2018.04.09. 07:00
Megérkezett az idei első repülőgép Sármellékre
Szombaton megérkezett az idei szezon első chartergépe a Hévíz-Balaton Airportra (HBA). A szakemberek a német küldőpiac erősödésére számítanak 2018-ban.
Az első idei chertergéppel 80 vendég érkezett a Hévíz-Balaton AIrportra
Fotó: Péter Árpád
A Lufthansa Frankfurtban felszállt A-319-es gépét a hagyományoknak megfelelően vízsugárral, a mintegy 80 utast pedig a terminálban pezsgővel köszöntötték.
Benkő Attila, a HBA ügyvezetője elmondta, ez a tervezettnél nagyobb repülő, és a szezonban többször is érkezik majd ilyen, ugyanis a foglalási adatok erősödő érdeklődést mutatnak a német nyelvterületről. Idén a Mutsch Ungarn Reisen szervezésében Frankfurt mellett Berlinből, Düsseldorfból és Hamburgból, a Salamon Reisen közreműködésével pedig Drezdából, Erfurtból és Hamburgból közlekednek járatok a Hévíz-Balaton Airportra, ahol tavaly 24 ezer 500 utas fordult meg.
- Jó jel, hogy Frankfurtból nagyobb gépek jönnek a korábbiaknál – fogalmazott Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, Hévíz tiszteletbeli németországi nagykövete.
- Nagyon erős tavaszi szezonra következtethetünk a foglalási adatokból, a Németországból érkezők vendégéjszakaszáma várhatóan 5-10 százalékkal növekszik. Ennek oka, hogy biztonságos az ország, s látható: Közép-Kelet-Európa felértékelődik. A Magyar Turisztikai Ügynökség pedig külföldi marketingkampányt tervez, aminek a hatása még csak ezután jelentkezik.
További növekedés tapasztalható
A szakember azt mondta, a tavalyi rekordév után újabb erőteljes növekedést mutatnak az adatok a szektorban. A vidéki szállodákban a belföldi vendégek száma 5-10 százalékkal nőtt, a fővárosban pedig a külföldiek által itt töltött vendégéjszakákat tekintve tapasztalható erősödés.
A szállodaszövetség várakozásai szerint éves szinten akár 5-8 százalékos bővülést is elkönyvelhetnek a szálláshelyek idén, ami újabb csúcsot jelentene. Könnyid László megjegyezte, májusban egészségturisztikai értekezletet terveznek, amelyen részt vesznek a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a hazai gyógyszállodák szakemberei. Itt új lehetőségeket keresnek majd az egészségturisztikai marketing fokozására, természetesen nem megfeledkezve a hagyományos küldőpiacokról, de újakat is megcélozva.