Lóerő

2010.03.19. 07:23

Kocka Golf harapja az aszfaltot: 5,8 másodperc alatt éri el a százas tempót nulláról

Az utakat szelő temérdek Volkswagen Golf között még mindig nagy feltűnést kelt, Domján Szilárd GTI 16 S típusú modellje.

Benedek Bálint

 A Volkswagen Golf első szériáját 36 évvel ezelőtt, 1974-ben Münchenben mutatták be, mely 1,1 literes, 50 lóerős motorjával azonnal a népszerűségi listák élére ugrott. Két évvel később megjelent a sportváltozat, vagyis a GTI, ami 180 kilométeres végsebességével hamar a fiatalok kedvence lett. Nem kellett sokat várni 1983-ban kigördült a Golf II, majd 1991-ben a harmadik generáció, aztán 1997 augusztusában felbukkant a lekerekített formával hódító Golf IV, ami eladási mutatóival túlszárnyalta még a legendás Bogárét is. A Volkswagen folytatta a sikertörténetet, s 2003-ban megérkezett az ötödik, sőt már két év telt el azóta, hogy berobbant a teljesen lekerekített formavilággal hódító hatos garnitúra is. A légellenállás ide vagy oda a kanizsai vendéglátó és üzletvezető szakmával rendelkező, Domján Szilárd szívét a dobókocka alakú Golf II-es rabolta el.

- Gyermekkorom óta szemeztem a Volkswagenekkel, de az elsőt, a legelső fizetésemből vettem 1999-ben - kezdte a 30 éves férfi. - A Golf I-es sokáig jó szolgálatot tett, de egyszer csak megpillantottam az 1988-as GTI 16 S-t. Szerelem volt első látásra.

Domján Szilárd, autószerelő öccsével, Jánossal még szebbé szerette volna varázsolni a különleges járgányt, ezért az ismerősein és a világhálón keresztül számos alkatrészt hajtott fel. A fejlesztés első ütemében a kocsi - a márkahűséget megőrizve - egy Volkswagen Corrando G 60-as futóművét, s fékrendszerét kapta meg. Ezután 220 lóerős GTI 16 szelepes motort építettek bele, mely akár 265 kilométeres óránkénti sebesség elérésére képes. Utóbbi adat annak tükrében érdekes, hogy az eredeti számlap csak 260 kilométerig mér.

 

- Ami még ennél is fontosabb, hogy nulláról száz kilométeres sebességet 5,8 másodperc alatt éri el - folytatta Domján Szilárd, aki többnyire gyorsulási versenyeken veti be a járgányt. - Eddig mindössze háromezer kilométert tettem bele, ez nem véletlen, hisz ennek a bivalyerős motornak az átlagfogyasztása elérheti a 25 litert is.

A ritka sötétszürke példány egyetlen szépséghibája, hogy a jobb tapadás kedvéért tulajdonosa egy Mercedes 600-as kerekeit szerelte fel rá. Bár tegyük hozzá a döntés megbocsátható, hisz a változtatás legalább a német autóipar berkein belül történt.

Domján Szilárd Volkswagen iránti márkahűsége megkérdőjelezhetetlen, ráadásul a barátaival minap megalapították a Hard Style VW Clubot. Céljuk, hogy felrázzák a kanizsai és környékbeli volkswageneseket, sőt a jövőben népszerű legális gyorsulási viadalokat is szerveznének.


Lóerő rovatunk további cikkei itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!