Lóerő

2009.10.16. 07:05

Készítse fel autóját a télre!

Zalaegerszeg - Ha még reménykedhetünk is melegebb napok visszajöttében, autónkat érdemes felkészíteni a téli körülményekre.

MTI

A legfontosabb teendőkről Mátyás István, az Autóklub zalaegerszegi műszaki állomásának vezetője beszélt.

- Az ilyenkor ajánlott átvizsgálás egyes elemeit laikusok is el tudják végezni, nem kell ezért szervizbe menni - kezdte Mátyás István.

- Legfontosabb a látni és látszani elv betartása, ezért kezdjük a világító és fényjelző készülékekkel. Az izzók állapota mellett nézzük meg a burákat is, mert már a kisebb sérüléseken bejuthatnak a szennyeződések - mondta.

A következő művelet az ablaktörlő szemrevételezése. Ha csíkosan dolgozik, foltokat hagy, a gumiél sérült, akkor érdemes eldobni. Általában a komplett lapátcsere hoz megoldást, a gumik leváltása ideig-óráig elegendő. Az ablakmosó folyadékot már télivel töltsük fel és szükség esetén a fúvókát állítsuk be, tisztítsuk ki. A hűtőfolyadék fagyállóságát pedig bármely szervizben, benzinkútnál térítés nélkül ellenőriztethetjük

- Ha télen is autózunk, a gumiabroncs ellenőrzése sem maradhat el. Öt milliméternél kisebb profilmélység csak száraz úton elég, de a havas, latyakos burkolaton nem biztonságos a közlekedéshez, hiába enged 1,6 millimétert a jogszabály. Ez nemcsak a nyári, a téli abroncsokra is igaz. Utóbbiakat érdemes külön felnire szerelni, mert az évenkénti két csere megviseli a gumikat. Aki ezt nem engedheti meg magának, és kevesebbet használja autóját, de néha télen is kell közlekednie, használjon egész évben téli gumit. Kicsit jobban kopik, de nagyobb biztonságot ad a nyári abroncsnál - szólt a tanács.

Autónkat már érdemes felkészíteni a télre

- Legjobb megoldás, ha mind a négy kerékre azonos típusú abroncs kerül. Ha egyetlen párra futja csak, akkor viszont az autó jobb kézben tarthatósága érdekében ez a hátsó tengelyre kerüljön a meghajtás típusától függetlenül. A tapasztalatok szerint ugyanis, ha az autó hátulja akar kitörni, akkor azt sokkal nehezebb kivédeni mintha, az első kerekek tapadása csökken le - magyarázta.

- Legjobb megoldás, ha mind a négy kerékre azonos típusú abroncs kerül. Ha egyetlen párra futja csak, akkor viszont az autó jobb kézben tarthatósága érdekében ez a hátsó tengelyre kerüljön a meghajtás típusától függetlenül. A tapasztalatok szerint ugyanis, ha az autó hátulja akar kitörni, akkor azt sokkal nehezebb kivédeni mintha, az első kerekek tapadása csökken le - magyarázta.

Ha mindez megtörtént, nézessük át a fékberendezés állapotát, méressünk fékhatást, ennek fontossága a csúszós utakon derülhet ki. Mátyás István fontosnak tartotta kihangsúlyozni, a blokkolásgátlóval, ABS-szel szerelt autó fékútja nem rövidebb a hagyományosnál, sőt bizonyos esetekben, havas vagy laza burkolatú úton lényegesen hosszabb lehet a féktávolság.

Barangoljon LÓERŐ rovatunk cikkei között! Klikk IDE!

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!