2013.02.25. 17:16
Számít a csomagolás
A frissesség és a fenntarthatóság ígéretébe csomagolt extraköltséget megfizetik a fogyasztók – ez derült ki egy közvéleménykutatás eredményéből.
Az Ipsos 26 országban kérdezte meg a fogyasztókat arról, melyek azok a helyzetek, amikor hajlandók lennének többet fizetni egy élelmiszerért annak egyedi csomagolása miatt. A két legfontosabb ok, ha a „csomagolás tovább frissen tartja az ételt" és „környezetbarát" (mindkét esetben 55 százalék).
Hajlandók több pénzt áldozni a fogyasztók az újrafelhasználható (42 százalék) és a könnyebben használható csomagolásért (39 százalék) is, viszont kevésbé érdekes számukra az olyan ígéret, amely szerint egy csomagolással elkerülhető az élelmiszer kiömlése, a vele való „maszatolás", hogy az ételt a megfelelő hőmérsékleten tartja, vagy hogy könnyebben fogyasztható belőle az étel jártukban-keltükben.
Zacskós tej. A magyarok kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését és könnyen használható legyen. Fotó: Pezzetta Umberto
„A csomagolás kiemelt szerepet játszik a termékinnovációban, legyen akár szó egy új termék bevezetéséről, akár egy meglévő márka frissítéséről" – mondta Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója. „Egy újszerű csomagolás olyan termékelőny lehet, amely miatt akár magasabb árat is elkérhetnek a gyártók."
Magyarországon a környezet védelme fontosabb, mint a frissesség megőrzése. Honfitársaink kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését (29 százalék) és könnyen használható legyen (26 százalék). Azért pedig, hogy egy élelmiszer akár útközben is könnyen elfogyasztható legyen a saját csomagolásából alig 16 százalék fizetne többet).