusautógyártóhoz, a Bentley-hez is szállítják a motorokat.

A járműgyártás pillanatnyilag két alapmodellt tartalmaz. Egy sportautó és egy kompakt autó, a TT készül a győri gyárban, s a küszöbön álló nagyberuházás egyik jelentősége éppen a jelenlegi, szűkebb termékkör szezonalitásának a feloldása, a teljes vertikumú járműgyártás kialakítása.

- A magyar államtól 2 millió négyzetméteres területet vásároltunk a beruházás céljára, ami azt jelenti, hogy az eddigi üzemterülettel együtt 3,7 millió négyzetméter az Audi Hungaria győri területe. A teljes vertikumú járműgyártás kialakítása a beruházásban többek között karosszériagyártó, fényező és összeszerelő üzem építését teszi szükségessé. A modellek közül ebben a gyárban fogjuk előállítani az aktuális TT-kupét, TT-roadstert és az Audi A3 cabriolet-nak az utódmodelljét, illetve egy ma még a piacon nem ismert A3-as változatot - engedett betekintést a leendő termékpalettába.

 

 

Az Audi Hungária eddigi csarnokainak összes alapterülete 350 ezer négyzetméter, s ugyanezt a 18 év alatt létrehozott volument akarják megépíteni másfél év alatt.

Az új autógyárral együtt napi 500 járműre bővül a gyártáskapacitás, ami évente hozzávetőleg 125 ezer jármű előállítását teszi majd lehetővé. Az új járműgyár létrehozása az eddigi magyarországi 3,8 milliárd eurós Audi-beruházásokhoz plusz 930 millió eurós értéket tesz hozzá. A jelenlegi 6200 közvetlen munkatárson kívül még 1800 alkalmazottat vesznek fel, s a közvetlen, illetve közvetett szolgáltatókkal és beszállítókkal együtt a régióban mintegy 15 ezer embernek ad majd munkát a cég.

- Terveink szerint az új csarnokokat ez év végére tető alá hozzuk, 2012-ben a gyártó berendezéseket installáljuk, s reményeink szerint 2013 második negyedévében legördülnek az első komplett autók az új járműgyári szalagokról - mondta az Audi Hungaria kommunikációs igazgatója. 

 

Lóerő rovatunk további hírei itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!