Hírek

2016.03.27. 12:49

Sárkányrepülők ütköztek össze a zalaegerszegi repülőtér légterében, az egyik lezuhant (fotókkal frissítve)

A balesetben egy ember megsérült, a mentők kórházba szállították.

Katona Tibor

Összeütközött a levegőben egy motoros sárkányrepülő és egy gyalogsárkány a zalaegerszegi repülőtér területén. A gyalogsárkány lezuhant, a pilóta megsérült, a mentők ezekben a percekben is ápolják. A motoros sárkányrepülő biztonságosan leszállt a balesetet követően, a pilótája nem sérült meg.

A zalaegerszegi repülőtér irányítótornya
Fotó: Katona Tibor

A műszaki mentéshez a zalaegerszegi hivatásos tűzoltókat riasztották a helyszínre.

A katasztrófavédelem közlése szerint pontosabb adatok érkeztek be a zalaegerszegi repülőtér légterében bekövetkezett balesetről. Korábbi közleményükben azt írták, hogy egy motoros sárkányrepülő és egy gyalogsárkány ütközött a levegőben, azóta azonban kiderült, hogy mindkét jármű gyalogsárkány volt. A két jármű a levegőben ütközött, az egyik gyalogsárkány pilótája ezt követően zuhant a földre, a másik jármű biztonságosan le tudott szállni.

Mentőkocsi szállítja el a sérültet a repülőtérről
Fotó: Katona Tibor

A mentők ellátták a sérültet, majd kórházba szállították.

A sérült sárkányt is elszállították a helyszínről

A szárnyvégek értek össze

A figyelmetlenség miatt akadhatott össze két gyalogos sárkányrepülő szárnya vasárnap délután két óra tájt a hatházai repülőtéren.

Ezt a véleményét fogalmazta meg érdeklődésünkre az egerszegi Gedeon Ferenc Sárkányrepülő Egyesület elnöke, Balogh István. Információi szerint a két sárkányrepülő leszálláshoz készülődött déli irányban mégpedig ugyanarra, a 17-es pályára ereszkedtek, eközben a két szárnyvég összeért. Az egyik, 18 óra repülőidővel rendelkező pilóta ez után gond nélkül leszállt, a másik sárkány szárnyvége azonban roncsolódott, s emiatt túl nagy sebességgel, 30-40 km/órás tempóval ért földet a 15-20 méteres magasságból. Ez utóbbit vezető 28 éves férfinek kulcscsontja törött, koponyája sérült, őt a mentők a szombathelyi kórházba szállították.

– A szárny kétharmada repülőképes maradt, és meg is ijedhetett a pilóta, mert neki sincs túl sok tapasztalata. Körülbelül olyan lehetett ez, mint a durrdefekt az autóknál – illusztrálta hasonlattal a kialakult helyzetet Balogh István. – Gyakorlórepülésen voltak, elkerülhette a figyelmüket, hogy nem egyedül közelítenek a leszálláshoz – tette hozzá.

Balogh István egyben az egyesület motoros sárkány vezető pilótája, így hozzátette, a gyalogos sárkányokban nincs tapasztalata. Repülni elméleti oktatás, vizsga után lehet, ha sikeres a gyakorlati felkészítés. Az első „szárnypróbálgatások" rövidebb siklásokból állnak, majd a megfelelő rutin megszerzése után jöhetnek a hosszabb gyakorló repülések.

– Általában nincs gond fent a repüléssel, azt mindenki meg tudná tanulni. A leszállás a kihívás, különösen a gyalogos sárkánnyal, hiszen ők lábbal érnek földet – magyarázta.

Még elmondta, a pilótának oktatóval ellenőrző repülésen kell részt vennie, ha kevés a levegőben töltött ideje, ha például egy hónapot kihagy. Ha pedig hosszabb ideig, egy évig nem repül, akkor már vizsgázni kell, legalábbis ez vonatkozik a motoros sárkányokra.

A baleset körülményeit az egerszegi rendőr-kapitányság közlekedésrendészeti osztálya vizsgálj, közölte a főkapitányság sajtószóvivője, Sznopek Veronika.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!