Hírek

2012.01.20. 07:49

Vigyázat, mobilnetes csapda - Több ezer forintért okoskodott

Több ezer forintot okoskodott össze új mobiltelefonja annak az olvasónknak, aki esetével szerkesztőségünkhöz fordult: írjuk meg, okulásul másoknak.

Arany Gábor

- Karácsony előtt vettem Nokia C5-ös mobiltelefonomat a Kossuth utcai T-Home-nál - kezdte a zalaegerszegi Barabás Richárd. - Az eladó felajánlotta az internet előfizetését, de nem kértem. A munkahelyemen, otthon elérem a világhálót, ha máshol van rá szükségem, akkor elegendő a wifi, amit a telefonnal sok helyen tudok használni. Csak azt nem közölték, hogy aktiválták az internet-hozzáférést és a készülék kikerülve a wifi hatóköréből átkapcsol a mobilnetre. Erre én az első számlánál jöttem rá. Ez nekem tízezer forintba került, mert körülbelül 750 MB-ot forgalmazott a készülék. Természetesen reklamáltam, erre kijelentették, külön kellett volna lemondani ezt a szolgáltatást, amit felháborítónak tartok - mondta.

Barabás Richárd panaszt tett, erre közölték vele, a kéretlen szolgáltatás díját valószínűleg jóváírják számláján.

- Tisztességtelennek tartom, hogy nem figyelmeztettek rá, milyen következményekkel jár, ha ezt a funkciót nem kapcsoltatom ki, ráadásul ezt külön kell kérni. Mindenféle akcióval bombázzák az ügyfeleket, hogy növeljék a bevételüket, de amivel a pénztárcánkat lehet kímélni, arról nem beszélnek. A hűségidő lejártára se hívják fel a figyelmet, pedig azután is többet kell fizetni ugyanazért a szolgáltatásért - mondta, s hozzátette, mások is jártak hozzá hasonló módon, ezért szeretné felhívni a figyelmet erre a visszásságra. Tegyük hozzá: joggal. Ráadásul mindez történt azután, hogy tavaly nyáron a hírközlési hatóság már kimondta a T-Mobile hasonló eseteit vizsgálva, hogy jogellenes az okostelefonhoz automatikusan aktivált mobilnet-csomag, aminek havidíja nincs, ugyanakkor a forgalomért fizetni kell. Emiatt ugyanis számos előfizetőnek több tízezer forintos számlája keletkezett, jóllehet mobilinternetre nem fizetett elő a cégnél. A Telekom akkor úgy vélte, a jogszabályoknak megfelelően járt el, de ígérte, felülvizsgálja a szerződési feltételeket. A hírközlési hatóság akkor kötelezte a Magyar Telekomot, hogy a net start szolgáltatását automatikusan ne aktiválja, illetve a havidíjas mobilinternet csomagok lemondásakor automatikusan ne állítsa vissza azt a szolgáltatást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!