2021.02.06. 07:00
Országos informatikai versenyt rendeztek Nagykanizsán – frissítve
Hogyan rendezzünk országos középiskolai versenyt online oktatásban? – ezt a címet is viselhette volna az idei, immár hetedik alkalommal megrendezett PENdroid informatikai verseny.
Dr. Jaskó Szilárd egyeztet kollégáival, akik a csapatok által előre beküldött feladatokat ellenőrzik és javítják
Fotó: Szakony Attila
A Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszán működő tehetséggondozó programhoz kapcsolódó országos megmérettetésen minden évben számos középiskola indít versenyzőket. Idén a pandémia miatt kialakult helyzetben a szervezők a versenyt az online térbe helyezték.
Emiatt a csapatok ugyan nem találkozhatnak személyesen a 10-es döntőben és nem vehetnek részt a minden évben remek hangulatban lezajló programon Nagykanizsán, viszont az esélyegyenlőséget mindenképpen javítja, hogy nem többórás utazás után kell az egész napos feszített tempójú versenyben helytállniuk a diákoknak. A program sikerét és népszerűségét mutatja, hogy még így is 27 csapat jelentkezett az immár több éve töretlen lendülettel működő versenyre.
- A versenyben két online körön keresztül történik meg az előselejtező – mondta tegnap a megmérettetés operatív helyszínén dr. Jaskó Szilárd, a Pannon Egyetem kanizsai kampuszának tanszékvezető docense.
Dr. Jaskó Szilárd hozzátette: a döntőbe jutott tíz csapatnak már nehezített pályán, a helyszínen a szervezők által megadott témában, adott időkereten belül kell teljesíteni a feladatot.
– A csapatoknak minden évben egy telefonos applikáción futó játékot kell fejleszteniük, ezúttal egy termelési szimulátor megalkotása volt a feladat. Egyéb instrukciót nem kaptak a fiatalok, hiszen egy ilyen feladat megoldásában roppant fontos szerepe van a kreativitásnak, de az is elengedhetetlen a győzelemhez, hogy a programban ne legyenek hibák és stabilan fusson a telefonokon.
Dr. Jaskó Szilárd azt is elmondta: az elmúlt években született játékok közül a legjobbak felkerültek a Play áruházba, ahonnan szabadon letölthetők. Az alkalmazott informatika kar tanszékvezetője azt is elárulta: évről évre fejlődnek a csapatok – köztük a kanizsai középiskolások –, s egyre jobb, ötletesebb játékok születnek.
– Az idei tíz, döntőbe jutott csapatból az első három helyen végzettek nemcsak játékukat népszerűsíthetik, hanem komoly tárgynyereményben is részesülnek – mondta a főszervező.
Az első helyezett csapat tagjai drónokkal, a dobogó második fokán végzettek okosórákkal, míg a bronzémes csapat tagjai VR-szemüvegekkel gazdagodnak.
A PENdroid végeredménye:
1. Matrix: Rogue 11
Győri Szakképzési Centrum Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai
Technikum és Kollégium
Felkészítő Tanár: Remport László
2. Cseri-Tech
Nagykanizsai Szakképzési Centrum Cserháti Sándor Technikum és Kollégium
Felkészítő Tanár: Gábris Jácint
3. Céhessteg
Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Csány László Technikum
Felkészítő Tanár: Tüske Balázs
4. Crewmates
Marcali Berzsenyi Dániel Gimnázium
Felkészítő Tanár: Bene Gábor
5. Csak enni jöttünk
Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Csány László Technikum
Felkészítő Tanár: Tüske Balázs
6. Pro-grammers
Győri Szakképzési Centrum Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai
Technikum és Kollégium
Felkészítő Tanár: Bognár Pál
7. 4-es számrendszer
Kaposvári SZC Nagyatádi Ady Endre Technikum és Gimnázium
Felkészítő Tanár: Mesterné Subitcz Erika
8. FromBugToFeature
Győri Szakképzési Centrum Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai
Technikum és Kollégium
Felkészítő Tanár: Strider Krisztián
9. FZKS DroidDuo
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
Felkészítő Tanár: Simon Mónika
9. JustDroid
Siófoki SZC Mathiász János Technikum és Gimnázium
Felkészítő Tanár: Vastag Atila