2016.09.16. 17:13
Változott az időpontfoglalás rendszere a kormányablakokban
Keszthely -Ha lejárt a személyi igazolványunk, az útlevelünk, a jogosítványunk és ezeket szeretnénk meghosszabbíttatni, újat kiváltani, vagy éppen autót vásároltunk, az Okmányirodába indulunk. Pontosabban a Kormányablakba, hiszen a hivatalos okmányokkal is foglalkozó ügyfélszolgálati rendszer ezt a nevet viseli. Ide már csak a 1818-as számon kérhetünk időpontot.
Nem árt tudnunk a helyes elnevezést, hiszen időt spórolunk, ha az interneten nem okmányirodaként keressük a telefonszámot, ha időpontot szeretnénk foglalni. Ha azt ütjük a keresőbe: „Kormányablak Keszthely” – olykor hiteles információforrásnak vélt oldalakon is – szinte mindenhol helyi vezetékes telefonszám van feltüntetve az elérhetőségek között. Ha e számot felhívjuk, információt kapunk, hogy másik telefonszámot kell hívnunk. Ha keresőből indulunk, vagy rögtön a kormányablak főoldalán kezdjük a böngészést, ha nem is rögtön, az első találatra, de néhány kattintás után megtalálhatjuk, hogyan tudunk bejelentkezni.
Ügyfélkapun keresztül és az országos telefonos ügyfélszolgálaton lehet időpontot foglalni - mondta dr. Varga Andrea Fotó: a szerző
– A telefonos időpontfoglalás a Kormányablakba nemrégiben megváltozott. Most már csak egyetlenegy módon lehet ezt kérni: a 1818-as, országos központi számon- közölte érdeklődésünkre dr. Varga Andrea, a Zala Megyei Kormányhivatal Keszthelyi Járási Hivatalának vezetője.
Interneten, az ügyfélkapun keresztül továbbra is lehet időpontot foglalni, de megszűnt a helyben és a vezetékes telefonszámon való foglalás lehetősége.
– Ez azért történt, mert a személyesen, a helyi vagy az országos telefonos ügyfélszolgálaton kért időpontok sokszor ütköztek, két-három ügyfél is érkezett egy időpontra. A mozgássérülteknek, látássérülteknek, hallássérülteknek, vagy időseknek, akiknek nincsen internetes elérhetőségük, vagy nehézségbe ütközik a foglalás, azoknak itt helyben segítünk időpontot kérni: kollégáim is az említett központi számot hívják – mondta dr. Varga Andrea.
A hivatalvezetőtől megtudtuk: az ügyeiket intézők 70-80 százaléka egyeztetett időre érkezik. Az időpontot kérőket gyakran már másnap, legkésőbb három-négy napon belül fogadják. A hivatalvezető hozzátette: akik nem foglalnak időpontot, azoknak átlagosan 25-30, maximum 40 percet kell várakozni.
Dr. Varga Andrea arról is tájékoztatott, hogy lapunk jelzése nyomán kérik a nem a hivatalhoz tartozó oldalak szerkesztőit is a kormányzati ügyfélvonal elérhetőségeinek feltüntetésére és a bejelentkezési módok aktualizálására.