Gazdaság

2013.02.25. 17:16

Számít a csomagolás

A frissesség és a fenntarthatóság ígéretébe csomagolt extraköltséget megfizetik a fogyasztók – ez derült ki egy közvéleménykutatás eredményéből.

Zalai Hírlap

Az Ipsos 26 országban kérdezte meg a fogyasztókat arról, melyek azok a helyzetek, amikor hajlandók lennének többet fizetni egy élelmiszerért annak egyedi csomagolása miatt. A két legfontosabb ok, ha a „csomagolás tovább frissen tartja az ételt" és „környezetbarát" (mindkét esetben 55 százalék).

Hajlandók több pénzt áldozni a fogyasztók az újrafelhasználható (42 százalék) és a könnyebben használható csomagolásért (39 százalék) is, viszont kevésbé érdekes számukra az olyan ígéret, amely szerint egy csomagolással elkerülhető az élelmiszer kiömlése, a vele való „maszatolás", hogy az ételt a megfelelő hőmérsékleten tartja, vagy hogy könnyebben fogyasztható belőle az étel jártukban-keltükben.

Zacskós tej. A magyarok kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését és könnyen használható legyen. Fotó: Pezzetta Umberto

„A csomagolás kiemelt szerepet játszik a termékinnovációban, legyen akár szó egy új termék bevezetéséről, akár egy meglévő márka frissítéséről" – mondta Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója. „Egy újszerű csomagolás olyan termékelőny lehet, amely miatt akár magasabb árat is elkérhetnek a gyártók."

Magyarországon a környezet védelme fontosabb, mint a frissesség megőrzése. Honfitársaink kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését (29 százalék) és könnyen használható legyen (26 százalék). Azért pedig, hogy egy élelmiszer akár útközben is könnyen elfogyasztható legyen a saját csomagolásából alig 16 százalék fizetne többet).

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!