2010.09.24. 06:30
Malacképű, de sportos
A Volkswagen gyár a Passattal annak idején közkedvelt típust teremtett, melyből számos változat (sedan, családi, sportos, tuningolt) szaladgál ma is az utakon. Vagy ott van a VR6 USA Sport Wagon, mely egyesek szerint külön figyelmet érdemel.
- Amikor 1993-ban az első ilyen autó legördült a szerelőszalagról, még a tengerentúli piac felé törekedett a német gyár - árulta el Szilárd, aki tavaly télen, Győrben figyelt fel a különleges autóra. - Nem titok, 150 ezer forintért, valódi értékéhez képest szerintem fillérekért vettem. Az mondjuk igaz, hogy rendkívül rossz állapotban, szinte roncsként hoztam haza, a hat szelepből csak három működött.
Szilárd és barátai, vagyis a VW Hardstyle Club hobbi szerelőcsapata azonnal nekilátott, hogy életet leheljen a kocsiba. Nem volt egyszerű dolguk, hisz nemcsak mechanikusan, de az elektronika tekintetében is újra össze kellett rakniuk az autót. A felfrissülés pedig a kasztni külsejét is érintette, ugyanis a kopott zöld festés gyöngyház-metál fényezéssel gazdagodott.
- A márkajelzésektől is megszabadítottuk, hiszen ez a clear (tiszta) stílus jellemzője - tette hozzá Szilárd. - Így az emberek figyelmét nem terelik el a fényes kiegészítők, inkább a kuriózumnak számító autó megjelenésében gyönyörködnek.
Az alváz 10 centiméteres leültetése , s a hatalmas, szinte felnin futó, Audi TT-ről származó kerekek miatt a korábban az amerikai családoknak tervezett masina most inkább jól megtermett sportautóra hasonlít. Pedig a németek valóban kacérkodtak azzal az ötlettel, miszerint a hosszú távokat leküzdő, tartós, mégis szép gépjárművet gyártanak. Épp ezért mindenféle luxussal felszerelték a Passatot: a klímaberendezésen, az elektromos ablakemelőn s a napfénytetőn túl bőrborítás, ülésfűtés, gerinctámasz, sőt, hátmasszírozó is került az autóba.
- Amerika ott feszít a műszerfalon, hisz a kilométerórán kívül mérföldszámláló is került a vezérlőpultra - folytatta a kanizsai fiatalember. - Sőt, az üzemanyagszintet gallonban, a külső hőmérsékletet pedig Fahrenheitben is mutatják a műszerek.
A kocsi 2800 köbcentis motorjában gyárilag 174 lóerő kapott helyet, ám az eredetileg szakács végzettségű Szilárd chiptuninggal 200 lóerősre piszkálta fel az erőművet.
- Ha ránézünk a hűtőmaszkra, a tekintete olyan, mint egy jól megtermett malacé - mosolygott Szilárd. - Állatnak viszont elég különleges: a sík terepet szereti, amikor kifuthatja a 235 kilométer/órás végsebességét.
- Ha ránézünk a hűtőmaszkra, a tekintete olyan, mint egy jól megtermett malacé - mosolygott Szilárd. - Állatnak viszont elég különleges: a sík terepet szereti, amikor kifuthatja a 235 kilométer/órás végsebességét.
Az erő, a dinamizmus párat és a lendület fontos dolgok, de a „vastagabb” gázfröccsökkel azért érdemes vigyázni: az autó vegyes használatban 16 liter benzint is fogyaszthat száz kilométeren. Bár Szilárdot ez egy cseppet sem nyomasztja, ô napi szinten használja a Passatot. A fiatalember gyógyíthatatlan Volkswagen-fanatikus, már egy második generációs VW Polo G40-es, szintén egyedi járgányra hajt.
Lóerő rovatunk további hírei itt!