Lóerő

2010.10.28. 15:09

Rendelni nem lehet traffipaxot, de...

Ha rendelni nem is lehet traffipaxot, figyelembe veszik a polgároktól érkező javaslatokat a zalai rendőrök a sebességmérési helyek kiválasztásakor.

Arany Gábor

Minap adta hírül a média, hogy a karcagi rendőrkapitányság a lakosságtól is vár javaslatokat a traffipaxok felállítási helyére. Ezzel szeretnék tovább javítani az amúgy kedvező folyamatokat jelző baleseti statisztikát. Nos, Zala megyében is figyelembe veszik a megalapozott kéréseket.

– A mérési helyek kiválasztásában elsősorban a baleseti statisztikát hívjuk segítségül, ezért a legveszélyesebb szakaszokra települnek ki a traffipaxok – közölte érdeklődésünkre Pintér László rendőr alezredes. – De nemcsak saját szempontjaink alapján döntünk. Ha ismétlődő gyorshajtásokról kapunk bejelentést, természetesen reagálunk rá. Előfordult, hogy a megyeszékhelyen Besenyőből kérték a segítségünket, illetve Dobronhegyen tartották indokoltnak jelenlétünket – említette.


A megyei főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője ezzel is magyarázta, miért lakott területeken belül mérnek a leggyakrabban, hiszen a közlekedési balesetek kétharmada itt történik.

A megyei bírságcsúcsot is településen belül állították be. A keszthelyi Georgikon utcában 120-szal robogó autós 200 ezer forintot fizetett. A 130 ezer forintot érő tempót öten teljesítették. Egyikük Sormáson hajtott 112 km/órával, míg más a kanizsai Pivári utcában a 30-as táblánál taposta 88 km/órás tempóig a gázpedált, a karosi Termál úton bemutatott 109 km/óra is ennyit ért. A 90 ezer forintos kategóriát idén már 44-en érték el. Ehhez a 74-es úton 90 km/óra helyett 155-tel kellett menni, vagy az M7-esen 80-as korlátozásnál 156-tal.

A megyénkben működő hét darab lézeres sebességmérő készülékkel idén október utolsó hetéig 9356 gyorshajtást örökítettek meg. Ezekből 7427 esetben sikerült eredménnyel eljárni és kiróni összesen 252,4 millió forint bírságot.

Tény, több mint 1900 esetben technikai gondra vagy a külföldi autóra tekintettel végül a közigazgatási bírság kiszabása elmaradt. A műszerpark legmodernebb darabjai, az SCS 103-as jelű berendezések automata üzemben dolgoznak, akár éjjel is, méghozzá észrevétlenül, mert infrafényvetőjükkel akkor is képesek fotózni, nem leplezi le villanás a traffipaxot. A berendezések GPS alapján határozzák meg helyzetüket, a beállított sebességhatárt átlépő járműveket pedig a kezelő beavatkozása nélkül lefényképezik, és az adatokat azonnal a budapesti központba továbbítják.

A fotók a szolgálat végén kerülnek be a rendszerbe, amely szintén automatizált. A képek, adatok összekapcsolása, a rendszám alapján az üzembentartó azonosítása számítógépesített, csak az utolsó ellenőrzést bízták emberre. A szigor meghozta eredményét: idén is tovább csökkent a súlyos és halálos kimenetelű balesetek száma. Az elmúlt év azonos időszakával összevetve látható, hogy 5-tel kevesebb halálos és 36-tal kevesebb súlyos sérült áldozattal járt a közlekedés Zalában.

Ha nagyobb visszatekintést teszünk – és az idei tendencia nem változik –, látható, 2007- hez képest feleannyi halálos áldozattal járt a közlekedés. Ez Zalában 20, országosan több mint 500 életet jelent.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!