Fontos kérdések

2020.03.04. 07:00

A pénz nem gyerekjáték – Témahét a kanizsai iskolában

Miért jó, ha van lakás- vagy életbiztosításunk? Mikor keletkeztek az első pénzek? Miért jó költséghatékonyan gondolkodni? Ha­sonló fontos kérdésekre kapnak hasznos választ a hét során a Rozgonyi Úti Általános Iskola fiataljai.

Szabó Zsófia

Nánainé Kozári Erika intézményvezető az 5. a osztály tanulóinak, köztük Zrinyi Dávidnak, Sillinger Andrásnak, Kozári Larának és Nagy Kírának praktikus információkat tanított a pénzügyi tudatosságról

Fotó: Szakony Attila

Az intézményben első alkalommal szerveznek a hét folyamán pénzügyi és vállalkozói témahetet, melynek keretében a diákok elméleti és gyakorlati formában, oldott hangulatban tanulnak a mindennapi élethez szorosan kötődő, a pénzügyi tudatossághoz kapcsolódó tudnivalókat. Nánainé Kozári Erika intézményvezető felidézte: hazánk először 2015-ben csatlakozott az Európán átívelő programhoz, amelynek célja, hogy már fia­tal korban segítse a gyermekek pénzügyi ismereteinek a bővítését, illetve felhívja a figyelmüket a már említett tudatosságra. 2017-től a projekt felelőse az EMMI lett: attól az évtől kezdve a tananyagot hivatalosan is beiktatták az iskolák tanévének rendjébe. A Rozgonyi-iskolában az idei az első alkalom, hogy megszervezik a programot.

Nánainé Kozári Erika intézményvezető az 5. a osztály tanulóinak, köztük Zrinyi Dávidnak, Sillinger Andrásnak, Kozári Larának és Nagy Kírának praktikus információkat tanított a pénzügyi tudatosságról
Fotó: Szakony Attila

– A pénzügyi ismeretek, a vállalkozói tudatosság fejlesztése kerül középpontba a péntekig tartó projekthéten, amelyen az iskola minden évfolyama részt veszt – jelezte Nánainé Kozári Erika. – A pénzügyi biztonság, valamint a biztosításokkal való foglalkozás szintén kiemelt témák, illetve a digitális biztonság, a biztonságos pénzkezelés, a megtakarítások és a pénzügyi tervezés is. A projekthetet több kanizsai bank pénzügyi szakembere is segíti önkéntesként – összegezte az intézményvezető. Hozzátéve: a tanórák keretében az említett témaköröket dolgozzák fel a diákok, beépítve különböző tantárgyakba. Például természetismeret-órán megismerhetik a pénzérméken lévő állatokat, növényeket, vagy matematikaórán pénzügyi megtakarításhoz köthető feladatokat végeznek.

A gyerekek aktívan, lelkesedéssel vesznek részt az órákon. Az 5.a osztályosok ottjártunkkor többek közt a különböző biztosítási formák szükségességéről hallhattak hasznos információkat. A diá­kokat, köztük Zrinyi Dávidot és Sillinger Andrást nagyon érdekelték az információk.

– Már tudjuk azt is, miért jó, ha van például lakásbiztosításunk vagy hogyan osszuk be a pénzünket – mesélte Zrinyi Dávid.

– Én kapok otthon zsebpénzt, amit beosztok – ezt a másik diák, Sillinger András mondta, aki hozzátette: most nem gyűjt semmire, de ha megtetszik neki valami, lesz miből kifizetnie.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában