fél óra a menetidőből

2020.04.15. 09:31

Napi hét pár korszerű motorvonat szállítja az utasokat Győr és Keszthely között

Bár egyelőre nem tudjuk, mikor cseng le a járvány, remélhetőleg, idén is emlékezetes nyári napokat töltünk a Balatonon. Már most érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy Győr-Keszthely-Balatonszentgyörgy között nagyot nőtt a vasúti közlekedés minősége. A kisalföld.hu elemezte a Bakonyon át vezető vonal helyzetét is.

Szeghalmi Balázs/kisalföld.hu

Az első vonat Győrből Balatonszentgyörgyre 7:12-kor indul, az utolsó 20:47-kor érkezik. Balatonszentgyörgyről az első vonat 6 órakor indul Győrbe, az utolsó 21:59-kor fut be. Felvételünkön a Desiro motorvonat. Fotó: MÁV

Fél órával gyorsabban

2019 végén életbe lépett új menetrenddel a celldömölki vonalon kétóránként, napi hét pár InterRégió vonat közlekedik. A menetidő a korábbiakhoz képest 30 perccel csökkent Győr és a Balaton déli partjának „nyugati kapuja” között – írja a kisalföld.hu.

A szerelvények Győr-Gyárváros, Győrszabadhegy, Gyömöre-Tét, Szerecseny, Vaszar, Pápa, Celldömölk, Jánosháza, Sümeg, Tapolca, Balatonederics, Balatongyörök, Vonyarcvashegy, Gyenesdiás és Keszthely állomásokon állnak meg.

Az első vonat Győrből Balatonszentgyörgyre 7:12-kor indul, az utolsó 20:47-kor érkezik. Balatonszentgyörgyről az első vonat 6 órakor indul Győrbe, az utolsó 21:59-kor fut be. Felvételünkön a Desiro motorvonat. Fotó: MÁV

Valós alternatíva

„A légkondiciónált, alacsonypadlós Siemens Desiro motorvonatok óriási színvonal emelkedést jelentenek. Korábban Győr és Keszthely között napi egyetlen vonatpár járt nyáron, a menetidő három óra volt. Minden más összeköttetés 2-3 átszállást jelentett. Így utóbbi alternatívával csak az elkötelezett vasútbarátok számoltak” – kezdte Bödecs Barnabás.

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke reméli: a gyér téli forgalom nem sarkallja arra a döntéshozókat, hogy „széttördeljék” a klassz nyári lehetőséget a vonalon.

Az északi part

Noha több érv szól Keszthely és környékének felfedezése mellett – a déli parton alacsonyabb a vízállás, ez kedvez a kisgyerekes szülőknek, a táj csodaszép, sokkal kevésbé öntötték ki betonnal, mint bárhol máshol a tó partját –, Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyéből hagyományosan az északi partra járunk.

Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke évente több szakmai javaslattal, tervvel támogatja a régió kötöttpályás fejlesztését. Fotó: Kisalföld

„Az elmúlt években több alkalommal civil és önkormányzati kezdeményezést indítottunk a Veszprém-Lepsény vasútvonal újraindítása és a Győr-Veszprém vasútvonallal való összekötés érdekében. Az elképzelést a két vasútvonal menti települések testületi határozatokkal támogatták, melyek honlapunkon láthatók. A tervet több döntéshozónak eljuttattuk, ám érdemi választ egyelőre nem kaptunk” – közölte Bödecs Barnabás.

Másik vonal van fókuszban

Jelenleg főleg a Székesfehérvár-Balatonfüred vasútvonal villamosításáról szólnak a „vasutas hírek” a tó partján. Utóbbi építési munkái folynak. A Győr-Balaton összeköttetés igazán hiányzó elemének, azaz Balatonalmádi-Balatonfüred-Siófok kötöttpályás megközelíthetőségének jövőjéről nem sok szó esik.

Nincs aktuális információ arról sem, hogy a Balaton keleti medencéjének vasúti körbejárhatósága vajon megvalósulhat-e a közeljövőben. A jelek nem erre mutatnak.

Torlódás helyett közösségi közlekedés

Pár éve a területileg illetékes közlekedésszervezési iroda ötletére integrált vonat-busz közlekedési kapcsolatot alakítottak ki Veszprém vasútállomás-Balatonfüred-Tihany útvonalon két óránkénti ütemes menetrenddel. Ezek közül több összeköttetés a Győrből érkező és Győrbe induló vonatokhoz is csatlakozást biztosított.

„Az integrált közösségi közlekedést egy év elteltével megszüntették, amit jelentős visszalépés a Győr-Veszprém-Balaton vasúti vonalon” – hallottuk a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnökétől. Pedig nyáron a kocsisor nem ritkán lépésben araszol Győrből a Balatonra a 82-es főúton. A torlódásokat, a balesetveszélyes szituációkat, a légszennyezettséget jó lenne mielőbb kiváltani kulturált, környezetbarát közösségi közlekedéssel.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában