2020.10.29. 07:00
Kísérés 2020; rendhagyó, online konferencián képviselték a nagykanizsai piarista iskolát
Kísérés 2020 elnevezéssel rendhagyó, online konferenciát szervezett nemrég a Piarista Rend Magyar Tartománya.
Az előadókat online lehetett követni Fotó: Piarista Rend MT
A fiatalok hatékonyabb nevelését szorgalmazó eseményen a helyi Piarista Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium és Boldog Donáti Celesztina Óvoda több pedagógusa is részt vett.
A járványhelyzet miatt a szakmai rendezvényt virtuális térben tartották meg.
A részletekről Kamenár Ágnes, a kanizsai intézmény óvodai és iskolai szociális segítője, mentálhigiénés szakember adott tájékoztatást. Elmondta: a konferencia célja elsősorban az volt, hogy a magyarországi piarista intézmények e témában elkötelezett kollégái találkozzanak, megismerjék az egyes intézményekben már kialakult gyakorlatot. Emellett azt is szorgalmazta a program, hogy a résztvevők közös képet nyerjenek a személyes kísérés helyi és tartományi valóságáról, illetve csoportmunkában dolgozva hozzájáruljanak a piarista stílusú, személyes kísérést minden intézményben segítő szakmai anyag, a „Piarista kísérés fehér könyve” megalkotásának.
– A piarista pedagógia meghatározó eleme a kísérés – mondta Kamenár Ágnes. – A diákok körében lezajlott felmérések eredményei is azt mutatják, hogy van igényük erre. A piarista iskola talán legfontosabb jellemzője, hogy mindenkinek legyen embere. Legyen egy olyan felnőtt, vagy akár tapasztaltabb diák, aki odafigyel rá, akivel beszélgethet az aktuális kérdéseiről, örömeiről és nehézségeiről. Tehát a kísérés egyfajta figyelem is a kísérő részéről az adott diák felé – összegezte a mentálhigiénés szakember.
Jelezte azt is: a konferenciát megelőzte egy 1850 ember részvételével zajló kutatás, online kérdőíves formában.
A rendezvényen tizenhárom piarista intézményből vettek részt. Nagykanizsát nyolcan képviselték.
Még a konferencia előtt, előzetes felkészülés során, a részt vevő csapatok elkészítettek egy rövid bemutatkozófilmet, ahol elmondták, mit jelent számunkra a kísérés.
– Ösztönző volt számunkra látni az egyes intézményekben már megvalósuló gyakorlatokat, illetve a témával kapcsolatban felmerülő kérdéseket, dilemmákat is – folytatta Kamenár Ágnes. – Amikor pedig már a digitális térben folytatódott a munka, azon dolgozott minden részt vevő szerzetes, pedagógus, segítő szakember, hogy a személyes kísérésről és annak különböző aspektusairól közösen, alkotó módon gondolkodjon. A konferencián különböző előadásokat is megtekintettünk, ezt követően pedig különböző témákat dolgoztunk fel – összegezte a szakember.
Hangsúlyozta azt is: mindannyian bíznak abban, hogy a konferencián olyan hasznos ismeretekkel gazdagodtak, amelyek a „rájuk bízott fiatalok” igényeinek megismerését még inkább elősegítik.