Gazdaság

2010.11.09. 14:46

MagyarBrands: megyei cégek a 2010-es díjazottak között

Megszületett a MagyarBrands, a hazai márkák elismerésére létrehozott díj - mondta el lapunknak egy héttel ezelőtt adott interjújában Navrasics Tibor, miniszterelnök-helyettes, a program fővédnöke. Az idén 50 magyar fogyasztói, valamint 25 magyar üzleti márka szerepel a listán, a díjazottak között megyei cégek termékei is szerepelnek.

Osváth Sarolta

Az első MagyarBrands díjak átadása alkalmából a Superbrands Magyarország Budapesten konferenciát rendezett, melynek megnyitó beszédében Navracsics Tibor megerősítette: szükség van arra, hogy Magyarországon segítsük azokat a vállalkozásokat, amelyek felfelé törekednek, és honoráljuk azokat, akik már a csúcson vannak. Az emberek nyitottak a magyar márkákra, bíznak a hazai termékekben, és ez a kezdeményezés is hozzájárul e bizalom erősödéséhez  emelte ki. Hangsúlyozta, hogy bízik abban, a magyar márkák díjazása hozzájárul a hazai áruk presztízsének növeléséhez.

 A szakmai konferencián elsőként Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója bemutatta a MagyarBrands kezdeményezést, valamint a 2010-es MagyarBrands toplistát.

Rétvári Bence államtitkár a hungarikum-törvény már folyamatban lévő előkészületeiről szólt, hangsúlyozta, hogy a törvény célja a nemzeti értékek hatékonyabb védelmének megteremtése és ehhez szükséges az egységes szabályozás megteremtése. A tervek szerint jövőre életbe lépő törvény kapcsán a kormány hungarikum-mozgalom indítására is készül, amelyet országossá fognak tenni.

Ezt követően Serényi János, a Superbrands Szakértői Bizottság szakmai vezetője a személyes márkaépítés fontosságáról beszélt. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a márkák számára az egyik legfontosabb feladat, hogy magukat jól adják el, ezt pozitívan segítheti vezetőik személyes ismertsége.

 A konferencia kerekasztal-beszélgetésén a szakemberek egyetértettek abban, hogy Magyarországon az egyik legnagyobb probléma, hogy a tehetség megvan, a forrás azonban sok esetben hiányzik egy-egy új márka létrehozásához, a fejlesztésekhez. Szükség lenne arra, hogy a közös siker érdekében a piacon ne egymás ellen, hanem együtt, közösen építkezzenek a vállalkozások.

 

A MagyarBrands fogyasztói márkáinak toplistája 2010:



További díjazott fogyasztói márkák

Agárdi Pálinka
Alexandra
Alföldi Porcelán 
Auguszt Cukrászda 
Baba
Bábolna-Bio 
BÁV
Betatherm
Bortársaság 
Brokernet
Caola
Concorde 
Electrolux Lehel 
FHB 
ForestPapír 
Fornetti
Francia Drazsé
Griff Gentlemen's 
Házi Arany
Herz
Hilltop
HunguestHotels 
ingatlan.com 
Katedra 
KattiZoób
Konyári
Koronás Cukor 
Légli
Libri 
Lipóti Pékség
Líra
Malatinszky
MKB
Neogranormon 
Netrisk 
Norbi 
Origo
Otthon Centrum 
PLUSSZ 
Pöttyös Túró Rudi 
Prima Pék 
Reálszisztéma MS 
Sága 
Sió 
Sole-Mizo
TakarékBank
Takler
Valdor
Vass Cipő
Vatera



A MagyarBrands üzleti (B2B) márkáinak toplistája



További díjazott B2B márkák

Diego
Főtáv
GANZ
Hungaropharma
Hungerit
Hungexpo 
IKARUS
Kemikál
KÉSZ
KFKI
KulcsSoft 
Kürt
MALÉV AIR CARGO
MASPED 
Medián
Medimpex
MEHIB
MFB 
Mokép
Nitrogénművek
OROSházaGLAS
Saldo
Számalk
TÁRKI
Vegyépszer*

 

OLDALTÖRÉS: Hogy lesz valami MagyarBrands?

 

 

 


Hogy lesz valami MagyarBrands?

A MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek itthon és határainkon kívül is. A minősítés a hazai és nemzetközi piacon olyan értéket képvisel, amely a vásárlók számára a megbízhatóságot és minőséget tanúsítja. A Superbrands, és ezáltal a MagyarBrands márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzel fogható előnyt jelenthetnek a magyar és nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek megbízhatósága és elismertsége is növekszik a vásárlók szemében.

2010-ben a jelölés és a díjazott márkák kiválasztása még nem pályázat útján történik, hanem a Superbrands zsűri által a címre jelölt márkák kaphatják meg az elismerést. Az elismerés odaítéléséhez szükséges, hogy a márkákról az általunk felállított szempontrendszert figyelembe véve részletes információink legyenek. Ehhez a kiválasztott márkáknak már eljuttattuk a kérdőívet, amelyet kitöltve vissza kell küldeniük, és amely alapján értékeljük az egyes jelölteket. A kiválasztásra 2011-től pályázati rendszerben kerül majd sor.

A MagyarBrands-díj odaítélése – a hasonló kezdeményezésektől eltérően – alapvetően számszerűsíthető kritériumok (tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon) alapján történik, amit reprezentatív fogyasztói kutatás (ismertség) és szakmai elbírálás (reputáció, identitás) egészít ki. A pályázatokat/jelentkezőket a Superbrands zsűri tag ok, valamint egy négy fős Bizottság értékeli, amelynek tagjai Kázmér Judit (Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, Business Superbrands Szakértői Bizottság 2010., elnök), Dr. Bendzsel Miklós (Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke, Superbrands Szakértői Bizottság 2010., elnök), Dr. Serényi János (Superbrands Szakértői Bizottság 2010., szakmai vezető), Wiszkidenszky András (Superbrands Magyaroszág, igazgató).*


 Kapcsolódó anyagaink:

Előtérben a legkiválóbb hazai márkák
A legjobb magyar márkáknak   

Keresik a legjobb magyar márkákat  




*Forrás: MagyarBrands

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!