Kultúra

2011.03.17. 18:43

A tánc közösségformáló ereje

A tizenöt fiatal nemcsak koreográfiát készít, de a közösségépítésben is jártasságot szerez, és úgynevezett tehetségnapot is szervez a Coppelius tehetséggondozó műhely keretében.

Péter Gyöngyi

A zalaegerszegi Keresztury ÁMK próbatermében már délelőtt 9 órakor tréningruhában gyakoroltak a fiatalok, pedig szombat lévén akár otthon, a paplan alatt is nyújtózkodhattak volna még. Különleges programban vesznek azonban részt, így a művészeti iskolásoknak előírt heti négyszer 45 percet megtoldják plusz három foglalkozással.

A 30 órás kurzus – melyet az Oktatásért Közalapítvány tehetséggondozó műhelyek támogatására kiírt pályázatának köszönhetően indítottak – február 15-én kezdődött és június közepén zárul, akkor adnak számot az ifjak a négy hónap munkájáról.


– Mindannyian moderntánc tagozatos növendékek, ám különböző a korcsoport, más-más évfolyamból jöttek. A választás nem volt könnyű, hiszen több kiemelkedő tudású gyermek is tanul nálunk, a műhelybe elsősorban azokat vártuk, akikkel már régóta foglalkozunk. A tizenöt fiatal célja közös, egy tehetségnapi gálával zárul az együttműködésük. Elképzeléseink szerint egy több műsorszámból álló önálló produkció is készül, saját koreográfiáikat mutatják majd be – említette elöljáróban Bata Ildikó intézményegység- vezető. – A gyerekek kisebb csapatokba rendeződtek, ki ezért, ki azért a munkáért felelős: vannak, akik gazdálkodással, szponzorszerzéssel törődnek, mások a kommunikációval, reklámmal, társművészetekkel és kultúrával, szakmai fejlesztéssel foglalkoznak, de van „egymásért” csoportunk is. Fontos, hogy folyamatosan kapcsolatban legyenek egymással, megvitassák ötleteiket, ehhez egy kis klubhelyiség is rendelkezésre áll. A szombati próbák egyike táncszakmai jellegű, azt követően minden csoport beszámol arról, mire jutottak tagjai a hétköznapokon, milyen ötleteik vannak, mit szeretnének megvalósítani: például milyen jelmezeket szeretnének, azokhoz hol lehet hozzájutni, mennyibe kerülnek, honnan lehet támogatást szerezni...

Az összejövetel harmadik szakaszában pedig a tehetségnap egészéről és előkészítéséről esik szó, ki milyen tehetséges kortársról tud, akit bemutathatnának majd ezen az összejövetelen, lehet például egy cukrász vagy kertgazdálkodó is... A tehetségnapon tehetségdíjat is átadnak, melyről ugyancsak ez a társaság dönt majd.

A közös cél, az együttgondolkodás közösségformáló, gyakorlatilag ez a lényege a műhelymunkának, vagyis az, hogy a segítségnyújtás, a gondoskodás, a tolerancia, az empátia, a felelősség is hangsúlyt kapjon a fiatalok mindennapjaiban és kicsit bepillantást nyerjenek a felnőtt társadalom működésébe. Az önálló tevékenységben természetesen van segítségük, három szakember, a művészeti iskola pedagógusai, Bata Ildikó mellett Regolics Mónika, valamint Stefán Gábor mentorálja őket, illetve dr. Babrik Zsuzsanna gyermekpszichiáter ad támogatást a zavartalan munkához.

– A későbbiekben, ha lesz még hasonló pályázat, a társastánc tanszakot is szeretnénk bevonni a munkába, a kétféle műfaj elegyéből még izgalmasabb munka bontakozhatna ki, sokoldalúbb lenne a program – összegzett végül Bata Ildikó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!