2011.10.20. 13:01
Egyetlen ember kezében a Balaton legnagyobb üzlete
Igény lenne rá, de pillanatnyilag még nincsenek befektető társak a Balatontouristnál, nyilatkozta lapunknak Nagy Gábor, az új tulajdonos, aki nemrég a cég vezetését is saját kezébe vette.
A nyár egyik gazdasági szenzációja volt, hogy az SCD-csoport eladta Magyar Turisztikai Holding Zrt-t, benne az egykor a három megyei turisztikai céghez, a Balatontouristhoz, a Siotourhoz és a Zalatourhoz tartozó inatlanokat, fejlesztési terveket és a sármelléki repülőtérrel kapcsolatos üzemeltetési és más jogokat. A több tízmilliárd forint értékű vagyont a Turisztika Hungária Kft. vásárolta meg. A cég tulajdonosa, Nagy Gábor elsőként laptársunknak, a Naplónak nyilatkozott az üzlet hátteréről és terveiről.
- Jelenleg a kempingek egy részét közvetlenül a Balatontourist működteti, másokat éves szerződéssel vállalkozóknak adtak ki. Marad-e ez a rendszer a jövőben?
- Körbejártam az összes kempinget, a vezetők nagy részével beszéltem. Nagyon jó szakembereket ismerhettem meg, azt tapasztaltam, hogy magukénak érzik a kempingeket. Biztosan sok előnnyel járna, ha hosszabb távú szerződéseket kötnénk, de terhet is jelentene, hisz akadályozná akár egy nagyobb fejlesztés elindítását is. Ezért várhatóan marad az eddigi gyakorlat.
- Várható-e valamilyen komolyabb karbantartás? Egyes kempingekből már elriaszthatja a vendégeket a romló helyzet.
- Az összes kempingre elkészítettük a karbantartási tervet. A következő szezonra el szeretnénk végezni azokat a minimális infrastrukturális fejlesztéseket, amik érezhetően javítanák a minőséget. Készül a költségvetés, a részletekről majd ennek ismeretében tudunk dönteni.
- Mi indokolta, hogy Polgár Tibor helyett Ön vette át a Balatontourist vezetését?
- Az első felvetés az övé volt az elválásra. Én végül azért fogadtam el a közös megegyezéses távozását, mert úgy láttam, hogy a cég élére most nem annyira turisztikai szakember, mint inkább egy menedzser szemléletű vezető kell, hisz komplexen kell kezelni a cégcsoportot. Álláspontomat erősítette az is, hogy a sok esetben 30 éves tapasztalattal rendelkező kollégák a jövőben is segíteni fognak nekem. Természetesen nincs kizárva, hogy valamikor ismét turisztikai szakember kell majd a cég élére.
- Milyen tervei vannak a sármelléki repülőtérrel kapcsolatban?
- Stratégiailag mindenképpen hasznos lenne, ha a turisztikai tevékenységhez a repülőtér működése is kapcsolódna. Jelenleg minimális nyereséggel, vagy éppen ráfizetéssel és nagy kockázattal üzemeltetjük a repülőteret, miközben az extra nyereség a vendégéjszakákban csapódik le. Akkor működhet stabilan és gazdaságosan, ha az állam és régió, beleértve az érintett vállalkozásokat is, közvetlenül szerepet vállalnának ebben. Hisz az nem igazán megfelelő hozzáállás, ha valaki csak a hasznot reméli, de a terheket másra hagyja. Hévíz nagyon korrekt partner, próbál segíteni, ezt várjuk másoktól is. (FlyBalaton: a téli nyitva tartás még bizonytalan - részletek itt)
Jövőre kipróbálja a kempingezést
Nagy Gábor Pécsett él családjával, pontosabban onnan járja az országnak azokat a pontjait, ahová a munkája köti. Mint elmondta, az elmúlt tizenöt évben jellemzően nagyobb értékű vagyon- és ingatlanfejlesztésekben, -felmérésekben, -üzemeltetésekben működött közre. Alelnöke a Magyar Tudományos-Technológiai és Ipari Parkok Szövetségének. A Balatonból inkább a déli partot ismeri, de mielőbb meg akarja ismerni az északi oldalt is. Kempingben még nem nyaralt, de jövő nyáron mindenképpen kipróbálják ezt a pihenési formát.
Korábbi cikkek a sármelléki FlyBalaton repülőtérről (kattintson az alábbi címekre):
2011. augusztus 26.
FlyBalaton repülőtér - Harmadik alkalommal hirdették meg az eladást
2011. augusztus 25.
Felszámolják a sármelléki repülőtér bérlőjének anyacégét
2011. augusztus 11.
Pénzügyi segítség a sármelléki repülőtérnek
2011. augusztus 09.
Kérdéses az SCD által vállalt balatoni fejlesztések sorsa
2011. augusztus 02.
FlyBalaton: a repülőtér felszámolója még nem találkozott az új üzemeltetővel
2011. április 21.
Fürdővárosi vezetők a repülős zalai turizmus élénkítéséért
2011. február 21.
Sármellék: még marad a kerozin, halasztódik a kármenesítés
2010. november 1.
Tavasztól brit, német és orosz városokba is lehet repülni Sármellékről
2010. szeptember 23.
2015-re eltüntetik a kerozinszennyezést Sármelléken
2010. szeptember 10.
Pert vesztettek, 330 milliót kell fizetni
2010. május 11.
Szabadulnának a kerozintól: kármentesítés a FlyBalaton repülőtér területén
2010. április 10.
Újra kinyitott a FlyBalaton
2010. március 28.
Megint szárnyalni szeretne a sármelléki repülőtér
2010. március 25.
Zöld jelzést kapott a FlyBalaton repülőtér a szigorú hatóságtól
2010. március 03.
Megmenekült: 50 plusz 50 évre bérbe adták a sármelléki repülőteret
2010. február 27.
200 milliós követelés miatt kalapács alá kerülhet a reptér?
2010. február 21.
Bonyolódik a sármelléki repülőtér ügye! Bíróságon kötnek ki a felek?
2009. november 16.
Mi lesz veled Fly Balaton? - Több száz milliós tartozást hagyott a sármelléki repülőtér üzemeltetője
2009. október 12.
Zárva a FlyBalaton
2009. szeptember 24.
Elszálló reptéri remények? Sármellék, bizonytalan helyzetben
2009. április 18.
Milliókat adtak sármelléki reptér újbóli megnyitásához
2009. január 06.
Lemondott a sármelléki reptér ügyvezetője
2008. október 21.
A gazdasági válság Sármellékre is hat